Διεθνή

Η Skoda Auto στην αγορά της Σαουδικής Αραβίας

Financialreport.gr

Από αριστερά: Mohammed Mousa - Skoda General Manager of SAMACO Motors, Lukáš Honzák - Managing Director of Skoda Middle East, Martin Jahn - Skoda Auto Board Member for Sales and Marketing, Mohammed Samy Raffa - CEO of SAMACO Motors, και ο Jan Procházka - Skoda Auto Head of Sales International.

Η Σαουδική Αραβία αποτελεί τη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτου στη Μέση Ανατολή με ετήσιες πωλήσεις ένα εκατομμύριο οχήματα

Η Skoda Auto προχωρά σε ένα ακόμη καθοριστικό βήμα της στρατηγικής παγκοσμιοποίησής της, εισερχόμενη επίσημα στην αγορά της Σαουδικής Αραβίας σε συνεργασία με τη SAMACO Motors. Η κίνηση ενισχύει περαιτέρω την παρουσία της μάρκας στη Μέση Ανατολή και επιβεβαιώνει τη μετεξέλιξη της Skoda σε μια σύγχρονη, διεθνή αυτοκινητοβιομηχανία με σταθερή αναπτυξιακή πορεία εντός και εκτός Ευρώπης.

Η είσοδος στη Σαουδική Αραβία πραγματοποιείται σε μια χρονιά-ορόσημο για τη Skoda Auto, καθώς το 2025 αναδείχθηκε τρίτη μάρκα σε πωλήσεις στην Ευρώπη. Η Σαουδική Αραβία αποτελεί τη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτου στη Μέση Ανατολή, με τις ετήσιες πωλήσεις να εκτιμάται ότι θα προσεγγίσουν το ένα εκατομμύριο οχήματα έως το 2030. Με δεδομένο ότι η αναλογία οχημάτων ανέρχεται σήμερα σε μόλις 156 ανά 1.000 κατοίκους, η αγορά παρουσιάζει ισχυρή αναπτυξιακή δυναμική. Σε αυτό το περιβάλλον, η Skoda Auto σκοπεύει να απευθυνθεί κυρίως σε νεαρούς οδηγούς και οικογένειες στα μεγάλα αστικά κέντρα, προσφέροντας αξιόπιστα, ευρύχωρα και τεχνολογικά προηγμένα μοντέλα.

Ευρεία γκάμα μοντέλων από την πρώτη ημέρα
Η εμπορική δραστηριοποίηση της Skoda στη Σαουδική Αραβία ξεκινά με μια ολοκληρωμένη γκάμα μοντέλων με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Στο αρχικό χαρτοφυλάκιο περιλαμβάνονται το Octavia, καθώς και τα SUV Kushaq, Karoq και Kodiaq, καλύπτοντας βασικές κατηγορίες της αγοράς. Σύντομα θα ακολουθήσουν το Superb και το Superb Combi, ενώ το 2026 έχει προγραμματιστεί η παρουσίαση του compact sedan Slavia, ανταποκρινόμενη στη σταθερά υψηλή ζήτηση για σεντάν στη χώρα.

Η ανάπτυξη της μάρκας θα υποστηριχθεί από ένα δίκτυο σύγχρονων εκθέσεων λιανικής. Τα δύο πρώτα καταστήματα, συνολικής επιφάνειας άνω των 1.200 τ.μ., θα ανοίξουν έως το τέλος του 2025 στην Τζέντα και το Αλ Κομπάρ. Το κατάστημα-ναυαρχίδα της Skoda στο Ριάντ έχει προγραμματιστεί να λειτουργήσει το 2026, ενισχύοντας περαιτέρω την παρουσία της μάρκας στην πρωτεύουσα.

Στρατηγική συνεργασία με SAMACO Motors και τονβ όμιλο Al Nahla Group
Για την επιτυχημένη είσοδο και τη μακροπρόθεσμη ανάπτυξή της στη Σαουδική Αραβία, η Skoda Auto συνεργάζεται με τη SAMACO Motors, μέλος του ομίλου Al Nahla Group. Ο Al Nahla Group, με έτος ίδρυσης το 1930, συγκαταλέγεται στις παλαιότερες και πιο καταξιωμένες εμπορικές εταιρείες της χώρας. Η SAMACO Motors, που ιδρύθηκε το 1978, αποτελεί έναν από τους κορυφαίους εισαγωγείς και διανομείς αυτοκινήτων στη Σαουδική Αραβία. Για περισσότερα από 15 χρόνια, η SAMACO Motors έχει διατελέσει αποκλειστικός αντιπρόσωπος των Audi, Volkswagen και Porsche, ενώ πρόσφατα προστέθηκαν στο χαρτοφυλάκιό της και οι Bentley και Lamborghini. Η εμπειρία της, σε συνδυασμό με τη βαθιά γνώση της τοπικής αγοράς, δημιουργεί στέρεες βάσεις για τη βιώσιμη ανάπτυξη της Skoda στη χώρα.

Ενίσχυση της περιφερειακής και παγκόσμιας παρουσίας
Η είσοδος στη Σαουδική Αραβία αποτελεί το επόμενο στρατηγικό βήμα της Skoda στη Μέση Ανατολή. Κατά το πρώτο εξάμηνο του 2025, η μάρκα εισήλθε στην αγορά του Ομάν, επανεκκίνησε τις δραστηριότητές της στο Κατάρ και εγκαινίασε δύο νέες, υπερσύγχρονες εκθέσεις στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα. Με τη Σαουδική Αραβία να εντάσσεται πλέον σε αυτό το ταχέως αναπτυσσόμενο δίκτυο, η Skoda ενισχύει τη συνολική της παρουσία στην περιοχή.

Σε παγκόσμιο επίπεδο, η Skoda Auto συνεχίζει να υλοποιεί με συνέπεια τη στρατηγική Next Level Skoda Strategy, επενδύοντας τόσο στην Ευρώπη όσο και σε αγορές σε ανάπτυξη όπως η Ινδία, το Βιετνάμ, η περιοχή ASEAN, η Αυστραλία και η Νέα Ζηλανδία. Το 2024, η εταιρεία παρέδωσε περισσότερα από 926.000 οχήματα παγκοσμίως, απασχολεί περίπου 40.000 εργαζόμενους και δραστηριοποιείται σε σχεδόν 100 αγορές, επιβεβαιώνοντας τον ρόλο της ως έναν από τους βασικούς πυλώνες του Volkswagen Group και ως μια μάρκα με ξεκάθαρο διεθνή προσανατολισμό.

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

close menu