Διεθνή

Κίνα: Προειδοποιεί το Μεξικό για την αύξηση των δασμών στα αυτοκίνητα, απειλεί με αντίμετρα

Financialreport.gr

«Ελπίζουμε ότι το Μεξικό θα είναι εξαιρετικά προσεκτικό και θα το σκεφτεί δύο φορές πριν αναλάβει δράση», ανέφερε το υπ. Εμπορίου της Κίνας

Το Υπουργείο Εμπορίου της Κίνας προειδοποίησε το Μεξικό για αντίμετρα, καθώς η χώρα σχεδιάζει να αυξήσει τους δασμούς στα αυτοκίνητα που κατασκευάζονται στην Ασία στο 50%.

«Ελπίζουμε ότι το Μεξικό θα είναι εξαιρετικά προσεκτικό και θα το σκεφτεί δύο φορές πριν αναλάβει δράση », ανέφερε το υπουργείο σε ανακοίνωσή του αργά την Πέμπτη, την οποία μετέφρασε το CNBC.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Το Μεξικό αυξάνει 50% τους δασμούς στα κινέζικα αυτοκίνητα και σε άλλα προϊόντα χωρών της Ασίας

Στο παιχνίδι των δασμών του Τραμπ μπήκε και το Μεξικό

«Η Κίνα και το Μεξικό είναι αμοιβαία σημαντικοί εμπορικοί εταίροι», δήλωσε το υπουργείο. «Δεν είμαστε διατεθειμένοι να δούμε την οικονομική συνεργασία και των δύο πλευρών να επηρεάζεται από αυτήν την κατάσταση».

Ο υπουργός Οικονομίας του Μεξικού, Μαρσέλο Εμπράρντ, δήλωσε στους δημοσιογράφους την Τετάρτη ότι η χώρα σχεδιάζει να αυξήσει τους δασμούς στα οχήματα που προέρχονται από την Ασία, ιδίως την Κίνα, στο 50% από το τρέχον 20%. Οι αυξημένοι δασμοί χρειάζονται ακόμη την έγκριση του Κογκρέσου και οι δασμοί θα τεθούν σε ισχύ 30 ημέρες αργότερα , δήλωσε.

«Η Κίνα θα λάβει τα απαραίτητα μέτρα… για να διαφυλάξει αποφασιστικά τα νόμιμα δικαιώματα και συμφέροντά της», αναφέρει η ανακοίνωση της Κίνας.

Αντιμέτωπες με την «κατάχρηση δασμών από τις ΗΠΑ», οι χώρες θα πρέπει να διαφυλάξουν το ελεύθερο εμπόριο, δήλωσε η Κίνα. «Ο εξαναγκασμός άλλων δεν πρέπει ποτέ να θυσιάζει συμφέροντα τρίτων».

Οι σχεδιαζόμενοι δασμοί του Μεξικού στην Κίνα αποτελούν μέρος μιας ευρύτερης πρότασης ομοσπονδιακού προϋπολογισμού που θα επηρεάσει τις εισαγωγές της χώρας αξίας 52 δισεκατομμυρίων δολαρίων, σύμφωνα με δημοσίευμα της Wall Street Journal .

Στις συνεχιζόμενες εμπορικές εντάσεις με τις ΗΠΑ, τα αντίμετρα της Κίνας περιλαμβάνουν περιορισμούς στις εξαγωγές ορυκτών κρίσιμων για την παραγωγή αυτοκινήτων και άλλης προηγμένης τεχνολογίας. Οι κινεζικές εταιρείες έχουν κυριαρχήσει στην αλυσίδα εφοδιασμού για πολλά από αυτά τα ορυκτά.

Βρισκόμενο στα νότια σύνορα των ΗΠΑ, το Μεξικό επωφελείται από τη Συμφωνία Ηνωμένων Πολιτειών-Μεξικού-Καναδά (USMCA) για εμπόριο χωρίς δασμούς μεταξύ των χωρών. Ωστόσο, η USMCA, η οποία τέθηκε σε ισχύ το 2020, απαιτεί την κατασκευή πολύ μεγαλύτερου μέρους ενός οχήματος στην περιοχή από ό,τι η συμφωνία Ελεύθερων Συναλλαγών της Βόρειας Αμερικής που αντικατέστησε.

Η αυτοκινητοβιομηχανία του Μεξικού είναι ο μεγαλύτερος εργοδότης της χώρας , δήλωσε προηγουμένως στο CNBC ο Jorge Guajardo, συνεργάτης της Dentons Global Advisors με έδρα την Ουάσινγκτον. Είναι πρώην πρεσβευτής του Μεξικού στην Κίνα.

«Με 50%, οι δασμοί είναι χαμηλότεροι από τους δασμούς 60% που επιβάλλει η Ρωσία στα κινεζικά αυτοκίνητα», δήλωσε ο Guajardo στο CNBC σε email την Παρασκευή. «Δεν έχω δει ακόμη την Κίνα να χαρακτηρίζει τις ίδιες κατηγορίες [για εξαναγκασμό] στη Ρωσία ή τη Βραζιλία, υποθέτω ότι πρόκειται για μια σιωπηρή συμφωνία ότι κατανοούν ότι δεν υπάρχει καμία όρεξη στον κόσμο να απορροφήσει την πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα της Κίνας». Η Βραζιλία ανακοίνωσε τον Ιούλιο δασμούς 35% στις εισαγωγές ηλεκτρικών αυτοκινήτων .

Η πλεονάζουσα προσφορά ήταν ένας λόγος για τον οποίο υπήρχε το παγκόσμιο εμπόριο, δήλωσε ένας Κινέζος αξιωματούχος στο CNBC πέρυσι , προσθέτοντας ότι αν η Κίνα παρήγαγε πάρα πολλά ηλεκτρικά αυτοκίνητα, άλλες χώρες κυριαρχούσαν στις παγκόσμιες εξαγωγές υγροποιημένου φυσικού αερίου, γεωργικών προϊόντων και ημιαγωγών υψηλής τεχνολογίας.

Από τον Ιούνιο του 2022 έως τον Ιούλιο του 2024, περισσότεροι από 20 Κινέζοι κατασκευαστές ανταλλακτικών αυτοκινήτων και κατασκευών έχουν ανακοινώσει επενδύσεις άνω των 7 δισεκατομμυρίων δολαρίων στο Μεξικό, σύμφωνα με την ομάδα υπεράσπισης Coalition for a Prosperous America.

Δεν είναι σαφές πόσα από τα έργα έχουν ολοκληρωθεί. Ο κινεζικός γίγαντας ηλεκτρικών αυτοκινήτων BYD αξιοσημείωτο είναι ότι δεν έχει ακόμη κατασκευάσει το πολυαναμενόμενο εργοστάσιο στο Μεξικό.

Η χώρα της κεντρικής Αμερικής ήταν ο κορυφαίος προορισμός της Κίνας για τις εξαγωγές αυτοκινήτων , σύμφωνα με στοιχεία της Ένωσης Επιβατικών Αυτοκινήτων της Κίνας στις αρχές του έτους.

«Αυτό που είναι πολύ σημαντικό για τα κινεζικά αυτοκίνητα είναι ότι το μερίδιο αγοράς που καταλαμβάνουν, πολλές φορές, δεν προέρχεται από τις δυτικές μάρκες. Είναι στην πραγματικότητα από τις άλλες ασιατικές μάρκες. Νομίζω ότι αυτό έχουμε δει στο Μεξικό», δήλωσε ο Γιουτζίν Χσιάο, επικεφαλής της στρατηγικής μετοχών της Κίνας στην Macquarie Capital, στην εκπομπή «The China Connection» του CNBC νωρίτερα αυτή την εβδομάδα, πριν από την τελευταία ανακοίνωση δασμών του Μεξικού.

Αλλά ακόμη και με υπαινιγμούς για αύξηση των δασμών κατά 25% εκείνη την εποχή, ο Hsiao είπε ότι ανέμενε ότι «η πρόταση αξίας για πολλά από αυτά τα κινεζικά αυτοκίνητα, νομίζω, θα παραμείνει άθικτη, ακόμη και με ορισμένους από αυτούς τους δασμούς».

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

close menu