Διευκρινίσεις όσον αφορά τους όρους Ανάθεσης Υποχρεώσεων Δημόσιας Υπηρεσίας μεταξύ της Hellenic Train και του ΥΠΟΜΕ, η οποία ψηφίστηκε τον περασμένο Ιούλιο, ζητήθηκαν επίμονα κατά τη χθεσινή συνέντευξη Τύπου του «μεταβατικού» υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Γιώργου Γεραπετρίτη, χωρίς ωστόσο να απαντήσει.
Ο κ. Γεραπετρίτηςς υπογράμμισε εξαρχής ότι θα απαντήσει σε ό,τι γνωρίζει, δεδομένου και του σύντομου διαστήματος της ανάληψης των καθηκόντων του, ωστόσο, φάνηκε να υπερασπίζεται τα «αντισταθμιστικά οφέλη» της παρούσας σύμβασης, χωρίς ωστόσο να εξηγεί πώς μειώθηκε το ύψος των υποχρεωτικών επενδύσεων της Hellenic Train, αλλά και πώς εξαλείφθηκε η υποχρέωση του δημοσίου να παραδώσει ολοκληρωμένα έργα φωτοσήμανσης και τηλεδιοίκησης.
Ο υπουργός υπογράμμισε πως δεν τίθεται ζήτημα σύγκρισης της ισχύουσας σύμβασης με τα δεδομένα του Μνημονίου Συνεργασίας του 2019, καθώς αυτό δεν αποτελούσε «συμφωνία» αλλά βάση συζήτησης. «Υπήρχε ένα μνημόνιο, το οποίο ήταν μία βάση συζήτησης και κατανόησης και οδήγησε στην ολοκλήρωση της συμφωνίας».
Παρ’ όλα αυτά, δεν εξήγησε πώς μια έστω προκαταρκτική συμφωνία, που θα απέδιδε υπεραξία 2,125 έως 2,5 δισ. ευρώ στο ελληνικό δημόσιο, έφθασε στην τελική της κύρωση να περιλαμβάνει μόλις 163,5 εκατ. ευρώ επενδύσεις από τον ιδιώτη πάροχο (Hellenic Train) και ασαφή ολοκλήρωση των υποσχόμενων έργων υποδομής.
Επέμεινε ωστόσο πως τα ανταποδοτικά οφέλη της υφιστάμενης σύμβασης έχουν υποτιμηθεί, καθώς «εξασφάλισε την επιστροφή κατά 80% (σ.σ. της επιδότησης για τις λεγόμενες «άγονες γραμμές») και 20% συμμετοχή στα κέρδη παρόχου, γεγονός που αποτελεί κέρδος για το ελληνικό δημόσιο και όχι ζημία».
Σημειώνεται ωστόσο ότι από τα 50 εκατ. ευρώ της ετήσιας επιδότησης για την υποχρεωτική δημόσια υπηρεσία, η Hellenic Train «επιστρέφει» 19 εκατ. ευρώ προς τον ΟΣΕ ως αντίτιμο για τη χρήση του συνόλου της σιδηροδρομικής υποδομής, ποσό που δεν συνιστά επιστροφή της τάξης του 80% για το ελληνικό δημόσιο.
Επίσης δεν απαντήθηκε η περίμετρος του όρου «άγονη γραμμή», κοινώς δρομολόγια σε μη εμπορεύσιμους προορισμούς, καθώς ως γνωστόν σ’ αυτό τον ορισμό έχει ενταχθεί και η βασική γραμμή του ελληνικού σιδηροδρόμου Αθήνα – Θεσσαλονίκη.
Επίσης, γιατί ο πρωθυπουργός τον βάφτισε «μεταβατικό» υπουργό;
Αν περάσει η «πρόταση» Ψαριανού – Πορτοσάλτε οι εκλογές μπορεί να γίνουν τον Σεπτέμβριο. Οπότε ο κ. Γεραπετρίτης έχει έργο μπροστά του.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ:
- Μικτές τάσεις στην αγορά του πετρελαίου
- Συμμετοχή της Τουρκίας στην ευρωπαϊκή άμυνα: Εθνική αποτυχία ή εθνική ευκαιρία;
- Δανειολήπτες σε ελβετικό φράγκο: Νέα κινητοποίηση στις 25/6 στο υπουργείο Οικονομικών
- Πανελλήνιες: Στα Αγγλικά εξετάζονται οι υποψήφιοι για την εισαγωγή σε ΑΕΙ
- Μηχανοδηγοί: 24ωρη απεργία σε σιδηρόδρομο και προαστιακό
- Τροχαία Αττικής: Σαρωτικοί έλεγχοι με 1.222 παραβάσεις το τριήμερο 12-14 Ιουνίου
- Μυστακίδης: “Από τα πιο σύγχρονα γήπεδα της Ευρώπης η νέα Τούμπα”
- Μέση Ανατολή: Νέα μαζική επίθεση με πυραύλους από το Ιράν – Σειρήνες στο βόρειο Ισραήλ
Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις