Επιχειρήσεις

Lufthansa κόβει 4.000 διοικητικές θέσεις

Financialreport.gr

Η Lufthansa καταργεί 4.000 διοικητικές θέσεις έως το 2030, ενώνει υπηρεσίες και επιταχύνει την ψηφιοποίηση, στοχεύοντας σε προσαρμοσμένο περιθώριο EBIT 8% έως 10% από το 2028 και ετήσιες ελεύθερες ταμειακές ροές πάνω από 2,5 δισ. ευρώ, με στόχο βιώσιμα ελκυστικές αποδόσεις.

Η Lufthansa ανακοίνωσε κατάργηση περίπου 4.000 θέσεων διοικητικού προσωπικού έως το 2030, μαζί με πιο απαιτητικούς στόχους κερδοφορίας, με σκοπό μεγαλύτερη αποδοτικότητα μέσω ψηφιοποίησης και αυτοματοποίησης. Η ανακοίνωση έγινε στο πρώτο εταιρικό Capital Markets Day εδώ και έξι χρόνια, ενώ το σχέδιο εντάσσεται σε μια ευρύτερη αναδιάρθρωση που στοχεύει στη «θεραπεία» της βασικής αεροπορικής εταιρείας στη Γερμανία.

Ο όμιλος στοχεύει σε προσαρμοσμένο περιθώριο EBIT από 8% έως 10% από το 2028 και σε προσαρμοσμένες ελεύθερες ταμειακές ροές άνω των 2,5 δισ. ευρώ κάθε χρόνο. Παράλληλα, διατηρεί την υφιστάμενη μερισματική πολιτική, με διανομή από 20% έως 40% των καθαρών κερδών στους μετόχους.

Οι μειώσεις αφορούν κυρίως διοικητικές λειτουργίες, περίπου το 20% του μη επιχειρησιακού προσωπικού και θα γίνουν κυρίως στη Γερμανία, με συνεννόηση με τους κοινωνικούς εταίρους. Στόχος είναι μικρότερη γραφειοκρατία, ταχύτερες αποφάσεις, καλύτερη αξιοποίηση δεδομένων και τεχνητής νοημοσύνης.

Η Lufthansa προχωρά σε ενοποίηση υπηρεσιών και διαδικασιών σε όλο τον όμιλο, από τον σχεδιασμό δικτύου μέχρι την πληροφορική, για τις Lufthansa, SWISS, Austrian, Brussels Airlines, Eurowings και ITA. Η κεντρική διαχείριση πτήσεων μικρών και μεσαίων αποστάσεων για αρκετές θυγατρικές έχει ήδη ανακοινωθεί, ενώ η εταιρεία δίνει έμφαση σε ενιαία ψηφιακή αρχιτεκτονική.

Το 2024 ο όμιλος προχώρησε σε δύο προειδοποιήσεις κερδοφορίας, ενώ η λειτουργική κερδοφορία υποχώρησε, καθώς το κόστος ανέβηκε, οι καθυστερήσεις παραδόσεων αεροσκαφών συνεχίστηκαν και η απαγόρευση του ρωσικού εναέριου χώρου έπληξε την αποδοτικότητα. Το 2025 παραμένει έτος μετάβασης, με την εταιρεία να επιδιώκει ουσιαστική βελτίωση της κερδοφορίας την επόμενη διετία.

Η χωρητικότητα δεν έχει επανέλθει πλήρως στα προ πανδημίας επίπεδα, το 2024 η Lufthansa Airlines λειτούργησε στο 86% της χωρητικότητας του 2019, ενώ ο συντελεστής πληρότητας διατηρείται κοντά στο 83%. Τα στοιχεία δείχνουν πρόοδο, η πλήρης «επαναφορά» όμως παραμένει ανοιχτός στόχος για τα επόμενα έτη.

Το εργασιακό περιβάλλον παραμένει απαιτητικό. Η ψηφοφορία του σωματείου πιλότων Vereinigung Cockpit για πιθανή απεργία στην κύρια Lufthansa και στη Lufthansa Cargo ολοκληρώνεται την Τρίτη, με αιχμή τις εταιρικές συντάξεις. Η διοίκηση δηλώνει ότι επιδιώκει συμφωνία με διάλογο, το ρίσκο κινητοποιήσεων πάντως δεν έχει εκλείψει.

Για τους εργαζόμενους σημαίνουν αλλαγές σε ρόλους και διαδικασίες μέχρι το 2030, με έμφαση στην απλοποίηση και στην επανειδίκευση. Για τους επενδυτές σημαίνουν υψηλότερους στόχους κερδοφορίας και σταθερή μερισματική πολιτική, άρα πιθανότητα για πιο προβλέψιμες αποδόσεις, με την προϋπόθεση ότι θα περιοριστούν τα εργασιακά ρίσκα και θα ομαλοποιηθούν οι παραδόσεις νέων αεροσκαφών.

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

close menu