"Σήμερα, λόγω των μεγάλων επενδύσεων των τελευταίων ετών, η χώρα διαθέτει ένα από τα ασφαλέστερα δίκτυα εθνικών οδικών αξόνων στην Ευρώπη"
Οι υποδομές για να είναι ανθεκτικές και ασφαλείς, απαιτείται να παραμένουν λειτουργικές σε περίπτωση εκδήλωσης γεγονότων ανωτέρας βίας, ειδάλλως, οι επιπτώσεις μιας κρίσης για την κοινωνία και την οικονομία πολλαπλασιάζονται εκθετικά, ανέφερε ο Γενικός Διευθυντής Επιχειρηματικής Ανάπτυξης και Εκτελεστικό Μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου του Ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Μάνος Μουστάκας, μιλώντας, χθες, στο 36ο Ετήσιο Greek Economic Summit του Ελληνο-Αμερικανικού Εμπορικού Επιμελητηρίου.
«Ο αποτελεσματικός σχεδιασμός αρχικά, η ορθή κατασκευή αμέσως μετά και η συστηματική συντήρηση σε όλη τη διάρκεια ζωής του έργου αποτελούν καταλύτες για την ανθεκτικότητά του σε φυσικές καταστροφές. Σήμερα, λόγω των μεγάλων επενδύσεων των τελευταίων ετών, η χώρα διαθέτει ένα από τα ασφαλέστερα δίκτυα εθνικών οδικών αξόνων στην Ευρώπη. Το αποτέλεσμα αυτό επιτεύχθηκε μέσα από αγαστή συνεργασία Δημοσίου και Ιδιωτικού τομέα», πρόσθεσε.
Κρίσιμος παράγοντας για την ταχεία και αποτελεσματική απόκριση σε έκτακτες συνθήκες είναι η συνεργασία δημόσιου και ιδιωτικού τομέα. Η κακοκαιρία «Ντάνιελ» αποτέλεσε χαρακτηριστικό παράδειγμα, αποκαλύπτοντας ότι οι μικρότερου μεγέθους υποδομές υπέστησαν δυσανάλογα μεγαλύτερες φθορές σε σχέση με εκείνες που κατασκευάζονται και συντηρούνται από ιδιωτικούς φορείς. «Ωστόσο, ακόμα και σε αυτή την περίπτωση, η συμβολή των ιδιωτών σε συνεργασία με το Δημόσιο υπήρξε κρίσιμη: θυμάμαι ότι μόνο ο Όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ διέθεσε τότε περισσότερα από 200 μηχανήματα για την άμεση αντιμετώπιση της καταστροφής και την προσωρινή αποκατάσταση των ζημιών τις πρώτες μέρες μετά τη θεομηνία», τόνισε.
Το κυκλοφοριακό και οι νέες ανάγκες της Αθήνας
Αναφερόμενος στο διαχρονικό ζήτημα της κυκλοφοριακής συμφόρησης, ο κ. Μουστάκας εξήγησε πως διεθνώς συγκρούονται δύο διαφορετικές σχολές σκέψης: η ευρωπαϊκή, που εστιάζει στην ενίσχυση των μέσων μαζικής μεταφοράς, και η αμερικανική, η οποία προκρίνει την ανάπτυξη μεγάλων οδικών αξόνων. Παρά τις αντιπαραθέσεις, η ελληνική πραγματικότητα απαιτεί–όπως υπογράμμισε–μια υβριδική προσέγγιση, καθώς στην Αττική κατοικεί το 50% του πληθυσμού της χώρας σε μόλις 3% της συνολικής έκτασης, την ώρα που οι βασικές υποδομές παραμένουν επί δεκαετίες χωρίς ολοκληρωμένη αναβάθμιση.
Στο πλαίσιο αυτό, η ενίσχυση της βιώσιμης κινητικότητας και των μαζικών μέσων μεταφοράς πρέπει να συνδυαστεί με στοχευμένες οδικές παρεμβάσεις. Ωστόσο, ο ίδιος υπενθύμισε ότι στην Ελλάδα μεσολαβούν κατά μέσο όρο 15 χρόνια από τη σύλληψη ενός έργου έως την υλοποίησή του, γεγονός που καθυστερεί κρίσιμες υποδομές.
Τα έργα που έχουν προταθεί – και η στασιμότητα
Η αλλαγή του νομοθετικού πλαισίου τα τελευταία χρόνια επέτρεψε στις εταιρείες να αναλαμβάνουν τον ρόλο του Δημοσίου στην ωρίμανση των έργων, μέσω των λεγόμενων Προτύπων Προτάσεων. Στο πλαίσιο αυτό, έχουν κατατεθεί σημαντικές παρεμβάσεις όπως:
η οδική σύνδεση Ελευσίνας – Οινόης για την παράκαμψη του Λεκανοπεδίου
η υπογειοποίηση της περιφερειακής Υμηττού από τον Καρέα έως τη λεωφόρο Βουλιαγμένης
Παρ’ όλα αυτά, τρία χρόνια μετά την κατάθεση των προτάσεων δεν έχει σημειωθεί ουσιαστική πρόοδος, κυρίως λόγω της πολυπλοκότητάς τους.
«Το στοίχημα δεν είναι ο σχεδιασμός, αλλά η υλοποίηση»
Κλείνοντας την τοποθέτησή του, ο κ. Μουστάκας υπογράμμισε ότι η χώρα διαθέτει πλέον την τεχνογνωσία και τις δυνατότητες να προχωρήσει σε σημαντικές υποδομές, αρκεί να επιταχυνθούν οι διαδικασίες. «Η συνεργασία Δημοσίου και Ιδιωτικού τομέα μπορεί να ανανεωθεί και να διευρυνθεί. Λύσεις υπάρχουν. Το ζητούμενο είναι πώς θα προγραμματίσουμε την υλοποίησή τους ώστε να καταστούν ρεαλιστικές και εφαρμόσιμες», ανέφερε χαρακτηριστικά.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ:
- Ανοδικές τάσεις στα ευρωπαϊκά χρηματιστήρια
- Πτολεμαϊδα: Εξετράπη λεωφορείο με 25 εργαζομένους της ΔΕΗ, νεκρός ο οδηγός από ανακοπή
- Allwyn: Ενισχύει τη θέση της στον ΟΠΑΠ με αγορά 333.901 μετοχών
- Μουστάκας (ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ): Οι προϋποθέσεις για ανθεκτικές υποδομές
- Αρκαδία: Στο ΕΣΠΑ η μετατροπή του πρώην Ταπητουργείου Αγίου Πέτρου σε κέντρο πολιτισμού
- Μεντβέντεφ: Casus belli η κατάσχεση παγωμένων ρωσικών στοιχείων
- ΑΔΜΗΕ: Aνοιχτός διαγωνισμός ύψους 1,9 εκατ. ευρώ για την αναβάθμιση του ΚΥΤ Λαυρίου
- TUI: Στα ύψη η ζήτηση για Ελλάδα τη Black Friday – Σάμος και Χαλκιδική ανάμεσα στις επιλογές
Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις








