Ζητούν σαφή κριτήρια και διασφάλιση της Καθολικής Υπηρεσίας
Νέος κύκλος ανησυχίας διατρέχει την περιφέρεια και τα αστικά κέντρα μετά τις πληροφορίες για κλείσιμο και άλλων καταστημάτων των ΕΛΤΑ, με τις τοπικές κοινωνίες και τους αιρετούς να μιλούν για «λουκέτα» που πυκνώνουν τις τελευταίες ημέρες. Στο Βόρειο Αιγαίο, εσωτερική οδηγία που επικαλούνται εργαζόμενοι αναφέρει διακοπή λειτουργίας σε οκτώ υποκαταστήματα σε Λέσβο, Λήμνο, Χίο και Ικαρία, προκαλώντας έντονες αντιδράσεις σε νησιωτικούς δήμους.
Αντίστοιχα, σήμα συναγερμού καταγράφεται σε σειρά περιοχών της χώρας. Τοπικά μέσα σε Αιτωλοακαρνανία, Πρέβεζα, στην Εύβοια μιλούν για ένταξη επιπλέον σημείων σε σχέδιο παύσης λειτουργίας, ενώ στην Καισαριανή στην Αθήνα γίνεται λόγος για οριστικό κλείσιμο του μοναδικού καταστήματος του δήμου.
Το θέμα περνά πλέον και το κατώφλι της Βουλής. Βουλευτές της αντιπολίτευσης κατέθεσαν ερωτήσεις προς το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης για το κατά πόσο η συρρίκνωση του δικτύου συμβαδίζει με τις υποχρεώσεις της Καθολικής Ταχυδρομικής Υπηρεσίας, ζητώντας κριτήρια επιλογής περιοχών και διασφάλιση πρόσβασης σε ορεινές και νησιωτικές ζώνες.
Η διοίκηση των ΕΛΤΑ και το Υπερταμείο, που είναι ο μέτοχος είναι υπόλογοι για τα Ελληνικά Ταχυδρομεία. Εχουν μάλιστα κρύψει το τεράστιο σκάνδαλο με τα εκατομμύρια που χάθηκαν ενώ έχουν κάνει ότι μπορούν για να μην δει το φως της δημοσιότητας το σχετικό πόρισμα της ελεγκτικής εταιρεία Deloitte and Touche, η τύχη του οποίου ανγοείται.
Από την πλευρά της διοίκησης των ΕΛΤΑ επίσημη ανακοίνωση για νέο κύμα λουκέτων δεν έχει εκδοθεί μέχρι στιγμής. Οι τελευταίες δημόσιες τοποθετήσεις παραπέμπουν γενικά στον εκσυγχρονισμό του Οργανισμού και στο αφήγημα της διοίκησης για «μετασχηματισμό με στόχο την οικονομική εξυγίανση, την ψηφιακή μετάβαση και την ενίσχυση υπηρεσιών e-commerce και logistics.
Τελευταία «μεταρρύθμιση» – όπως ονομάζουν κάθε τι χωρίς να το τεκμηριώνουν – η συνεργασία με την Alpha Bank για να πουλάνε τα ΕΛΤΑ χρηματοοικονομικές υπηρεσίες, όπως έκανε παλαιότερα το Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο. Αλλά ούτε σε αυτή την περίπτωση η διοίκηση έχει αναφερθεί στους όρους της συνεργασίας, οι οποίοι παραμένου «σκοτεινοί.
Πλέον δήμοι και περιφερειακοί φορείς προχωρούν σε ψηφίσματα διαμαρτυρίας και παρεμβάσεις, υποστηρίζοντας ότι οι αποστάσεις, η γήρανση του πληθυσμού και τα ελλιπή δίκτυα μεταφορών καθιστούν τα υποκαταστήματα κρίσιμες «δημόσιες υποδομές» και πως η αντικατάστασή τους από εναλλακτικά σημεία εξυπηρέτησης ή αποκλειστικά ψηφιακά κανάλια δεν είναι ρεαλιστική παντού.
Το διακύβευμα για τα ΕΛΤΑ ξεπερνά τα οικονομικά μεγέθη: αγγίζει την ίδια την έννοια της καθολικής υπηρεσίας και την ισότιμη πρόσβαση των πολιτών σε βασικές συναλλαγές. Το επόμενο διάστημα θα κριθεί από δύο παράλληλες κινήσεις: από τη μία, εάν θα υπάρξει επίσημη, δεσμευτική χαρτογράφηση των σημείων που κλείνουν με σαφή κριτήρια και μέτρα αντιστάθμισης· από την άλλη, αν κυβέρνηση και διοίκηση θα δώσουν πειστικές απαντήσεις για το πώς θα μείνει «ζωντανή» η ταχυδρομική παρουσία σε ευάλωτες περιοχές. Μέχρι τότε, οι τοπικές αντιδράσεις και οι κοινοβουλευτικές πιέσεις προμηνύουν ότι η συζήτηση για το μέλλον του δικτύου μόνο θα οξύνεται.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ:
- Eurobank: Στα 1,033 δισ. ευρώ τα καθαρά κέρδη το 9μηνο
- Ερντογάν σε Μερτς: «Στη Γερμανία δεν βλέπετε τη γενοκτονία του Ισραήλ στη Γάζα;»
- Λαγκάρντ: Η αύξηση των αμυντικών δαπανών μπορεί να οδηγήσει υψηλότερα τον πληθωρισμό
- Μπουζνά (Euronext): Στόχος η ενοποίηση των ευρωπαϊκών κεφαλαιαγορών
- DRUCKFARBEN: Εγκαινίασε τις νέες εγκαταστάσεις του εργοστασίου του στη Χαλκίδα
- Οι ευρωβουλευτές απειλούν να απορρίψουν τον προϋπολογισμό 2028-2034 αν δεν κάνει αλλαγές η φον ντερ Λάιεν
- Wall Street: Μεικτά πρόσημα μετά τη συμφωνία ΗΠΑ – Κίνας – Βουτιά 12% από Meta
- Aegean: Νέο πρόγραμμα υποτροφιών για πιλότους – Αιτήσεις έως 21 Δεκεμβρίου
Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις









