Σχετικά στοιχεία έδωσε στη δημοσιοότητα η Eurostat
O μέσος αριθμός επιβατικών αυτοκινήτων ανά 1.000 κατοίκους στην Ευρωπαϊκή Ένωση ήταν 560 το 2022, σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοίνωσε η Eurostat την Τετάρτη 17/. Κατά τη δεκαετία 2012-2022, ο μέσος αριθμός αυξήθηκε κατά 14,3% (από 490 σε 560 επιβατικά αυτοκίνητα ανά 1.000 κατοίκους).
Η Ιταλία είχε τον υψηλότερο αριθμό με 684 επιβατικά αυτοκίνητα ανά 1.000 κατοίκους και ακολούθησαν το Λουξεμβούργο (678), η Φινλανδία (661) και η Κύπρος (658). Αντίθετα, η Λετονία είχε το χαμηλότερο ποσοστό με 414 επιβατικά αυτοκίνητα ανά 1.000 κατοίκους, ακολουθούμενη από τη Ρουμανία (417) και την Ουγγαρία (424).
Η Ελλάδα που πέρασε 10ετή κρίση, βρίσκεται κάτω από μέσο ευρωπαϊκό όρο με 543 οχήματα ανά 1.000 κατοίκους. Ωστόσο, παρά την κρίση μεταξύ του 2021 και του 2022 ο αριθμός αυξήθηκε από τα 470 οχήματα (2012) στα 543 οχήματα (2022).
Τα στοιχεία δείχνουν ότι οι χώρες της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης κατέγραψαν υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης μεταξύ 2012 και 2022. Μεταξύ των χωρών της ΕΕ, η Ρουμανία κατέγραψε την υψηλότερη αύξηση επιβατικών αυτοκινήτων ανά 1.000 κατοίκους (+86,2%· +193), ακολουθούμενη από την Κροατία (+44,8% ; +152), Ουγγαρία (+40,9%· +123), Σλοβακία (+40,1%· +135) και Εσθονία (+39,7%· +181).

Τα φορτηγά με ρυμουλκούμενο όχημα αυξήθηκαν 45,2% από το 2012 έως το 2022
Σύμφωνσα με την ίδια ανακοίνωση της Eurostat μέσος αριθμός φορτηγών με ρυμουλκούμενο όχημα – δηλαδή μεγάλα φορτηγά για μεταφορές – ανά 1.000 κατοίκους ήταν το 2022 στην Ευρωπαϊκή Ένωση 4,8, σημειώνοντας αύξηση 45,2% από το 2012 στο 2022 (από 3,3 σε 4,8), αντικατοπτρίζοντας την υψηλή ανάπτυξη των εμπορευματικών οδικών μεταφορών.
Εξετάζοντας τον αριθμό των φορτηγών αυτών ανά 1 000 κατοίκους, η Βαλτική και ορισμένα μέλη της κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης κυριάρχησαν το 2022. Τα υψηλότερα ποσοστά καταγράφηκαν στη Λιθουανία (κατά μέσο όρο 17,3 οδικοί τρακτέρ ανά 1000 κατοίκους), ακολουθούμενη από την Πολωνία (12,9 ), Εσθονία (9,5), Ουγγαρία (9,3) και Ρουμανία (8,8). Στην άλλη άκρη του φάσματος ήταν η Τσεχία (0,3), η Σουηδία (0,9), η Αυστρία και η Μάλτα (και οι δύο 2,2), η Κύπρος και η Ελλάδα (και οι δύο 2,3). Τα χαμηλά ποσοστά αυτοκίνησης στην Κύπρο και τη Μάλτα μπορούν να εξηγηθούν από τη νησιωτική τους γεωγραφία και τους επακόλουθους περιορισμούς για τις οδικές μεταφορές μεγάλων αποστάσεων.
Η Ελλλάδα βρίσκεται σχεδόν στα ίδια επίπεδα με αυτά της Κύπρου, δηλαδή έκτη από το τέλος.

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ:
- VOLTON A.E.: Ανεστάλη η καταχώριση στο Γ.Ε.ΜΗ. λόγω μη εμπρόθεσμης δημοσίευσης των οικονομικών καταστάσεων
- Θρήνος για Γιασικεβίτσιους: Έφυγε από τη ζωή ο πατέρας της συζύγου του, Άννας Δούκα
- Βρυξέλλες: Στο Συμβούλιο των Υπουργών Ενέργειας της ΕΕ ο Σ. Παπασταύρου και ο Ν. Τσάφος
- OΛME: Συμμετοχή στην πανδημοσιοϋπαλληλική απεργία της ΑΔΕΔΥ στις 16 Δεκεμβρίου
- Γκιλφόιλ: “Μπορώ να ζήσω και να πραγματοποιήσω το αμερικανικό όνειρο μου εδώ, στην Αθήνα”
- ΙΣΑ: Δεύτερο Μεταπτυχιακό Σεμινάριο “Η ορθολογική διαχείριση των αντιβιοτικών στο νοσοκομείο”
- Χρυσοχοΐδης: Ψευδείς οι καταγγελίες για αστυνομική βία στα αγροτικά μπλόκα
- ΚΑΕ ΠΑΟΚ: Στη Θεσσαλονίκη ο Πάτρικ Μπέβερλι
Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις








