Επιχειρήσεις

Πόσο αυξήθηκε η κατανάλωση στα νησιά το καλοκαίρι

Σύμφωνα με έρευνα της Circana

Αυξημένες δαπάνες καταγράφονται στα τρόφιμα ιδίως στα κατεψυγμένα και ποτά στην καρδιά του καλοκαιριού, τον Ιούλιο του 2025. Παράλληλα ανοδική πορεία σημειώνουν επίσης και τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας. Ελαττωμένες, ωστόσο, εμφανίζονται οι παραγγελίες μέσω e-supermarket, ενδεικτικό του γεγονότος ότι οι καταναλωτές των αστικών κέντρων μετακινούνται στην περιφέρεια. Σύμφωνα με τη μελέτη της Circana για τις καταναλώσεις σε όλη την Ελλάδα τον περασμένο Ιούλιο, τα νησιά και η Κρήτη κατείχαν μεγάλο μέρος των δαπανών σε καθημερινά προϊόντα, τρόφιμα και είδη καθαρισμού.


Η ανοδική πορεία και σε αυτά τα προϊόντα έχουν πλέον τα ιδιωτικής ετικέτας, καθώς πάνω από ένα στα τέσσερα αγαθά που αγοράζεται από το σούπερ μάρκετ από τον Έλληνα καταναλωτή δεν έχει τη σφραγίδα γνωστού brand.

Κρήτη και νησιά απογειώνουν την κατανάλωση τον Ιούλιο
Λόγω καλοκαιριού, η κατανάλωση καθημερινών προϊόντων μεταφέρεται από τα αστικά κέντρα στα νησιά και την Κρήτη. Κατά την μελέτη της Circana, στα ελληνικά νησιά η κατανάλωση αυξήθηκε τον Ιούλιο κατά 10%, ενώ στην Κρήτη κατά 8%. Σε αυτό το πλαίσιο, επίσης αυξημένη κατανάλωση καταγράφηκε στην Πελοπόννησο (6,8%), ενώ Αττική και Θεσσαλονίκη τον δεύτερο μήνα του καλοκαιριού έμειναν πίσω με την κατανάλωση να αυξάνεται κατά 5,6% και στις δύο περιοχές.


Εξάλλου, με βάση τα στοιχεία της ίδιας έρευνας, η Κρήτη και τα νησιά σημειώνουν εν γένει αυξημένη κατανάλωση από τον Απρίλιο και μετά.
Ο τομέας του φαγητού είναι αυτός που συγκεντρώνει την υψηλότερη κατανάλωση μέχρι τον Ιούλιο με την αύξηση, σε αξία, σε σχέση με το 2024, να είναι στο 7%, πανελληνίως, ενώ ακολουθούν τα προϊόντα υγείας και ομορφιάς, με πολύ μικρότερο ποσοστό 1,9% και τα καθαριστικά με 1,6%.


Σε σχέση με την αύξηση, σε αξία, επίσης τα τρόφιμα κατέχουν την ίδια θέση, αλλά με μικρότερο ποσοστό, 4,5%, ενώ ακολουθούν τα προϊόντα υγείας κα ομορφιάς, με ποσοστό 3,6% και τα καθαριστικά με 2,7%.

Σνακ και κατεψυγμένα σε άνοδο

Εξάλλου, σύμφωνα με τα στοιχεία που επικαλείται η Circana, τα σνακ ήταν αυτά που σημείωσαν άλμα μέσα στο καλοκαίρι σε αξία, σε ποσοστό 10,9%, ενώ ακολούθησαν τα κατεψυγμένα προϊόντα με 9,6% και τα γαλακτοκομικά με 7,9%. Στις υπόλοιπες θέσεις βρίσκονται τα αλκοολούχα ποτά με 7,3% και τα μη αλκοολούχα ποτά, με 7,1%.

Την ίδια στιγμή, ελαφρά αύξηση καταγράφηκε τους τελευταίους μήνες στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, το οποίο μπορεί να αποδοθεί στο γεγονός ότι οι ξένοι επισκέπτες είναι πιο εξοικειωμένοι με αυτά και τα καταναλώνουν όταν επισκέπτονται τρίτες χώρες. Ενδεικτικό είναι μέχρι τώρα, το 2025, η αύξηση έχει αγγίξει το 7,3%, με την κατανάλωση των branded προϊόντων να μειώνεται ελαφρά, στο 72,8%. Την αντίστοιχη περίοδο, το 2024, αυτά τα ποσοστά ήταν 4,7% και 2,5% αντίστοιχα.

Αναφορικά με τις ηλεκτρονικές παραγγελίες καθημερινών προϊόντων, αυτές μέχρι τον Ιούλιο ήταν 181 εκατ. ευρώ, ενώ είναι χαρακτηριστικό ότι για τον μήνα Ιούλιο κατέγραψαν μείωση σε σχέση με τους προηγούμενους. Αυτό αποδίδεται στο γεγονός ότι η κατανάλωση μεταφέρθηκε από τις αστικές περιοχές στα νησιά, όπου είναι λιγότερες οι δυνατότητες για ηλεκτρονικές παραγγελίες. Ως εκ τούτου, η άνοδος σε σχέση με το 2024 ήταν μόλις 2,4%, σαφώς μειωμένη από τους προηγούμενους μήνες, ειδικά τον Μάιο, που είχε ξεπεράσει το 10%, γεγονός που σημαίνει ότι οι αγορές που έγιναν μέσω των ηλεκτρονικών καναλιών ήταν αξίας 23,9 εκατ. ευρώ Η αξία των παραγγελόμενων προϊόντων, δε, πλησίασε το 6%.

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

close menu