Ελλάδα

Συνεχίζεται η απεργία στα επιβατηγά-οχηματαγωγά πλοία της γραμμής Πάτρα-Ηγουμενίτσα-Ιταλία

Financialreport.gr

Οι διαπραγματεύσεις που έγιναν το Σάββατο 21/6 κατέληξαν σε αποτυχία

Οι ναυτεργάτες στα επιβατηγά-οχηματαγωγά πλοία της γραμμής Πάτρα-Ηγουμενίτσα-Ιταλία, δεν κάνουν πίσω και συνεχίζουν την απεργία τους για έβδομη ημέρα.

«Δεν θα μας λυγίσετε. Δεν υποχωρούμε», αναφέρει η διοίκηση του ναυτεργατικού σωματείου ΠΕΝΕΝ και κλιμακώνει τον απεργιακό της αγώνα, με νέα 24ωρη απεργία από τις 6 το πρωί της Κυριακής 22/6 μέχρι τις 6 το πρωί της Δευτέρας 23/6.

«Εφοπλιστές – κυβέρνηση – υπουργείο Ναυτιλίας εμμένουν στον δρόμο της αδιαλλαξίας, αρνούνται να ικανοποιήσουν τα δίκαια αιτήματα των ναυτεργατών», τονίζει και κάνει γνωστό ότι οι διαπραγματεύσεις που έγιναν το Σάββατο 21/6 κατέληξαν για άλλη μια φορά σε αποτυχία, αφού «εφοπλιστές – κυβέρνηση παραμένουν στην γραμμή της υπονόμευσης της απεργίας».

Όπως αναφέρει το σωματείο, χθες Σάββατο, για 6η συνεχόμενη φορά το Πρωτοδικείο Πειραιά εξέδωσε για άλλη μια φορά, απόφαση με την οποία χαρακτηρίζει την απεργία τους «παράνομη» και υπενθυμίζει ότι ανάλογη απόφαση είχε λάβει την περασμένη Δευτέρα το Πρωτοδικείο Πάτρας σε απόφαση του Εργατικού Κέντρου Πάτρας που είχε καλύψει την συγκεκριμένη απεργία.

«Σε 6 ημέρες εκδόθηκαν 7 δικαστικές αποφάσεις που χαρακτηρίζουν την απεργία μας ως παράνομη. Δεν υπάρχει ιστορικό προηγούμενο την μεταπολιτευτική περίοδο για το εργατικό συνδικαλιστικό κίνημα», επισημαίνει και κάνει γνωστό ότι
κατά την βραδινή (Σάββατο) απεργιακή Συνέλευση των μελών της επαναβεβαιώθηκε η ενότητα, η αποφασιστικότητα, το πείσμα και η μαχητικότητα του κλάδου να συνεχίσει αταλάντευτα τον δίκαιο αγώνα μέχρι την νίκη. Υποστηρίζει ότι στην απεργία συμμετέχει το 100% του κλάδου στα επιβατηγά-οχηματαγωγά πλοία της Αδριατικής. «Έχουμε μαζί μας τους ναυτεργάτες όλων των ειδικοτήτων. Τον αγώνα μας στηρίζει η εργατική τάξη, η νεολαία, τα συνδικάτα, εκατοντάδες μαζικοί – λαϊκοί φορείς, συλλογικότητες και οργανώσεις» σημειώνει και στέλνει το μήνυμα ότι «οι σχεδιασμοί του αντεργατικού – αντιδραστικού μπλοκ που έχουμε απέναντι μας δεν θα περάσουν. Επιμένουμε – διεκδικούμε την λύση στα δίκαια και ώριμα αιτήματά μας. Δεν κάνουμε πίσω, συνεχίζουμε και δηλώνουμε ότι ο αγώνας μας θα νικήσει».

Ερώτηση από το ΚΚΕ
Στο μεταξύ ερώτηση στη βουλή προς τον υπουργό Ναυτιλίας Βασίλη Κικίλια κατέθεσαν 8 βουλευτές του ΚΚΕ στην οποία σημειώνουν ότι «τις τελευταίες μέρες στο λιμάνι της Πάτρας, οι ναυτεργάτες στα πλοία της Αδριατικής δίνουν μαχητικό απεργιακό αγώνα. Αιτία είναι τα οξυμένα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι ναυτεργάτες όλων των ειδικοτήτων, που ακόμα και με τα πλοία φορτωμένα, δείχνοντας αλληλεγγύη ο ένας προς τον άλλο. Συνεχίζουν κόντρα και στις δικαστικές αποφάσεις των Πρωτοδικείων Πειραιά και Πάτρας που κήρυξαν με τάχιστες διαδικασίες τις κινητοποιήσεις παράνομες». Κατηγορούν την κυβέρνηση ότι «κατά παραγγελία των εφοπλιστικών ενώσεων έχει εξαπολύσει όργιο τρομοκρατίας και αυταρχισμού, προχωρώντας ακόμα και στη σύλληψη 19 εργαζομένων στα πλοία», κίνηση την οποία χαρακτηρίζουν «άθλια προσπάθεια αστικού κράτους, κυβέρνησης, εφοπλιστών και κατασταλτικών μηχανισμών, που πατώντας πάνω στο συνολικό αντεργατικό νομοθετικό πλαίσιο όλων των έως και σήμερα κυβερνήσεων (ΝΔ, ΠΑΣΟΚ, ΣΥΡΙΖΑ κ.α.), προσπαθούν να ποινικοποιήσουν το απεργιακό δικαίωμα, θέλοντας οι εργαζόμενοι να σκύψουν το κεφάλι για να εξυπηρετούνται απρόσκοπτα τα εφοπλιστικά συμφέροντα».

Την ίδια ώρα, όπως αναφέρουν, τα πλοία της Αδριατικής με «τον αντεργατικό νόμο 4150/2013, ο οποίος επιτρέπει στους εφοπλιστές να καταστρατηγούν κάθε εργασιακό δικαίωμα, τα έχουν μετατρέψει σε γαλέρες με συχνά ατυχήματα και θανάτους, όπως αυτός της ναυτεργάτριας στο λιμάνι της Πάτρας τον Απρίλη».

Τέλος ρωτούν τον υπουργό Ναυτιλίας τι μέτρα θα πάρει ώστε να ικανοποιηθούν τα παρακάτω δίκαια αιτήματα των απεργών ναυτεργατών:

Ουσιαστικές αυξήσεις στους μισθούς που να καλύπτουν τις πραγματικές ανάγκες.
Κατάργηση του αντεργατικού νόμου 4150/13, που οδηγεί σε εγκληματικές μειώσεις οργανικών συνθέσεων. Όχι στην εντατικοποίηση και υπερεργασία. Οργανικές συνθέσεις που να καλύπτουν τις πραγματικές ανάγκες, την ασφάλεια και την προστασία της ανθρώπινης ζωής.
Γιατρό σε κάθε πλοίο στα δρομολόγια της Αδριατικής.
Να υλοποιούνται αυστηρά οι κανονισμοί φόρτωσης και εκφόρτωσης των πλοίων.
Παραμονή εκτός πλοίου για δύο 24ωρα, με επιθυμία του ναυτικού στο λιμάνι αφετηρίας ή προορισμού. Επίδομα σε περίπτωση εξπρές δρομολογίων.
Εντατικούς και ουσιαστικούς ελέγχους για την τήρηση των μέτρων ασφάλειας και υγιεινής από την Επιθεώρηση Εμπορικών Πλοίων.
Να μην αποδοθούν κατηγορίες στους 19 συλληφθέντες απεργούς ναυτεργάτες.

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

close menu