Διεθνή

Συζητήσεις μεταξύ Havas και WPP

Financialreport.gr

Οι συζητήσεις μεταξύ Havas και WPP βρίσκονται σύμφωνα με διεθνή δημοσιεύματα, σε πολύ πρώιμο στάδιο, αλλά ήδη αντιμετωπίζονται ως πιθανός καταλύτης για τη νέα φάση συγκέντρωσης στην παγκόσμια διαφημιστική βιομηχανία

Τις τελευταίες ημέρες, σειρά διεθνών ΜΜΕ αναφέρουν ότι η Havas εξετάζει σενάρια στρατηγικής συμφωνίας με τη βρετανική WPP, απόκτηση μειοψηφικού ποσοστού ή ακόμη και πλήρους συγχώνευσης ή εξαγοράς. Τα ρεπορτάζ συμφωνούν σε έναν βασικό άξονα ότι πρόκειται για διερευνητικές επαφές, χωρίς οριστικοποιημένη δομή και χωρίς καμία επίσημη πρόταση στο τραπέζι.

Σύμφωνα με ανάλυση του Marketing-Interactive, οι συνομιλίες χαρακτηρίζονται «προκαταρκτικές», με εύρος επιλογών από μειοψηφική συμμετοχή έως μακροπρόθεσμη στρατηγική συνεργασία και στο πιο επιθετικό σενάριο πλήρη συγχώνευση των δύο ομίλων.
Το Adweek, επικαλούμενο τόσο τους Times του Λονδίνου όσο και ανώνυμες πηγές της αγοράς, κάνει λόγο για «πολύ σοβαρές» συζητήσεις ανάμεσα στις δύο πλευρές, με κεντρικό θέμα τη valuation της WPP. Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, η Havas φέρεται να προκρίνει σενάριο απόκτησης μειοψηφικού ποσοστού, παρά ένα πλήρες «marriage» των δύο εταιρειών.
Άλλα διεθνή μέσα, όπως το Storyboard18 και το MediaPost, μεταφέρουν ότι έχουν γίνει διερευνητικές συζητήσεις εντός Havas για το πώς θα μπορούσε να στηθεί μια M&A συναλλαγή γύρω από τη WPP είτε μέσω αγοράς μέρους είτε του συνόλου της εταιρείας, με έμφαση όμως στο ότι προς το παρόν δεν υπάρχει δημόσια προσφορά ή επιβεβαιωμένη διαπραγμάτευση.
Σε όλα τα σχετικά ρεπορτάζ, τόσο η Havas όσο και η WPP είτε αρνούνται να σχολιάσουν είτε επαναλαμβάνουν την πάγια θέση τους ότι «δεν σχολιάζουν φήμες ή εικασίες της αγοράς».

Μειοψηφικό ποσοστό ή πλήρης εξαγορά
Το βασικό αφήγημα που διαμορφώνεται, ειδικά μέσα από το Adweek και το Marketing-Interactive, είναι ότι η Havas εξετάζει καταρχάς την απόκτηση μειοψηφικής συμμετοχής στη WPP, μια κίνηση που θα της έδινε τη δυνατότητα να εισέλθει στο μετοχικό κεφάλαιο του μεγαλύτερου μέχρι πρότινος ανταγωνιστή της, χωρίς να αναλάβει εξ αρχής το βάρος μια πλήρους ενοποίησης.
Ενα άλλο σενάριο είναι η στρατηγική συμμαχία μέσα από συνεργασίες σε media, data και τεχνολογία, από κοινά σχήματα media buying μέχρι κοινοπραξίες σε AI και martech.

Ενα τρίτο σενάριο είναι πλήρης συγχώνευση ή εξαγορά, που θα δημιουργούσε όπως σημειώνουν αναλυτικά ρεπορτάζ σε Storyboard18 και Marketing-Interactive το δεύτερο μεγαλύτερο διαφημιστικό όμιλο στον κόσμο σε επίπεδο εσόδων, πίσω μόνο από το υπό διαμόρφωση «γίγαντα» Omnicom–IPG.

Ιδιωτικά κεφάλαια και «μνηστήρες» γύρω από τη WPP
Σύμφωνα με τους Times και το Adweek, ενδιαφέρον για τη WPP έχουν δείξει, πέρα από τη Havas, και μεγάλα private equity funds όπως τα Apollo και KKR, τα οποία – σύμφωνα με τις διαρροές – «έχουν εξετάσει» τα περιουσιακά στοιχεία του ομίλου. Παράλληλα, η βρετανική Redwheel έχει ήδη αποκτήσει ποσοστό περίπου 5,25% στη WPP, κίνηση που οι αναλυτές ερμηνεύουν ως στοίχημα σε ένα πιθανό σενάριο αναδιάρθρωσης ή στρατηγικής συναλλαγής.
Ρεπορτάζ αναφέρουν ακόμη ότι στο παρελθόν η Accenture φέρεται να εξέτασε την προοπτική μιας κίνησης προς τη WPP, χωρίς τελικά να υπάρξει εξέλιξη, ενώ η MediaPost υπενθυμίζει ότι η ιδέα μιας μεγάλης συναλλαγής γύρω από τη WPP «πλανιέται» πάνω από τον όμιλο εδώ και χρόνια.

Το νέο τοπίο μετά το Omnicom-IPG
Το πλαίσιο μέσα στο οποίο διακινείται η φημολογία για Havas-WPP είναι ένα πρωτοφανές κύμα συγκέντρωσης. Η εξαγορά της Interpublic Group από την Omnicom, ύψους περίπου 13-13,5 δισ. δολαρίων, οδεύει προς ολοκλήρωση εντός του 2025, έχοντας λάβει το «πράσινο φως» από ρυθμιστικές αρχές όπως η FTC στις ΗΠΑ και η βρετανική CMA.
Το νέο αυτό σχήμα Omnicom-IPG εκτιμάται ότι θα γίνει ο μεγαλύτερος διαφημιστικός όμιλος παγκοσμίως σε επίπεδο εσόδων, αυξάνοντας σημαντικά την πίεση προς τους υπόλοιπους ισχυρούς παίκτες, όπως η Publicis και η WPP.

Η Havas μετά τον «χωρισμό» από τη Vivendi
Η Havas έχει πλέον τη θεσμική και κεφαλαιακή ελευθερία να κινηθεί πιο επιθετικά. Η διάσπαση της Vivendi και το spin-off της Havas ως ανεξάρτητης εισηγμένης εταιρείας εγκρίθηκαν από τους μετόχους τον Δεκέμβριο του 2024, με τη Havas να εισάγεται στο χρηματιστήριο του Άμστερνταμ.
Σύμφωνα με δημοσιεύματα, η Havas στοχεύει σε βελτίωση των περιθωρίων κερδοφορίας της έως το 2028, ενώ η δομή του μετοχικού της κεφαλαίου – με ισχυρή παρουσία της οικογένειας Bolloré – έχει σχεδιαστεί ώστε να προστατεύει την εταιρεία από εχθρικές εξαγορές, αλλά ταυτόχρονα να της επιτρέπει να παίζει ενεργό ρόλο σε επιλεκτικές M&A κινήσεις.
Ήδη, ο CFO της Havas François Laroze έχει δηλώσει δημόσια ότι ο όμιλος «θα εξέταζε» σημαντικές στρατηγικές συμφωνίες, μεταξύ άλλων και με τη Dentsu για το διεθνές της χαρτοφυλάκιο, ενώ η Havas έχει προχωρήσει και σε κοινό σχήμα με την Horizon Media για τη διαχείριση τεράστιου όγκου media spend.

Η πίεση στη WPP και η στροφή στην τεχνητή νοημοσύνη
Απέναντι σε αυτή την πιο «επιθετική» Havas, η WPP εμφανίζεται ευάλωτη. Τα δημοσιεύματα κάνουν λόγο για πτώση της μετοχής κατά περίπου 60-65% από τις αρχές του 2025, με τον όμιλο να δέχεται ισχυρή πίεση από επενδυτές, hedge funds που έχουν ανοίξει short θέσεις, αλλά και από διαδοχικές προειδοποιήσεις κερδοφορίας.
Η νέα CEO της WPP, Cindy Rose, έχει χαρακτηρίσει την πτώση εσόδων στο τρίτο τρίμηνο «απαράδεκτη» και έχει ανακοινώσει σχέδιο αναστροφής, το οποίο περιλαμβάνει «μεγάλο στοίχημα» στην τεχνητή νοημοσύνη από πενταετή συμφωνία ύψους περίπου 400 εκατ. δολαρίων με την Google μέχρι νέα ανώτατη θέση Chief Innovation Officer με επίκεντρο το ΑΙ.
Παράλληλα, σύμφωνα με ρεπορτάζ της Campaign και της MediaPost, η WPP έχει αναθέσει στη McKinsey μια ευρεία στρατηγική αναθεώρηση του ομίλου, με στόχο την απλοποίηση της δομής και την καλύτερη τοποθέτηση στην αγορά, – εξέλιξη που αρκετοί συνδέουν με την αυξημένη κινητικότητα γύρω από πιθανές συναλλαγές.

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

close menu