"Το έργο αντιμετωπίστηκε εξ' αρχής ως πολιτικό υποκείμενο και αυτό ήταν μεγάλο λάθος"
«Η 30η Νοεμβρίου είναι η καταληκτική ημερομηνία και το Μετρό στη Θεσσαλονίκη θα αποδοθεί στην πόλη λειτουργικό και ασφαλές», επεσήμανε ο Υφυπουργός Μεταφορών και Υποδομών, αρμόδιος για τις υποδομές, Νίκος Ταχιάος, σε συνέντευξη που παραχώρησε στον τηλεοπτικό σταθμό Action24, λίγες ώρες μετά τις ανακοινώσεις του Πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη στη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης.
Όπως ανέφερε ο Υφυπουργός: «το Μετρό θα γίνει μία πραγματικότητα για τη Θεσσαλονίκη. Τα εγκαίνια θα είναι μία γιορτή για εκείνη. Το έργο αντιμετωπίστηκε εξ’ αρχής ως πολιτικό υποκείμενο και αυτό ήταν μεγάλο λάθος, παίρνοντας μία έκταση που υπερβαίνει τα όρια της Θεσσαλονίκης. Η πόλη επέτρεψε να χειραγωγηθεί πολιτικά και να εκτεθούμε στην Ευρώπη».
Οι σταθμοί του Μετρό της Θεσσαλονίκης, όπως διευκρίνισε ο κ. Ταχιάος: «δεν θυμίζουν κλασσικό σιδηροδρομικό σταθμό, όπως συμβαίνει στο Μετρό της Αθήνας. Οι προδιαγραφές είναι μάλλον Βορειοευρωπαϊκές. Θυμίζει περισσότερο το μετρό της Κοπεγχάγης με «άρωμα Μιλάνου», καθώς η εταιρεία που έχει αναλάβει τη λειτουργία του αποτελεί Ιταλο–γαλλική σύμπραξη», συμπληρώνοντας ότι τα δρομολόγια θα είναι σε ώρα αιχμής κάθε 2,5 λεπτά.
Για την επέκταση προς την Καλαμαριά, ο κ. Ταχιάος ανέφερε ότι είναι εφικτό να λειτουργήσει στα τέλη του 2025. «Είναι θετικό ότι leader της κοινοπραξίας είναι η ΑΚΤΩΡ, μία εταιρεία η οποία τους τελευταίους μήνες απέδειξε ότι είναι απολύτως αξιόπιστη στα χρονοδιαγράμματά της και έχει «τρέξει» το έργο με πρωτοφανείς ρυθμούς. Η κατασκευή του σταθμού Βενιζέλου έγινε σε χρόνο ρεκόρ», πρόσθεσε.
Για τη δημιουργία νέας γραμμής ο Υφυπουργός Υποδομών επεσήμανε ότι η Μελέτη Ανάπτυξης Μετρό Θεσσαλονίκης κατέδειξε ότι η μεγαλύτερη ανάγκη βρίσκεται στη Βορειοδυτική Θεσσαλονίκη. Όμως, η επέκταση αυτή προϋποθέτει πρωτίστως να δοθεί η βασική γραμμή και να βρεθούν οι αναγκαίοι πόροι.
Αναφερόμενος στη γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας, ο κ. Ταχιάος εκτίμησε ότι είναι εφικτό να ολοκληρωθεί στο τέλος της δεκαετίας, παρά τα προβλήματα που έχουν προκύψει με δικαστικές προσφυγές στους σταθμούς των Εξαρχείων και του Ευαγγελισμού με το πάρκο Ριζάρη. Όπως τόνισε: «με μετριοπάθεια και σύνεση, μπορούμε να αντιμετωπίσουμε τα προβλήματα αυτά», επισημαίνοντας χαρακτηριστικά: «Χρωστάμε έργα στην Αθήνα».
Κλείνοντας, ερωτηθείς για το κυκλοφοριακό πρόβλημα της Θεσσαλονίκης, ο κ. Ταχιάος ανέφερε ότι η κατασκευή του Flyover ήταν απαραίτητη προκειμένου να λειτουργήσει ως επιπλέον διάδρομος πάνω από τον Περιφερειακό, που θα επιτρέψει την ταχύτερη παράκαμψη του κέντρου της πόλης. Εξέφρασε την κατανόησή του για τη δυσφορία που προκαλείται στη Θεσσαλονίκη, συμπληρώνοντας ότι περιορίζεται με την πρόοδο του έργου, ενώ διαβεβαίωσε ότι το έργο θα παραδοθεί στις 16 Μαΐου του 2027.
Σε κάθε περίπτωση, όμως, ο Υφυπουργός Υποδομών τόνισε ότι: «για τη βελτίωση του κυκλοφοριακού της πόλης είναι αναγκαίο, μεγάλο μέρος των μετακινήσεων προς το κέντρο, να γίνεται με το Μετρό».
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ:
- Κώστας Γεράρδος (ΣΕΛΠΕ): «Στην Ευρώπη χτίζεται ένα παράλληλο εμπόριο χωρίς κανόνες»
- Υπερταμείο: Ξεκινάει ο διεθνής διαγωνισμός για την παραχώρηση της μαρίνας Καλαμαριάς
- Audi Revolut Formula 1 Team: Αποκαλυπτήρια ονόματος και λογότυπου της ομάδας
- Περισσότεροι από 40 νέοι και νέες γνώρισαν από κοντά τη Vodafone στο Business Days 2025
- Aegean: Ο Γεώργιος Χριστόπουλος νέος μέλος στο ΔΣ
- Χρηματιστήριο: Έκλεισε με το οριακό +0,15% και άλμα 4,6% από την Eurobank
- Prodea: Αναβολή Γενικής Συνέλευσης για την τροποποίηση όρων ομολογιακού δανείου
- Bloomberg: Η Eurobank σχεδιάζει δυο συναλλαγές ασφάλισης εταιρικών δανείων
Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις








