Επιχειρήσεις

Tesla: Νέα μεγάλη πτώση πωλήσεων στην Ευρώπη τον Οκτώβριο

Financialreport.gr

Μειώθηκαν κατά 89% στη Σουηδία, 86% στη Δανία, 50% στη Νορβηγία και 48% στην Ολλανδία

Ισχυρή πτώση σημείωσαν οι πωλήσεις της Tesla τον Οκτώβριο σε αρκετές ευρωπαϊκές χώρες, συμπεριλαμβανομένης της Ισπανίας, της Ολλανδίας και των σκανδιναβικών αγορών, επιβεβαιώνοντας το δυσμενές κλίμα για την εταιρεία κατασκευής ηλεκτρικών οχημάτων του Έλον Μασκ στη Γηραιά Ήπειρο.

Οι πωλήσεις της Tesla είχαν σημειώσει αύξηση σε αρκετές ευρωπαϊκές αγορές τον Σεπτέμβριο, μετά από πτώση κατά το μεγαλύτερο μέρος του έτους λόγω του αυξανόμενου ανταγωνισμού που αντιμετωπίζει η παλαιότερη γκάμα μοντέλων της από νεότερα μοντέλα ηλεκτρικών οχημάτων.

Οι νέες καταχωρήσεις αυτοκινήτων της εταιρείας – ένας δείκτης των πωλήσεων – μειώθηκαν κατά 89% στη Σουηδία, 86% στη Δανία, 50% στη Νορβηγία και 48% στην Ολλανδία. Οι πωλήσεις της στην Ισπανία μειώθηκαν κατά 31% τον Οκτώβριο, ενώ οι πωλήσεις πλήρως ηλεκτρικών και υβριδικών μοντέλων συνολικά για τον κλάδο αυξήθηκαν κατά 119%.

Στη Γαλλία, ωστόσο, η Tesla σημείωσε μικρή αύξηση στις πωλήσεις για δεύτερο συνεχόμενο μήνα.

Η πτώση στη Νορβηγία ήρθε μετά από αρκετούς μήνες ανάπτυξης σε μια αγορά όπου σχεδόν όλα τα καινούργια αυτοκίνητα που πωλήθηκαν ήταν ηλεκτρικά και η Tesla παρέμεινε στην κορυφή των προτιμήσεων.

Οι πωλήσεις της Tesla έχουν συρρικνωθεί στην Ευρώπη φέτος, καθώς η γκάμα των αυτοκινήτων της έχει να ανταγωνιστεί νέα μοντέλα ηλεκτρικών αυτοκινήτων τόσο από τους παραδοσιακούς κατασκευαστές όσο και τους Κινέζους αντιπάλους της. Μέχρι τον Σεπτέμβριο, οι πωλήσεις της Tesla είχαν μειωθεί κατά 28,5% στην Ευρώπη σε σύγκριση με το αντίστοιχο εννεάμηνο του 2024.

Η εταιρεία έχει επίσης αντιμετωπίσει την αντίδραση ορισμένων Ευρωπαίων καταναλωτών εναντίον του CEO της, Έλον Μασκ, ο οποίος είχε χρηματοδοτήσει την προεκλογική εκστρατεία του Ντόναλντ Τραμπ στις αμερικανικές προεδρικές εκλογές πέρυσι και έχει υποστηρίξει ανοιχτά τα ευρωπαϊκά ακροδεξιά κόμματα.

“Οι αγοραστές αυτοκινήτων έχουν περισσότερες επιλογές από ποτέ, με την εισροή νέων ηλεκτρικών αυτοκινήτων από καθιερωμένους κατασκευαστές και φιλόδοξους νεοεισερχόμενους από την Κίνα”, δήλωσε η Ginny Buckley, διευθύνουσα σύμβουλος της Electrifying.com.

“Η Tesla δεν έχει πλέον την αποκλειστικότητα της αγοράς και αυτό φαίνεται να αντικατοπτρίζεται στις πωλήσεις της στην Ευρώπη”.

Στη Δανία, διάφορες κινεζικές μάρκες ηλεκτρικών αυτοκινήτων, όπως η BYD, η Xpeng και η Zeekr της Geely, ξεπέρασαν σε πωλήσεις την Tesla. Στην Ισπανία, οι πωλήσεις της Tesla τον Οκτώβριο, που ανήλθαν σε 393 αυτοκίνητα, ήταν πολύ χαμηλότερες από αυτές της MG (3.725 αυτοκίνητα), της BYD (2.806 αυτοκίνητα) και των Omoda και Jaecoo της Chery, οι οποίες πούλησαν 1.433 και 974 αυτοκίνητα αντίστοιχα.

Η Tesla πούλησε μόλις 133 οχήματα στη Σουηδία, κάτω από τις πωλήσεις των πιο mainstream brands, αλλά και της γερμανικής Porsche, η οποία πούλησε 172 αυτοκίνητα. Μέχρι τον Οκτώβριο, οι πωλήσεις της Tesla στη Σουηδία μειώθηκαν κατά 67% σε σχέση με την ίδια περίοδο πέρυσι.

Η Ciara Cook, διευθύντρια έρευνας στην New AutoMotive, δήλωσε ότι μάρκες όπως Fiat, Volvo, Suzuki και Mazda κατέγραψαν μείωση 15-18% στο εννεάμηνο, καθώς προσπαθούν να ανανεώσουν την γκάμα των οχημάτων τους για να ανταποκριθούν στη ζήτηση των καταναλωτών.

Ωστόσο, οι πωλήσεις της Tesla στην ΕΕ μειώθηκαν κατά σχεδόν 39% κατά την ίδια περίοδο.

“Ο παράγοντας Μασκ φαίνεται να συμβάλλει στη διαφορά”, δήλωσε η Cook.

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

close menu