Το ερευνητικό «Piri Reis» απέπλευσε από τη Σμύρνη το βράδυ της Παρασκευής, λίγες ώρες πριν τεθεί σε ισχύ NAVTEX για έρευνες στο κεντρικό Αιγαίο
Η Τουρκία έβγαλε το ερευνητικό σκάφος «Piri Reis» στο Αιγαίο, με NAVTEX για επιστημονικές έρευνες από 4 έως 14 Οκτωβρίου, δυτικά της Χίου και της Λέσβου. Σε αντίθεση με την προηγούμενη αναγγελία του Σεπτεμβρίου, όταν δεν πραγματοποιήθηκαν έρευνες, το σκάφος απέπλευσε από το λιμάνι της Σμύρνης αργά το βράδυ της Παρασκευής 4 Οκτωβρίου.
Η Ελλάδα αντέδρασε άμεσα με αντι-NAVTEX από τον σταθμό Λήμνου της Υδρογραφικής Υπηρεσίας του Πολεμικού Ναυτικού, υπενθυμίζοντας την αρμοδιότητα εκπομπής στην περιοχή. Παράλληλα, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Παύλος Μαρινάκης τόνισε ότι «εκδόθηκε αντι-NAVTEX, δεν χρειάζεται να κινδυνολογούμε και να εκπέμπουμε ανησυχία. Η κατάσταση είναι υπό απόλυτο έλεγχο».
Σε επιχειρησιακό επίπεδο, το Piri Reis στο Αιγαίο είναι μικρό ωκεανογραφικό του Πανεπιστημίου Dokuz Eylül, μήκους περίπου 36 μέτρων και πλάτους 8 μέτρων, ναυπήγησης 1978. Διαθέτει βασικό ερευνητικό εξοπλισμό για αποστολές περιορισμένης κλίμακας, συνεπώς δεν μπορεί να υποστηρίξει σύνθετες, μεγάλης διάρκειας εργασίες ανοικτής θαλάσσης.
Σύμφωνα με την τουρκική NAVTEX, δεσμεύονται συνολικά 22 σημεία σε τουρκικά χωρικά ύδατα, διεθνή ύδατα και περιοχές που η Αθήνα θεωρεί μέρος δυνητικής ελληνικής υφαλοκρηπίδας. Η νέα κίνηση επανενεργοποιεί το ζήτημα μετά την άκαρπη αναγγελία του Σεπτεμβρίου, με την ελληνική πλευρά να δηλώνει ότι παρακολουθεί την πορεία του Piri Reis στο Αιγαίο και θα κινηθεί εντός του διεθνούς δικαίου.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ:
- Αλλη μία νέα εταιρεία από τον όμιλο Aktor για αποθήκευση ενέργειας
- Εμπορικός Σύλλογος Αθηνών: «Το τέλος των 3 ευρώ δεν σταματά τη λαίλαπα των ασιατικών πλατφορμών»
- Aktor: Σε ιδιώτες επενδυτές το 53,6% των ομολογιών – Στο 4,70% η τελική απόδοση
- Ευρωπαϊκές αγορές: Με κέρδη και το βλέμμα σε ΕΚΤ και BoE
- Jumbo: Έναρξη διαδικασιών απορρόφησης της θυγατρικής «HERALD GREECE 2»
- Ideal: Στις 12 Ιανουαρίου η ΓΣ για επιστροφή κεφαλαίου 0,15 ευρώ ανά μετοχή
- Δήμας: «Το τμήμα Κίσσαμος – Χανιά εντάσσεται στη σύμβαση παραχώρησης του ΒΟΑΚ»
- Κώστας Γεράρδος (ΣΕΛΠΕ): «Στην Ευρώπη χτίζεται ένα παράλληλο εμπόριο χωρίς κανόνες»
Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις








