Στα 3,4 τρισ. γιεν, αυξημένα κατά 200 δισ. γιεν από την προηγούμενη πρόβλεψη
Η Toyota αύξησε σήμερα Τετάρτη (5/11) την πρόβλεψη για τα λειτουργικά κέρδη για το οικονομικό έτος που έληξε τον Μάρτιο, ενώ παράλληλα επισήμανε ότι θα υποστεί πλήγμα 1,45 τρισεκατομμυρίων γιεν από τους δασμούς των ΗΠΑ, όπως μεταδίδει το CNBC.
Η εταιρεία, η οποία αναθεώρησε τις προβλέψεις της για τα λειτουργικά κέρδη στα 3,4 τρισεκατομμύρια γιεν από 3,2 τρισεκατομμύρια γιεν που είχε προβλέψει νωρίτερα, δεν ήταν σε σχέση με τις εκτιμήσεις για τα κέρδη για το τρίμηνο που έληξε τον Σεπτέμβριο.
«Παρά τον αντίκτυπο των αμερικανικών δασμών, η ισχυρή ζήτηση που υποστηρίζεται από την ανταγωνιστικότητα των προϊόντων μας έχει οδηγήσει σε αυξημένο όγκο πωλήσεων, κυρίως στην Ιαπωνία και τη Βόρεια Αμερική, και έχει διευρύνει τα κέρδη της αλυσίδας αξίας», ανέφερε η Toyota στην έκθεσή της για τα κέρδη της .
Ακολουθούν τα αποτελέσματα της Toyota για το τρίμηνο Σεπτεμβρίου σε σύγκριση με τις μέσες εκτιμήσεις της LSEG:
- Έσοδα: 12,38 τρισεκατομμύρια γιεν (περίπου 81 δισεκατομμύρια δολάρια) έναντι 12,18 τρισεκατομμυρίων γιεν
- Λειτουργικά κέρδη: 834 δισεκατομμύρια γιεν έναντι 863,1 δισεκατομμυρίων γιεν
Η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο βάσει όγκου πωλήσεων ανακοίνωσε τριμηνιαία πτώση κερδών σχεδόν 28%, σε ετήσια βάση, ενώ τα έσοδα αυξήθηκαν πάνω από 8%. Τα καθαρά κέρδη έφτασαν τα 972,9 δισεκατομμύρια γιεν, αυξημένα.
Η Toyota δημοσίευσε τα αποτελέσματα 6 μηνών — από τον Απρίλιο έως τον Σεπτέμβριο — και τα τριμηνιαία στοιχεία υπολογίστηκαν από το CNBC, με βάση την ανακοίνωση της εταιρείας και τα στοιχεία του LSEG.
Η μείωση των λειτουργικών κερδών του Σεπτεμβρίου αντιπροσωπεύει τη δεύτερη συνεχόμενη πτώση από τότε που οι ΗΠΑ εισήγαγαν «αμοιβαίους» δασμούς τον Απρίλιο. Το Τόκιο κατέληξε τον Ιούλιο σε εμπορική συμφωνία με την Ουάσινγκτον , μειώνοντας τους δασμούς στις εξαγωγές του προς τις ΗΠΑ στο 15% από το 25% που είχε αρχικά προτείνει ο Πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ. Οι δασμοί του 15% τέθηκαν σε ισχύ στις 7 Αυγούστου.
Η εταιρεία επεσήμανε ότι οι δασμοί παραμένουν ο μεγαλύτερος παράγοντας που επηρεάζει αρνητικά τα κέρδη της Toyota στις ΗΠΑ, ενώ παράγοντες όπως οι διακυμάνσεις των συναλλαγματικών ισοτιμιών και τα αυξημένα έξοδα πλήττουν τα κέρδη στην Ιαπωνία.
Ένα στέλεχος της Toyota δήλωσε στην τηλεδιάσκεψη για τα αποτελέσματα ότι η εταιρεία «αξιολογεί τις προκλήσεις» και «κάνει προετοιμασίες» για ένα σχέδιο αποστολής οχημάτων κατασκευασμένων στις ΗΠΑ σε πελάτες στην Ιαπωνία, ώστε να ευθυγραμμιστεί με ένα νέο επενδυτικό πλαίσιο μεταξύ Τόκιο και Ουάσινγκτον.
Πρόσθεσαν ότι το σχέδιο μπορεί να μην είναι «οικονομικά ορθολογικό», αλλά θα μπορούσε να καταστήσει ορισμένα προϊόντα πιο διαθέσιμα στους Ιάπωνες πελάτες.
Δασμολογικές επιπτώσεις
Οι επιπτώσεις των αμερικανικών δασμών έχουν γίνει έντονα αισθητές σε ολόκληρη την αυτοκινητοβιομηχανία της Ιαπωνίας, με τις ιαπωνικές αποστολές αυτοκινήτων στις ΗΠΑ να μειώνονται κατά 24,2% τον Σεπτέμβριο, αν και αυτό ήταν ελαφρώς μικρότερο σε σύγκριση με την πτώση 28,4% τον Αύγουστο.
Ενώ η Toyota έχει εκτεταμένη παραγωγή στη Βόρεια Αμερική, περίπου το ένα πέμπτο των πωλήσεών της στις ΗΠΑ εξακολουθεί να εξαρτάται από τις ιαπωνικές εισαγωγές και το κόστος των δασμών σε αυτές τις εισαγωγές απορροφάται αντί να μετακυλίεται, σύμφωνα με τη Liz Lee, αναπληρώτρια διευθύντρια της Counterpoint Research.
«Αναμένουμε ότι η κερδοφορία θα παραμείνει υπό πίεση στο [τρέχον τρίμηνο], καθώς οι αντιξοότητες στους δασμούς και τα νομίσματα επιμένουν, με πιθανή σταδιακή βελτίωση από το [τρίμηνο Μαρτίου] και μετά», δήλωσε ο Lee στο CNBC.
«Η κερδοφορία θα πρέπει να ανακάμψει μέτρια το επόμενο οικονομικό έτος εάν σταθεροποιηθεί το κόστος συναλλαγών και το γιεν αποδυναμωθεί, αν και ο αυξανόμενος ανταγωνισμός από τα ηλεκτρικά οχήματα θα συνεχίσει να περιορίζει τις ανοδικές δυνατότητες», πρόσθεσε.
Η Toyota στρέφεται ολοένα και περισσότερο στα ηλεκτροκίνητα οχήματα, τα οποία αντιπροσώπευαν το 46,9% των πωλήσεων οχημάτων Toyota και Lexus κατά το πρώτο εξάμηνο του οικονομικού έτους. Αυτές οι πωλήσεις προήλθαν κυρίως από υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα σε περιοχές όπως η Βόρεια Αμερική και η Κίνα.
Ωστόσο, η περιορισμένη γκάμα πλήρως ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία της Toyota θα μπορούσε να την αφήσει πιο εκτεθειμένη στον ανταγωνισμό από Κινέζους κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη και τη Νοτιοανατολική Ασία, δήλωσε ο Lee.
Παρά τη μείωση των κερδών, η Toyota συνέχισε να επιδεικνύει ισχυρή παγκόσμια ζήτηση. Η εταιρεία ανέφερε πρόσφατα ότι οι πωλήσεις οχημάτων, συμπεριλαμβανομένης της μάρκας πολυτελείας Lexus, έφτασαν τα 5,3 εκατομμύρια στο εννεάμηνο έως τον Σεπτέμβριο, σημειώνοντας αύξηση 4,7% σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Στην έκθεση κερδών της, η εταιρεία δήλωσε ότι θα συνεχίσει να επικεντρώνεται στην αύξηση του όγκου πωλήσεων και στη μείωση του κόστους.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ:
- Συνάλλαγμα: Το ευρώ ενισχύεται 0,05%, στα 1,1491 δολάρια
- My market Local: 4 χρυσά βραβεία στα Supermarket Awards 2025
- Κωνσταντίνος Κωμοδρόμος: Ο Ελληνοκύπριος CEO της VesselBot στη λίστα CLIMATE 100 του ΤΙΜΕ
- Ταχιάος: Σε πλήρη λειτουργία η επέκταση της Καλαμαριάς το α’ τρίμηνο 2026
- Ανδρουλάκης: Ευρεία σύσκεψη τοπικών αρχών και φορέων στο Ηράκλειο για τα Βορίζια
- Σουηδία: Διατήρησε στο 1,75% το βασικό επιτόκιο η Κεντρική Τράπεζα
- ΥΠΕΝ: Σε δημόσια διαβούλευση το σχέδιο νόμου για διαχείριση διοξειδίου του άνθρακα
- Ένταση και διχασμός στο Παρίσι από το άνοιγμα του πρώτου καταστήματος της Shein
Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις








