Πρόσωπα

Τζακ Μα: Ο mister “δεν ξέρω τίποτα” που έγινε δισεκατομμυριούχος από το Alibaba

Financialreport.gr

Ο Μα, πρώην καθηγητής αγγλικών, ξεκίνησε την Alibaba το 1999

Σε έναν επιχειρηματικό κόσμο όπου η τεχνολογική γνώση, η σωστή διαχείριση και το αποτελεσματικό μάρκετινγκ θεωρούνται απαραίτητα συστατικά για την επιτυχία, ο ιδρυτής της Alibaba, Τζακ Μα, ομολογεί κυνικότατα ότι δεν ξέρει τίποτα από αυτά!

Ο χαρισματικός δισεκατομμυριούχος, έχει δηλώσει χωρίς καμία συστολή, ότι δεν κατέχει καμία από αυτές τις δεξιότητες. Το μόνο που ισχυρίζεται ότι γνωρίζει καλά είναι ένα: η ικανότητα να επιλέγει τους εξυπνότερους ανθρώπους για κάθε θέση εργασίας.

Αυτή η φαινομενικά ταπεινή δήλωση κρύβει, ωστόσο, την επιτυχία της φιλοσοφίας που οδήγησε την Alibaba από ένα μικρό διαμέρισμα σε μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες ηλεκτρονικού εμπορίου και τεχνολογίας στον κόσμο.

Ο Μα, ένας πρώην καθηγητής αγγλικών, ξεκίνησε την Alibaba το 1999 με την οραματική ιδέα να συνδέσει μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις με παγκόσμιες αγορές. Πολλοί θα περίμεναν έναν τεχνοκράτη στο τιμόνι μιας τέτοιας εταιρείας.

Ωστόσο, ο ίδιος ο Μα έχει παραδεχτεί επανειλημμένα ότι η τεχνολογία τον αφήνει αδιάφορο, ενώ η διαχείριση και το μάρκετινγκ δεν ήταν ποτέ το δυνατό του σημείο.

Δείτε τι είχε δηλώσει ο Τζακ Μα:

@betofrenia♬ πρωτότυπος ήχος – Betofrenia

Ποια είναι η Alibaba Group

Η Alibaba Group Holding Limited, ευρέως γνωστή ως Alibaba, είναι μια κινεζική πολυεθνική εταιρεία τεχνολογίας που ειδικεύεται στο ηλεκτρονικό εμπόριο, το λιανικό εμπόριο, το διαδίκτυο και την τεχνολογία.

Ιδρύθηκε στις 28 Ιουνίου 1999 στο Hangzhou της Zhejiang, από τον Τζακ Μα και 17 φίλους του. Η αποστολή της Alibaba είναι να “διευκολύνει τις επιχειρήσεις παντού”.

Βασικές δραστηριότητες και υπηρεσίες:

Ηλεκτρονικό Εμπόριο και Λιανικό Εμπόριο:

Alibaba.com: Η μεγαλύτερη παγκοσμίως B2B (business-to-business) αγορά.

Taobao Marketplace: Μια αγορά C2C (consumer-to-consumer) στην Κίνα.

Tmall: Μια αγορά B2C (business-to-consumer) στην Κίνα.

AliExpress: Μια διεθνής πλατφόρμα B2C που επιτρέπει στους καταναλωτές σε όλο τον κόσμο να αγοράζουν απευθείας από κινέζους πωλητές.

Lazada Group: Μια πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου με έδρα τη Σιγκαπούρη, που επεκτείνει την εμβέλεια της Alibaba στη Νοτιοανατολική Ασία.

Freshippo (Hema): Αλυσίδα σούπερ μάρκετ που ενσωματώνει online και offline αγορές.

Υπηρεσίες Cloud Computing:

Alibaba Cloud (AliCloud): Ένας από τους μεγαλύτερους παρόχους υπηρεσιών cloud computing παγκοσμίως, προσφέροντας υπολογιστικές λύσεις, αποθήκευση, βάσεις δεδομένων, δίκτυα παράδοσης περιεχομένου και τεχνολογία AI.

Ψηφιακά Μέσα και Ψυχαγωγία:

Youku Tudou: Μια κινεζική εταιρεία πολυμέσων και ψυχαγωγίας.

Alibaba Pictures Group: Εταιρεία παραγωγής, προώθησης και διανομής περιεχομένου ψυχαγωγίας.

South China Morning Post: Έκδοση εντύπων μέσων ενημέρωσης.

Logistics:

Cainiao Network: Δίκτυο logistics που παρέχει υπηρεσίες αποθήκευσης, παράδοσης και διαχείρισης δεδομένων logistics.

Χρηματοοικονομικές Υπηρεσίες (μέσω της Ant Group):

Alipay: Μια πλατφόρμα ψηφιακών πληρωμών, μία από τις μεγαλύτερες παγκοσμίως. Η Ant Group είναι μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες χρηματοοικονομικών υπηρεσιών παγκοσμίως, μετά τη Visa.

Άλλες Υπηρεσίες και Καινοτομίες:

Amap (AutoNavi): Κινητή ψηφιακή εφαρμογή χαρτών που παρέχει πλοήγηση και πληροφορίες κυκλοφορίας σε πραγματικό χρόνο.

DingTalk: Εφαρμογή επικοινωνίας και συνεργασίας για επιχειρήσεις.

Tmall Genie: Έξυπνες συσκευές.

Κεφαλαιοποίηση Αγοράς: Περίπου 287.68 δισεκατομμύρια δολάρια (στις 31 Ιουλίου 2025).

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

close menu