Οι δύο βιομηχανικοί κλάδοι κινδυνεύουν να χάσουν την ανταγωνιστικότητα τους από την Κίνα και τις ΗΠΑ, καθώς αντιμετωπίζουν επίμονα υψηλό ενεργειακό κόστος λόγω της μετάβασης σε καθαρότερα καύσιμα, λέει CEO του βελγικού λιμανιού της Αμβέρσας-Μπριζ
Οι ευρωπαϊκοί κατασκευαστές αυτοκινήτων και χημικών, κινδυνεύουν να χάσουν την ανταγωνιστικότητα τους από την Κίνα και τις ΗΠΑ, καθώς και οι δύο βιομηχανικοί κλάδοι αντιμετωπίζουν επίμονα υψηλό ενεργειακό κόστος λόγω της μετάβασης σε καθαρότερα καύσιμα, σύμφωνα με τον επικεφαλής ενός από τα κορυφαία λιμάνια της Ευρώπης.
«Είμαστε σε μια επικίνδυνη κατάσταση», ανέφερε ο Ζακ Βαντερμάιρεν (Jacques Vandermeiren), Διευθύνων Σύμβουλος του βελγικού λιμανιού της Αμβέρσας-Μπριζ, σε δηλώσεις του στη Σύνοδο Κορυφής του Σάλτσμπουργκ. «Για την ευρωπαϊκή βιομηχανία, το να υποφέρει η χημική βιομηχανία και να βλέπει τα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα να εισβάλλουν στην Ευρώπη, είναι διπλός κίνδυνος».
Η Ευρώπη, ανέφερε ο κ. Βαντερμάιρεν, «θα έχει μια πολύ δύσκολη δεκαετία».
Την Πέμπτη, η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα πραγματοποίησε την ένατη συνεχόμενη αύξηση των επιτοκίων της, ενώ διατήρησε ανοιχτές τις επιλογές της για μια νέα αύξηση, στην επόμενη συνεδρίαση του Σεπτεμβρίου.
Το υψηλότερο ενεργειακό κόστος επιβαρύνει τον ευρωπαϊκό χημικό τομέα, ο οποίος με τη σειρά του επηρεάζει τη ναυτιλία. Νωρίτερα αυτό το μήνα, η γερμανική BASF συντάχθηκε με άλλους κατασκευαστές χημικών, μειώνοντας και αυτή με τη σειρά της τις προσδοκίες της για το έτος. Ο γερμανικός βιομηχανικός κολοσσός κατηγόρησε την υποτονική παγκόσμια βιομηχανική παραγωγή και την αργή ζήτηση για καταναλωτικά προϊόντα.
Ο Βαντερμάιρεν επεσήμανε μια «μεγάλη επιβράδυνση», με την παραγωγή χημικών να μειώνεται κατά 13% από τον Ιανουάριο έως τον Απρίλιο του τρέχοντος έτους σε σύγκριση με την ίδια περίοδο το 2022.
Κίνδυνος για «λουκέτα»
Υπάρχει κίνδυνος να κλείσουν ή να μετεγκατασταθούν τα εργοστάσια παραγωγής χημικών.
«Η επόμενη φάση θα είναι το κλείσιμο ορισμένων εργοστασίων», τόνισε ο Βαντερμάιρεν . «Η ανταγωνιστικότητα της χημικής βιομηχανίας στην Ευρώπη διακυβεύεται πραγματικά».
Οι θαλάσσιες μεταφορές αυτοκινήτων, συμπεριλαμβανομένων των ηλεκτρικών οχημάτων, είναι ο μόνος κλάδος που ανέκαμψε τους τελευταίους μήνες, ωθούμενος σε μεγάλο βαθμό από τις εξαγωγές από την Κίνα.
Ωστόσο, η εισροή αυτοκινήτων κινεζικής κατασκευής επιβραδύνεται, είπε ο Βαντερμάιρεν, λόγω της έλλειψης εξοπλισμού που απαιτείται για τη μεταφορά τους – αφορά σε πλοία μεταφοράς οχημάτων και τερματικά λιμάνια που έχουν σχεδιαστεί για να χειρίζονται τις εισαγωγές.
«Η μεγάλη απογοήτευση των κινεζικών εταιρειών είναι ότι δεν έχουν αρκετή χωρητικότητα στα ευρωπαϊκά λιμάνια», είπε. Για αυτόν τον λόγο, «βλέπουμε ότι χρησιμοποιούν πλέον πλοία μεταφοράς κοντέινερ και εμπορευματοκιβώτια για να βάζουν αυτοκίνητα, κάτι που φυσικά δεν είναι το ιδανικό».
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ:
- Η Fed μείωσε το βασικό επιτόκιο των ΗΠΑ κατά 0,25%
- Δημοσκόπηση Pulse: Μισή μονάδα κέρδισε η ΝΔ από τη ΔΕΘ – Στο 24% στην πρόθεση ψήφου
- Τζιρακιάν Profil: Ο Κασπάρ Μπατανιάν νέο ανεξάρτητο μη εκτελεστικό μέλος στο ΔΣ
- Στις Αττικές Εκδόσεις η διαφημιστική εκμετάλλευση των όψεων του πύργου Πειραιά
- Ευρωπαϊκές αγορές: Έκλεισαν με μεικτά πρόσημα – Άλμα 17% από Puma
- ΕΚΤΕΡ: Αλλαγές στα μεγέθη των οικονομικών καταστάσεων λόγω μερίσματος
- Cenergy: Στα 95 εκατ. ευρώ τα καθαρά κέρδη το α΄εξάμηνο, αυξημένα κατά 69%
- Ευρώπη Holdings: Αυξημένα έσοδα στα 18,786 εκατ. ευρώ το α΄εξάμηνο
Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις