Πέντε συνολικά φορτηγά πλοία ελληνικών συμφερόντων παραμένουν εγκλωβισμένα σε ουκρανικά λιμάνια καθώς και τέσσερις Έλληνες ναυτικοί.
Πιο συγκεκριμένα, στο λιμάνι Γιούζνε βρίσκονται: Δύο φορτηγά της Μaran Dry του Ομίλου Αγγελικούση τα «Μaran Astronomer» και «Maran Excellence» και το επίσης φορτηγό «Polarstar της Sea Star Chartering. Σε αυτά δεν υπάρχουν Έλληνες ναυτικοί.
Δύο ακόμη πλοία φορτηγά βρίσκονται εγκλωβισμένα στο λιμάνι Μπουγκ με 43 άτομα πλήρωμα εκ των οποίων τέσσερις είναι Έλληνες. Πρόκειται για τα «Chariana L» της Lomar Shipping και το «Panda» της CLIO Navigation.
Σύμφωνα με όσα ειπώθηκαν σήμερα στο Έκτακτο Συμβούλιο του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού ΙΜΟ, ο Γενικός Γραμματέας, Νοτιοκορεάτης, Κίτακ Λιμ, θα συνεργαστεί με τις εμπλεκόμενες πλευρές δηλαδή τη Ρωσία και την Ουκρανία προκειμένου να καταλήξουν στο πώς θα δημιουργηθεί ο Ασφαλής Θαλάσσιος Διάδρομος με δεδομένο ότι πολλά λιμάνια και ουκρανικές εγκαταστάσεις είναι σύμφωνα με το ΝΑΤΟ ναρκοθετημένες υπό τον φόβο ρωσικής απόβασης.
Σύμφωνα με όσα ειπώθηκαν στο Έκτακτο Συμβούλιο του ΙΜΟ, ο Γενικός Γραμματέας, Κίτακ Λιμ, θα συνεργαστεί με τις εμπλεκόμενες πλευρές δηλαδή τη Ρωσία και την Ουκρανία προκειμένου να καταλήξουν στο πώς θα δημιουργηθεί ο Ασφαλής Θαλάσσιος Διάδρομος με δεδομένο ότι πολλά λιμάνια και ουκρανικές εγκαταστάσεις είναι σύμφωνα με το ΝΑΤΟ ναρκοθετημένες υπό τον φόβο ρωσικής απόβασης.
Ειδικότερα, η Δήλωση του ΙΜΟ αναφέρει τα εξής:
– Καταδικάζει την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία και αναδεικνύει τις σοβαρές επιπτώσεις των εχθροπραξιών στην ασφάλεια των ναυτικών, των πλοίων καθώς και του θαλάσσιου περιβάλλοντος στον Εύξεινο Πόντο και την Αζοφική Θάλασσα,
– Αναδεικνύει την αναγκαιότητα διατήρησης της ομαλής λειτουργίας της ναυτιλιακής δραστηριότητας,
– Προσκαλεί όλα τα Κράτη Μέλη του Οργανισμού να συνδράμουν στους εγκλωβισμένους ναυτικούς και τα πλοία, καθώς και τα αρμόδια Όργανα του Οργανισμού να εξετάσουν τυχόν θέματα που εγείρονται και να υποβάλλουν σχετικές εκθέσεις στο Συμβούλιο με προτεινόμενα μέτρα αντιμετώπισης τους.
Εξάλλου, το Συμβούλιο καλωσόρισε τις προτάσεις της διεθνούς πλοιοκτησίας και ναυτεργασίας, που κατατείνουν στη διευκόλυνση των ναυτικών, όπως η απομάκρυνσή τους από την περιοχή και σε περίπτωση που αυτό δεν είναι δυνατό, η διασφάλιση της ασφαλούς παραμονής τους, η ρεαλιστική προσέγγιση για τη διαχείριση πιστοποιητικών που έχουν λήξει, η διασφάλιση καταβολής μισθών στους εγκλωβισμένους ναυτικούς και αναγνώρισή τους ως ουσιωδών εργαζομένων.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ:
- Διονύσης Γρηγοράτος: Ο πρώην CEO της Nexi Greece ιδρύει εταιρεία τεχνολογίας
- Ανέλαβε καθήκοντα CEO ο Αριστείδης Βουράκης στην Aegean Baltic Bank
- Το μεγάλο comeback της Σφακιανάκης με έσοδα €673 εκατ. και η έκπληξη στο «bottom line»
- Παραίτηση του Βάιου Μακρυγιάννη από τη Deloitte Business Solutions AE
- Οι πέντε που εκδήλωσαν ενδιαφέρον για το mega ΣΔΙΤ του Θεαγενείου
- ΔΝΤ: Γερμανία, Ην. Βασίλειο και Γαλλία παραμένουν οι μεγαλύτερες οικονομίες της Ευρώπης το 2026
- Επ. Κεφαλαιαγοράς: Ενέκρινε την αναθεώρηση σε 50%+1 μετοχή της δημόσιας πρότασης της Euronext στην ΕΧΑΕ
- Alpha Trust – Ανδρομέδα: Στα 12,845 εκατ. ευρώ το μετοχικό της κεφάλαιο
Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις








