Επιχειρήσεις

ΕΛΤΑ: Μήνυμα για επιστροφή στα κέρδη το 2024, νέο κτίριο και ολίγη Dimand

Ο Γρηγόρης Σκλήκας, CEO των ΕΛΤΑ από το 2023

Στόχος για πάνω από 1.600 σημεία ΕΛΤΑ Courier σε ορίζοντα τριετίας

Ψηφιακού μετασχηματισμού συνέχεια, συνέργειες με σημαντικούς “παίκτες “σε διαφορετικούς τομείς όπως τεχνολογία, finance και κινητικότητα, μια πολυαναμενόμενη συγχώνευση αλλά και με μια μετακίνηση εντός της πρωτεύουσας που θα επιφέρει οικονομία κόστους στην εταιρεία.

Αυτά είναι μόνο κάποια από τα σημεία που θα δούμε να εξελίσσονται το επόμενο χρονικό διάστημα από τα ΕΛΤΑ, με φόντο και τη δημοσίευση των οικονομικών αποτελεσμάτων του 2023 πριν από λίγες ώρες που θέλουν την εταιρεία με μειωμένο τζίρο 243,28 εκατ. ευρώ από 249,76 εκατ. ευρώ το 2022, αλλά και με κάθοδο στις ζημίες.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΕΛΤΑ: Με μειωμένες ζημιές 12,78 εκατ. ευρώ έκλεισε το 2023

Ο κύκλος εργασιών ανήλθε σε 243,28 εκατ. ευρώ από 249,76 εκατ. ευρώ το 2002, παρουσιάζοντας μείωση 3%

Ειδικά σε ό,τι αφορά τις ζημίες, ο CEO των ΕΛΤΑ Γρηγόρης Σκλήκας εξέφρασε την αισιοδοξία ότι πιθανόν το 2024 να κλείσει με λίγες ή ακόμα και καθόλου ζημιές, ενώ εκτίμησε ότι η χρονιά θα κλείσει σε σταθερό έδαφος.

«Φεύγουμε από μια μακρά περίοδο αδράνειας 30 ετών, μέσα σε ενάμιση χρόνο επιτύχαμε αλλαγές που θα έπαιρναν πολλά έτη να γίνουν», ανέφερε σε δημοσιογραφική εκδήλωση ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας Γρηγόρης Σκλήκας. Αυτός ο μετασχηματισμός έρχεται και από τη συγχώνευση ΕΛΤΑ και Courier σε «ένα δυνατό brand, το οποίο θα μπορεί να έχει τη δυναμική ενός ιδιωτικού οργανισμού», με τα εφόδια του δημοσίου, ενώ θα συνδυαστεί και με επικοινωνιακή καμπάνια.

Κατά όσα έχουν γίνει γνωστά, με μια πορεία που έχει ξεκινήσει, ήδη, από τους προηγούμενους μήνες, η συγχώνευση που ολοκληρώνεται τις αμέσως επόμενες μέρες, αναμένεται να οδηγήσει σε πολλαπλά οφέλη. Πέρα από τη γενικότερη μείωση λειτουργίας, η οποία θα αποτυπωθεί και στα αποτελέσματα του 2024, όπως δήλωσε ο κ. Σκλήκας, θα υπάρξει ταυτόχρονα και βελτίωση της εξυπηρέτησης με επέκταση του δικτύου ταχυμεταφορών σε όλα τα σημεία της Ελλάδας, με τα ΕΛΤΑ Courier να διατηρούν τη δυναμική τους σε ό,τι αφορά την προσβασιμότητα στη χώρα, σε σχέση με άλλες εταιρείες ταχυμεταφορών.

Στην παρούσα φάση τα EΛΤΑ Courier έχουν 145 καταστήματα υπηρεσιών ταχυμεταφορών, ενώ, κατά τα λεγόμενα του κ. CEO, μέσα από τη συνένωση με τα ΕΛΤΑ θα ξεπεράσουν τα 1.000. Υπάρχει, δε, η στόχευση να ξεπεράσουν τα 1600 σε ορίζοντα τριετίας και ανάλογα με τις ανάγκες. Η εταιρεία θα διατηρήσει κυρίως κάποια εταιρικά flagship καταστήματα σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και μεγάλες πόλεις, ενώ τα υπόλοιπα σημεία θα λειτουργούν κυρίως με συνεργασίες.

Το business plan που είναι σε εξέλιξη φέρνει συνεργασίες με εταιρείες για ανανέωση του στόλου σε φορτηγά κλπ μέσω leasing, καθώς και συνέργειες με εταιρείες εκτός ΕΛΤΑ στους οικονομικούς τομείς και τους τομείς της τεχνολογίας. Σύμφωνα με τον κ. Σκλήκα, σε ερώτηση του Financial Report, όλες αυτές οι συμπράξεις outsourcing, εκτιμάται ότι θα φέρουν εξοικονόμηση κόστους στον οργανισμό κατά 27 εκατ. ευρώ ετησίως.

Το νέο κτίριο ”πολλά σε ένα” 

Μια άλλη μεγάλη αλλαγή που έρχεται τους επόμενους μήνες, αρχής γενομένης από τον Δεκέμβριο είναι η μεταφορά των κεντρικών γραφείων της εταιρείας από τα διάφορα σημεία της Αθήνας, κέντρο, Καισαριανή, Αγ. Παρασκευή σε ένα κτίριο στα Κάτω Πατήσια, στην οδό Ιακωβάτων, πολύ κοντά στον ηλεκτρικό σταθμό, το παλιό κτίριο της ΕΕΔΕ.

Πρόκειται για ένα κτίριο γραφείων σύγχρονων προδιαγραφών και με βιοκλιματικά χαρακτηριστικά, με στόχο την πιστοποίηση LEED και 77 υπόγειες θέσεις στάθμευσης, για το οποίο, ήδη, από τις αρχές του χρόνου είχε ακουστεί έντονα ότι θα μισθώνονταν στα ΕΛΤΑ, αλλά επιβεβαιώθηκε και επίσημα από τον επικεφαλής του οργανισμού.

Την ανάπτυξη του κτιρίου που θα φιλοξενήσει σημαντικό αριθμό εργαζομένων έχει αναλάβει, ήδη από τις αρχές της χρονιάς, η εταιρεία Dimand του Δημήτρη Ανδριόπουλου, ενώ η μετακόμιση αναμένεται να ολοκληρωθεί τον ερχόμενο Απρίλιο. Το εν λόγω κτίριο θα είναι μισθωμένο, κάτι που προκαλεί εντύπωση, μιας και η εταιρεία, κατά όσα τόνισε ο κ. Σκλήκας έχει κτιριακό απόθεμα 130 εκατ. ευρώ.

Άποψη του κτιρίου

Το τι θα γίνει με αυτό το απόθεμα και πώς θα αξιοποιηθεί, θα είναι κάτι που θα γίνει γνωστό τους επόμενους μήνες, καθώς σε συνεργασία με επενδυτικά σχήματα και brokers, τα οποία δεν έγιναν γνωστά, καθώς θα προκύψουν κ μετά από διαγωνισμούς που έρχονται γρήγορα, χωρίς, όμως, να διευκρινιστεί πότε. Αυτό που δεν έκανε, επίσης, γνωστό ο κ. Σκλήκας ήταν το ύψος του μηνιαίου μισθώματος για το νέο κτίριο που θα στεγάσει τα ΕΛΤΑ, όμως ξεκαθάρισε ότι ακόμα και αυτό το ενοίκιο που θα πληρώνεται από την εταιρεία κάθε μήνα έρχεται πολύ πιο οικονομικά από την ακριβή συντήρηση που χρειάζονται αυτά τα παλαιά κτίρια ετησίως, αποφέροντας εξοικονόμηση 200.000 ευρώ κάθε χρόνο.

Τί θα γίνει με τους εργαζόμενους

Εύκολο ερώτημα εν όψει της  άμεσης συγχώνευσης είναι τι θα γίνει με τους εργαζόμενους. “Κάνεις δεν περισσεύει, δεν θα υπάρχει μείωση απασχόλησης” τόνισε με νόημα ο κ. Σκλήκας, απλά θα λάβουν χώρα αλλαγές στο οργανόγραμμα και μεταφορά εργασίας για όσους η θέση τους το απαιτεί. Απέκλεισε, επιπλέον, και το ενδεχόμενο μιας νέας εθελουσίας.

Ας σημειωθεί ότι εν έτει 2024 τα ΕΛΤΑ έχουν 3100 μόνιμους εργαζόμενους, με μέσο όρο ηλικίας τα 54 έτη, ενώ έχει και πάνω από 1.000 άτομα που προσλαμβάνει μέσω συμβάσεων που ανανεώνονται, αν και αυτοί πλέον έχουν μειωθεί τους προηγούμενους μήνες κατά 400. Αυτή η ελάττωση αποδίδεται σε απλοποίηση λειτουργιών λόγω των νέων τεχνολογιών που έχουν χρησιμοποιηθεί τα τελευταία χρόνια.

Μαρία Μπακοπούλου

[email protected]

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

close menu