Σύμφωνα με την έκθεση της Petrofin, σε διεθνές επίπεδο, τα πρωτεία στη χρηματοδότηση της ελληνικής ναυτιλίας διατηρεί η UBS
Στην πρώτη θέση των ελληνικών τραπεζών και στη δεύτερη γενικά ανάμεσα στα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα που χρηματοδοτούν την ελληνική ναυτιλία καταλαμβάνει η Eurobank, που έχει το μεγαλύτερο ναυτιλιακό χαρτοφυλάκιο για το 2023, ύψους 4,003 δισ. δολαρίων.
Σύμφωνα με την έκθεση της Petrofin, σε διεθνές επίπεδο, τα πρωτεία στη χρηματοδότηση της ελληνικής ναυτιλίας διατηρεί η UBS, ενώ στην τρίτη θέση βρίσκεται η Τράπεζα Πειραιώς, με χαρτοφυλάκιο ύψους 3,7 δισ. δολαρίων.
Tα 5 μεγαλύτερα ναυτιλιακά χαρτοφυλάκια τραπεζών είναι τα εξής:
UBS: 5,1 δισ. δολάρια
Eurobank: 4,003 δισ. δολάρια
Πειραιώς: 3,7 δισ. δολάρια
Alpha Bank: 3,69 δισ. δολάρια
ETE: 3,32 δισ. δολάρια
Τα βασικά συμπεράσματα για τη χρηματοδότηση της ελληνικής ναυτιλίας
Η χρηματοδότηση πλοίων για την ελληνική ναυτιλία μειώθηκε κατά 2% κατά τη διάρκεια του 2023. Το σύνολο των ελληνικών δανείων (τόσο αναληφθέντα και δεσμευμένα αλλά μη αναληφθέντα) που έχουν καταχωρηθεί τόσο στην Ελλάδα όσο και παγκοσμίως στις 31/12/2023 μειώθηκαν σε 50,89 δισ. δολάρια σε σύγκριση με 51,9 δισ. δολάρια το 2022, 52,58 δισ. δολάρια το 2021, 49,79 δισ. δολάρια το 2020, 53,1 δισ. δολάρια το 2019, 53,17 δισ. δολάρια το το 2018, 53,99 δισ. δολάρια το 2017 και 57,21 δισ. δολάρια το 2016.
Παρά την ισχυρή παραγωγή νέων δανείων μέσα στο έτος, τα υψηλά επιτόκια κατέστησαν δύσκολο για τις περισσότερες τράπεζες να επιτύχουν αύξηση του χαρτοφυλακίου τους το 2023.
Οι διεθνείς τράπεζες χωρίς ελληνική παρουσία παρουσιάζουν μείωση κατά 9,59%.
Οι διεθνείς τράπεζες με ελληνική παρουσία ανέτρεψαν την αύξηση του 2022 και μειώθηκαν κατά 2,23%
Οι ελληνικές τράπεζες αποτελούν τη μόνη ομάδα που παρουσιάζει αύξηση, κατά 12,25% η οποία είναι αρκετά πιο δυναμική από το 3,7% του 2022. Η ανοδική τάση συνεχίζεται αδιάλειπτα από το 2017
Οι διεθνείς τράπεζες διαπίστωσαν ότι η δυνατότητα των ελληνικών τραπεζών να μειώσουν τα περιθώρια δανεισμού τους υποβαθμίζει την ανταγωνιστικότητά τους
Τα αναληφθέντα δάνεια μειώθηκαν κατά 5,27% συνεχίζοντας την πτωτική τάση που ξεκίνησε το 2022.
Ο αριθμός των τραπεζών που συμμετέχουν στην ελληνική ναυτιλιακή χρηματοδότηση παρέμεινε ο ίδιος.
Η UBS εξακολουθεί να διατηρεί την πρώτη θέση, παρά την περαιτέρω μείωση του χαρτοφυλακίου κατά 7,27%.
Θεωρείται, ότι οι ευρωπαϊκές τράπεζες που παραμένουν στην ελληνική ναυτιλιακή χρηματοδότηση είναι δεσμευμένες να παραμείνουν σε αυτόν τον τομέα. Από τις τράπεζες που χρηματοδοτούν την ελληνική ναυτιλία, η συντριπτική πλειοψηφία έχει υψηλότερους προϋπολογισμούς χαρτοφυλακίου δανείων για το 2024
Η αύξηση των προθεσμιακών δεσμεύσεων αντανακλάται στα ποσά που κατευθύνονται σε νεότευκτα πλοία τα οποία έχουν αυξήθηκαν στο 14% το 2023 σε σύγκριση με τη μείωση κατά 3% το 2022.
Συνολικά, το 2023 θεωρείται ως ένα έτος κατά το οποίο η τραπεζική χρηματοδότηση αντιμετώπισε ορισμένες προκλήσεις όσον αφορά την επίτευξη αύξησης των δανείων, παρά την προθυμία των τραπεζών να το πράξουν.
Μπορείτε να διαβάσετε όλη την έκθεση εδώ: ΕΚΘΕΣΗ PETROFIN
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ:
- Ασφάλειες: Η αφαίμαξη με τα συμβόλαια υγείας συνεχίζεται – Έφθασαν τα ειδοποιητήρια με νέες αυξήσεις 9%
- Ιβάν Σαββίδης: «Πακετάρει» τα μέσα ενημέρωσης και ρίχνει νέο χρήμα στο Open
- Coca Cola 3E: Τί φέρνουν στην κατανάλωση οι γεωπολιτικές εντάσεις και η αύξηση του καφέ
- Ο Τέλης Μυστακίδης χρηματοδότης του νέου γηπέδου του ΠΑΟΚ
- Τουρκία: Ανέβασε χάρτη στην UNESCO που χωρίζει στα δύο το Αιγαίο
- Αποκαταστάθηκε η κυκλοφορία των οχημάτων στην περιοχή του Μαραθώνα
- Τραμπ από G7: «Το Ιράν θέλει αποκλιμάκωση»
- Νέα Οδός: Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στον ΑΘΕ και στις σήραγγες Αγ. Κωνσταντίνου – Καμένων Βούρλων
Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις