Στη σχεδιαζόμενη επέκταση του ευρωπαϊκού δικτύου του κρατικού κινεζικού ναυτιλιακού κολοσσού Cοsco έχοντας ως βάση το λιμάνι του Πειραιά εστιάζει η Frankfurter Allegemeine Zeitunfzzg στις οικονομικές σελίδες της.
_x000D_
Η εφημερίδα αναφέρει ότι η πανίσχυρη κινεζική εταιρεία, παρά το γεγονός ότι δεν έχει επισήμως εκδηλώσει ενδιαφέρον για αγορά τμήματος του λιμανιού του Αμβούργου, έχει ωστόσο αρχίσει να επενδύει με συστηματικό τρόπο σε άλλα ευρωπαϊκά λιμάνια κομβικής σημασίας δημιουργώντας ένα ολόκληρο νέο ναυτιλιακό δίκτυο.
_x000D_
«Στη βόρεια Ευρώπη η Cosco επικεντρώνει το ενδιαφέρον της κυρίως στα λιμάνι του Ρότερνταμ, της Αμβέρσας και της Μπρυζ, σύμφωνα με μελέτη του ιταλικού Ινστιτούτου SRM. Στο Ρόντερνταμ, τον αιώνιο αντίπαλο του Αμβούργου, η Cοsco θέλει να διατηρήσει πάνω από το ένα τρίτο του τερματικού σταθμού Εuromax.
_x000D_
Αξιοσημείωτη είναι στο μεταξύ η παρουσία των Κινέζων επενδυτών στον χώρο της Μεσογείου, δεδομένου ότι εδώ και χρόνια δραστηριοποιούνται επενδυτικά στα λιμάνια του Ισραήλ, της Τουρκίας και της Αιγύπτου.»
_x000D_
Για την Cosco το λιμάνι του Πειραιά αποκτά ξεχωριστή σημασία για τη μελλοντική επέκτασής της σε κομβικά λιμάνια της Ευρώπης
_x000D_
Η γερμανική εφημερίδα υπογραμμίζει στη συνέχεια ότι «το πιο εντυπωσιακό κινεζικό ‘χτύπημα’ ήταν η απόκτηση του πλειοψηφικού μεριδίου του ελληνικού λιμενικού οργανισμού του Πειραιά το 2016» συμπληρώνοντας ότι «ο Πειραιάς αναμένεται να διαδραματίσει σημαντικότερο ρόλο στην Ευρώπη μελλοντικά, σύμφωνα με τη βούληση των Κινέζων».
_x000D_
Όπως σημειώνει η FAZ «πίσω από την επενδυτική κίνηση της θυγατρικής Cosco Shipping Port, στην οποία ανήκουν σύμφωνα με την SRM ήδη από το τέλος του 2016 σαράντα έξι σταθμοί εμπορευματοκιβωτίων βρίσκεται η κινεζική κυβέρνηση. Ο έλεγχος περισσότερων λιμανιών ανά την Ευρώπη πρέπει να διασφαλίζει ότι τα εμπορεύματα που παράγονται στη Λαϊκή Δημοκρατία της Κίνας θα φτάνουν γρήγορα στον ευρωπαϊκό χώρο. Ταυτόχρονα τα λιμενικά τέλη θα πρέπει να παραμείνουν τόσο χαμηλά ώστε τα κινεζικά προϊόντα να παραμένουν ανταγωνιστικά. Η αρχή που έγινε στον Πειραιά αποδεικνύει ότι αυτή η στρατηγική λειτουργεί». Το δημοσίευμα αναφέρει ότι «από τη στιγμή που η Cosco επεκτάθηκε στο ελληνικό λιμάνι, πολλοί κατασκευαστές ηλεκτρονικών υπολογιστών, που δραστηριοποιούνται αποκλειστικά στην Κίνα, μεταφέρουν ήδη τα εμπορεύματά τους προς την Ελλάδα.» Κλείνοντας η εφημερίδα σημειώνει ότι το 2009, όταν η Cosco είχε κάνει την πρώτη επενδυτική κρούση προς το λιμάνι του Πειραιά πολλοί εκπρόσωποι του ευρωπαϊκού ναυτιλιακού χώρου «είχαν γελάσει κοροϊδευτικά». Πλέον κανένας δεν γελά, τουλάχιστον στο Αμβούργο, την ώρα μάλιστα που βλέπουν ότι η Cosco επεκτείνεται δυναμικά και στο Ρότερνταμ.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ:
- Γιάννης Σαρακάκης ο νέος πρόεδρος του Ελληνοαμερικανού Επιμελητηρίου
- Μεγάλο deal Intralot με Bally’s αξίας 2,66 δισ. δολ. σε μετρητά και μετοχές
- ΕΧΑΕ: Θα αξιολογήσουμε την πρόταση του Euronext με τους συμβούλους
- Ο Νίκος Φλίγκος, νέος διευθύνων σύμβουλος στη Stoiximan
- Υπουργείο Οικονομικών: Δηλώνει «ναι» στην πώληση του Χρηματιστηρίου Αθηνών αλλά θεωρεί πρώιμες τις διαπραγματεύσεις με το Euronext
- Σπύρος Σαπουνάς ο νέος πρόεδρος του ΕΟΦ μετά την παραίτηση Μανωλόπουλου
- Στα 6,90 ευρώ ανά μετοχή το τίμημα σε μετοχές Euronext για την εξαγορά του Χρηματιστηρίου Αθηνών
- ΟΤΕ: Χωρίς το μέρισμα οι μετοχές από την Πέμπτη 3 Ιουλίου
Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις