Στο επίκεντρο, από κοινού με το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, ο κόμβος της Μεταμόρφωσης στην έξοδο προς Λαμία - «Κλειδί» για δομική λύση η επέκταση της Λεωφόρου Κύμης
Σε πρωτοβουλίες και παρεμβάσεις που βρίσκονται υπό διαμόρφωση για την κυκλοφοριακή αποσυμφόρηση της Αττικής Οδού και στις οποίες είναι έτοιμη να προχωρήσει η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ αναφέρθηκε χθες το πρωί κατά τη διάρκεια της ετήσιας Γενικής Συνέλευσης των μετόχων της εταιρείας, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ομίλου, Γιώργος Περιστέρης.
Οι παρεμβάσεις αυτές διαμορφώνονται από κοινού με το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και αναμένεται να εστιάσουν στον Κόμβο της Μεταμόρφωσης και συγκεκριμένα στην έξοδο προς Λαμία. Μάλιστα, το ενδεχόμενο σχέδιο προβλέπει τη δημιουργία μιας νέας εξόδου προς την Εθνική Οδό.
Ωστόσο αν και γίνεται σαφές ότι αυτές τις παρεμβάσεις αποσκοπούν άμεσα στην αποσυμφόρηση του κυκλοφοριακού προβλήματος στον μεγάλο αυτοκινητόδρομο της Αττικής Οδού, όπου οι διελεύσεις καθημερινά χτυπάνε κόκκινο, συγκοινωνιολόγοι επισημαίνουν πως αν δεν υπάρξουν άλλα έργα όπως είναι ειδικά η επέκταση της Λεωφόρου Κύμης, έργο που βρίσκεται αυτή τη στιγμή κολλημένο με ανάδοχο σχήμα ΤΕΡΝΑ- ΑΚΤΩΡ, ώστε να ενωθεί η Αττική Οδός με την Εθνική Οδό το ουσιαστικό πρόβλημα δεν θα λυθεί.
Τα παραπάνω επισήμανε ο πρόεδρος του ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ κ. Περιστέρης χθες τονίζοντας ότι η αυξημένη κυκλοφορία στην Αττική Οδό αντανακλά τη γενικότερη ανάκαμψη της οικονομικής δραστηριότητας, σημειώνοντας ωστόσο ότι είναι κατανοητή η ταλαιπωρία που υφίστανται οι πολίτες.
Υπογράμμισε πως, παρά τους περιορισμούς που θέτει η σύμβαση παραχώρησης –ιδίως το γεγονός ότι δεν επιτρέπονται αυξήσεις στο αντίτιμο διοδίων μέχρι το 2029– η εταιρεία «Νέα Αττική Οδός» εξετάζει εναλλακτικά σενάρια ανακούφισης της κυκλοφορίας.
Όπως είπε ένα από τα μέτρα που έχουν τεθεί στο τραπέζι είναι η κατασκευή νέας εξόδου στην περιοχή του κόμβου της Μεταμόρφωσης, η οποία θα εξυπηρετεί κατευθείαν την κίνηση προς τον Πειραιά, συμβάλλοντας στην αποσυμφόρηση του κρίσιμου αυτού σημείου διασύνδεσης με την Εθνική Οδό.
Το μέτρο χαρακτηρίζεται προσωρινό, αλλά αναγκαίο στο πλαίσιο της συνολικής στρατηγικής.
Η επέκταση της Λεωφόρου Κύμης που καγυστερεί
Σε πιο μακροπρόθεσμο επίπεδο, σημείο-κλειδί συνεπώς αποτελεί η υλοποίηση της πολυσυζητημένης επέκτασης της Λεωφόρου Κύμης.
Το έργο μήκους 3,8 χιλιομέτρων έχει τεχνικά δρομολογηθεί με την επιλογή του ανάδοχου σχήματος, ωστόσο παραμένει «παγωμένο» λόγω ενστάσεων που έχουν κατατεθεί, κυρίως από τον Δήμο Ηρακλείου, και λόγω χρηματοδοτικών εκκρεμοτήτων.
Ειδικότερα, η σύνδεση της Λ. Κύμης με τον κόμβο Καλυφτάκη εκτιμάται ότι θα δημιουργούσε έναν εναλλακτικό διάδρομο και θα αποσυμφόριζε καθοριστικά την Αττική Οδό, ιδιαίτερα στο «ασφυκτικό» τμήμα Μεταμόρφωσης – Δουκίσσης Πλακεντίας.
Υπενθυμίζεται πως η κατασκευή της επέκτασης της Λεωφόρου Κύμης προς την Αττική Οδό αποτελεί ένα από τα τέσσερα κρίσιμα έργα υποδομής που έχουν σχεδιαστεί για να ενισχύσουν τη λειτουργικότητα του οδικού δικτύου της Αττικής και να περιορίσουν τη συνεχιζόμενη κυκλοφοριακή πίεση. Μαζί με τις προβλεπόμενες επεκτάσεις προς Ραφήνα, Λαύριο και Ελληνικό. Η επέκταση της Λ. Κύμης, η οποία προγραμματίζεται να ολοκληρωθεί εντός τετραετίας, αναμένεται να εξυπηρετεί καθημερινά περίπου 30.000 οχήματα. Θα διασφαλίζει τη γρήγορη και άμεση σύνδεση του κέντρου της Αθήνας – με περιοχές όπως το Ψυχικό, το Χαλάνδρι και το Μαρούσι – με τον βασικό εθνικό οδικό άξονα Αθηνών – Λαμίας, στο ύψος της Κηφισιάς.
Ο κ. Περιστέρης έκανε επίσης ειδική αναφορά και σε άλλες υποδομές που προτείνονται από την πλευρά του ομίλου με στόχο την ευρύτερη αποσυμφόρηση του οδικού δικτύου της Αττικής, όπως ο νέος οδικός άξονας Ελευσίνας – Οινόης.
Υπενθυμίζεται επίσης πως η σχεδιαζόμενη νέα οδική σύνδεση, μήκους 40 χιλιομέτρων, προβλέπεται να ενώνει την περιοχή των Οινοφύτων με την Ελευσίνα, μέσω ενός κόμβου στον Άγιο Λουκά, διευκολύνοντας σημαντικά τη μεταφορά εμπορευμάτων από το λιμάνι της Ελευσίνας προς τη Βόρεια Ελλάδα. Το έργο έχει ήδη προταθεί στο πλαίσιο των Πρότυπων Προτάσεων από ιδιωτική τεχνική εταιρεία και εκτιμάται ότι θα απαιτήσει νομοθετικές προσαρμογές, με στόχο τον περιορισμό του δημοσιονομικού κόστους.
Αν και δεν υπάρχουν πρόσφατες εξελίξεις, εξέφρασε την ελπίδα η νέα ηγεσία του Υπουργείου να προσεγγίσει τέτοια έργα με αναπτυξιακό πνεύμα. Ο κ. Περιστέρης αναφέρθηκε επίσης στη σημασία της αξιοποίησης του θεσμού των πρότυπων προτάσεων, επισημαίνοντας ότι υπάρχουν ώριμα σχέδια – μεταξύ αυτών και ο οδικός άξονας Ελευσίνα – Οινόη – που θα μπορούσαν να δώσουν αναπτυξιακή ώθηση στην Αττική, εφόσον ενεργοποιηθούν.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ:
- Τραμπ προς Ιράν: Κλείστε συμφωνία για τα πυρηνικά «προτού δεν απομείνει τίποτα» – Στους 78 οι νεκροί της ισραηλινής επίθεσης
- Ρεάλ Μαδρίτης: Η Louis Vuitton επίσημος χορηγός της «βασίλισσας»
- ΟΔΔΗΧ: Δεν θα πραγματοποιηθεί η δημοπρασία ομολόγων της 18ης Ιουνίου
- Εγκαινιάστηκε το νέο Διθέσιο Νηπιαγωγείο στο Παράλιο Άστρος Κυνουρίας
- Trade Estates: Στις 19 Ιουνίου η αποκοπή για το υπόλοιπο μερίσματος 0,10 ευρώ ανά μετοχή
- ΕΕΑ για ψηφιακό πελατολόγιο: Χρειάζεται περισσότερος χρόνος για την υποχρεωτική εφαρμογή του
- Μέση Ανατολή: Νέα ισραηλινή επίθεση στην εγκατάσταση της Νατάνζ του Ιράν – Τουλάχιστον 95 τραυματίες
- ΣΕΒ: Υπέγραψε τη Συλλογική Σύμβαση Εργασίας της Καπνοβιομηχανίας 2025 – 2026
Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις