Πρόσωπα

Γιώργος Περιστέρης: Μας έχουν ζητήσει συμμετοχή στην Αττική Οδό

Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ομίλου ΓΕΚ Τέρνα, Γιώργος Περιστέρης στα εγκαίνια του Ε65 - Συμπτωματικά η κίνηση του χεριού του δείχνει το σήμα της νίκης.

Ο επικεφαλής του ομίλου ΓΕΚ Τέρνα στο περιθώριο των εγκαινίων του αυτοκινητόδρομου Ε65 αναφέρθηκε σε μία θεμάτων που αφορούν τις δραστηριότητες του ομίλου

Στο περιθώριο των εγκαινίων του αυτοκινητόδρομου Κεντρικής Ελλάδος Ε65, που κατασκεύασε ο όμιλος της ΓΕΚ Τέρνα, ο επικεφαλής του ομίλου Γιώργος Περιστέρης  δέχτηκε ερωτήσεις για μία σειρά θεμάτων και για την εξέλιξη άλλων έργων, που έχει αναλάβει ο όμιλος. Ερωτηθείς σχετικά με την Αττική Οδό και για την πιθανότητα εισόδου νέων επενδυτών  απάντησε πως έχει δεχθεί κρούση, αλλά μέχρι στιγμής ο όμιλος δεν έχει καν σκεφθεί το ενδεχόμενο εισόδου άλων επενδυτών. Η ΓΕΚ Τέρνα είχε προσφέρει το υψηλότερο τίμημα (3,27 δισ. ευρώ) για τη σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού. Αυτό δεν άρεσε στην κοινοπραξία των εταιρειών Vinci – Μυτιληναίος, που ήρθε δεύτερη και έχασε τον διαγωνισμό και προσπάθησε να δημιουργήσει εμπόδια και  καθυστερήσεις, κάνοντας σειρά προσφυγών, οι οποίες όλες απορρίφθηκαν.

Για τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού,  για τις οποίες έχει κατατεθεί πρότυπη πρόταση από κοινοπραξία στην οποία ηγείται η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ο κ. Περιστέρης υπενθύμισε πως το συγκεκριμένο σχέδιο δεν έχει καν αξιολογηθεί. Στο υπουργείο Υποδομών υποστηρίζουν εδώ και μήνες πως ετοιμάζουν νομοθετική ρύθμιση για αλλαγή στο πλαίσιο των πρότυπων προτάσεων.

Ερωτηθείς για το χρόνο παράδοσης της Εγνατίας Οδού ανέφερε πως πρέπει να ολοκληρωθούν οι πιστοποιήσεις από τον υφιστάμενο φορέα.

Ο κ. Περιστέρης αναφέρθηκε στο θέμα της χρηματοδότησης των έργων, εστιάζοντας στις καθυστερήσεις πληρωμών από την πλευρά της κρατικής-κοινοτικής χρηματοδότησης, λέγοντας ότι είναι ένα κρίσιμο ζήτημα για τον κλάδο συνολικά των εταιρειών καθώς αργούν «αργούν έτη, όχι μήνες».

Όπως είπε, σε ορισμένες περιπτώσεις οι καθυστερήσεις πληρωμών ξεπερνούν τον ένα χρόνο, ενώ σοβαρά ζητήματα υπάρχουν και με τις καθυστερήσεις στην ολοκλήρωση απαλλοτριώσεων. Ο επικεφαλής του ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ υποστήριξε πως η θυγατρική ΤΕΡΝΑ «βάζει πλάτη» για να αντιμετωπιστούν τα ζητήματα με τις απαλλοτριώσεις και να μην καθυστερήσουν τα έργα. Προχωρά η ίδια στη μίσθωση εκτάσεων στις περιοχές που κατασκευάζει τμήματα οδικών αξόνων, όπως ο Ε65, ώστε να επιταχυνθεί η ολοκλήρωση των εργασιών. Οι συνολικές οφειλές του δημοσίου προς την ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ που καθυστερούν προσεγγίζουν τα 400 εκατ. ευρώ.

Καταλήγοντας για το συγκεκρένο θέμα δήλωσε πως παρά τα προβλήματα αυτά, ότι έχουμε πάρει μέχρι τώρα, το τελειώνουμε νωρίτερα».

Ημέρες κατάνυξης, όχι αγοραπωλησιών 

Σχετικά με το ενδεχόμενο πώλησης της θυγατρικής Τέρνα Ενεργειακής, ο  πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ομίλου απέφυγε την Τρίτη να σχολιάσει τις πληροφορίες για επικείμενη συμφωνία μέσα στο Πάσχα. Όπως είπε, δεν υπάρχει κάτι ανακοινώσιμο, και προέτρεψε τους δημοσιογράφους την περίοδο της Μεγάλης Εβδομάδας να μην «κάνετε σκέψεις για αγοραπωλησίες, την Μεγάλη Εβδομάδα, είναι περίοδος κατάνυξης».  Σχολίασε πως τα οικονομικά αποτελέσματα που θα ανακοινωθούν θα είναι εξαιρετικά.

Ανησυχία για Ελληνικό 

Ρωτήθηκε επίσης για το Ελληνικό και για τις επιπτώσεις στον αστικό ιστό. Παραδέχτηκε ότι οι επιπτώσεις θα είναι σημαντικές και ότι θα είναι ευρύτερες και τον ανησυχεί και είναι κάτι που έπρεπε να απασχολεί και την πολιτεία και τους φορείς. Για παράδειγμα θα έπρεπε να αναβαθμιστεί η Λεωφόρος Βουλιαγμένης και η σήραγγα Ηλιουπόλεως, αφού όλοι προειδοποιούν για το κυκλοφοριακό κομφούζιο που θα δημιουργηθεί με την ανάπτυξη του Ελληνικού.

Σχετικά με το εάν θα αξιοποηθούν αυτόνομα όλες οι παραχωρήσεις, δήλωσε ότι κάνουμε διάφορες σκέψεις αλλά δεν έχουμε καταλήξει.

Για το κεντρικό τμήμα (Κίσσαμος – Χανιά – Ηράκλειο) του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ), στο οποίο έχει επίσης επικρατήσει ο όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, τόνισε πως υπάρχει πλήθος προσφυγών για τη χάραξη από ιδιώτες και τοπικούς φορείς και γι’ αυτό το λόγο είναι δύσκολο να προσδιοριστεί ο χρόνος υπογραφής της σύμβασης παραχώρησης. Το ξεκαθάρισμα προσφυγών θα κρίνει και το χρόνο διεύρυνσης του μετοχικού σχήματος όπως φαίνεται.

Ο κ. Περιστέρης ρωτήθηκε και για την αποχώρηση της γερμανικής Hochtief από το μετοχικό σχήμα της Ολυμπίας Οδού που διαχειρίζεται τον οδικό άξονα Ελευσίνα – Κόρινθος – Πάτρα – Πύργος. Απάντησε πως η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ (κατέχει το 17% της Ολυμπίας Οδού) δεν ενδιαφέρεται να αγοράσει το ποσοστό των Γερμανών το οποίο τελικά θα κατανεμηθεί μεταξύ των υπολοίπων μετόχων και συγκεκριμένα της γαλλική Vinci, της ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις και της ΑΒΑΞ.

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

close menu