Ελλάδα

Hλεκτρικός «Μοναστηράκι»: Σοβαρό πρόβλημα στατικότητας στον μεταλλικό σκελετό

Financialreport.gr

Τι έδειξε η αυτοψία της ΣΤΑΣΥ - Οι ειδικοί αναφέρουν πως δεν μπορεί να υπολογιστεί πλήρως το μέγεθος του κινδύνου

Σημαντικές φθορές στον μεταλλικό σκελετό της οροφής στον σταθμό του Ηλεκτρικού «Μοναστηράκι», έφεραν στην επιφάνεια οι πρόσφατες επιθεωρήσεις ειδικών. Από τον έλεγχο που έγινε διαπιστώθηκε σοβαρό πρόβλημα στατικότητας που προκαλεί μεγάλο κίνδυνο για εργαζόμενους και επιβάτες.

Σύμφωνα με την εφημερίδα «Τα Νέα», οι ειδικοί εντόπισαν οξείδωση στις σιδηροδοκούς του σταθμού του ηλεκτρικού «Μοναστηράκι» αλλά και διόγκωση των διατομών τους στα τμήματα μεταξύ των εισόδων και των εξόδων που συνδέουν την γραμμή 1 του Hλεκτρικού και την γραμμή 3 του μετρό.

Τα προβλήματα φαίνεται πως ξεκινούν από την υγρασία στους τοίχους καθώς δίπλα από τον σταθμό ρέει υπόγεια ο Ηριδανός ποταμός.

Οι φθορές ωστόσο φαίνεται πως οφείλονται είτε στην αστοχία υγρομόνωσης της πλατείας Μοναστηρακίου είτε σε λανθασμένο σχεδιασμό της οροφής που κατασκευάστηκε για την γραμμή 3 του μετρό.

Πάνω στην παλαιά μεταλλική οροφή των αποβάθρων της γραμμής 1 (που εντοπίζονται τα προβλήματα) ακουμπά το κεντρικό κτίριο του σταθμού, δημιουργώντας μεγαλύτερο φόβο για την ασφάλεια επιβατών και εργαζομένων, αναφέρει σημερινό ρεπορτάζ των «Νέων».

Από τις πρόσφατες έρευνες μηχανικών της ΣΤΑΣΥ διαπιστώθηκε ότι ο μεταλλικός σκελετός της οροφής του σταθμού Μοναστηρακίου έχει υποστεί εκτεταμένες φθορές, κυρίως στα τμήματα μεταξύ των εισόδων – εξόδων προς τη Γραμμή 3.

Οι φθορές αποδίδονται είτε σε αστοχία της υγρομόνωσης της πλατείας Μοναστηρακίου, είτε σε λανθασμένο σχεδιασμό της οροφής, που υλοποιήθηκε στο πλαίσιο κατασκευής της Γραμμής 3 του μετρό.

Ειδικότερα, από τις έρευνες διαπιστώθηκε ότι υπάρχει οξείδωση σε όλες τις δοκούς (κύριες, δευτερεύουσες και τεγίδες), καθώς και διόγκωση των διατομών τους. Καθώς μάλιστα μεγάλο μέρος της κατασκευής βρίσκεται εγκιβωτισμένο κάτω από τα δάπεδα του κτιρίου και της πλατείας Μοναστηρακίου, δεν είναι εφικτός ο προσδιορισμός του συνολικού μεγέθους της οξείδωσης των μεταλλικών στοιχείων σε αυτό το στάδιο.

Επίσης, από την εικόνα και το χρώμα των οξειδώσεων, αλλά και από το γεγονός ότι σε αρκετά σημεία υπάρχει νερό με τη μορφή σταγόνων, εκτιμάται ότι η οξείδωση είναι ένα ενεργό – εξελισσόμενο φαινόμενο.

Επιπλέον, πέρα από τις οξειδώσεις στα μεταλλικά στοιχεία της κατασκευής, στα ίδια σημεία παρατηρείται και αποδιοργάνωση των πληρώσεων της συμπαγούς οπτοπλινθοδομής (των τούβλων).

Η αρχική κατασκευή του σταθμού χρονολογείται από τον 19ο αιώνα ενώ από το 1952 υπήρχαν σχέδια για την ενίσχυση των μεταλλικών μέτρων, κάτι που δεν έγινε ποτέ.

Οι ειδικοί αναφέρουν πως δεν μπορεί να υπολογιστεί πλήρως το μέγεθος του κινδύνου. Μέσα στους επόμενους 2 μήνες θα έχει ολοκληρωθεί η μελέτη που ξεκίνησε μετά τα «καμπανάκια» των ειδικών ώστε να αποτυπωθεί πλήρως η κατασκευή.

Μία από τις λύσεις που προκρίνονται είναι να κλείσει για ένα διάστημα ο σταθμός μέχρι να αποκατασταθεί το πρόβλημα. Λύση όμως που θα δημιουργήσει έμφραγμα στη λειτουργία των ΜΜΜ της Αθήνας αφού ο σταθμός στο Μοναστηράκι αποτελεί σημείο συνάντησης με τη γραμμή 3 του μετρό.

Τι λέει η ΣΤΑΣΥ 

Σε ανακοίνωση σχετικά με αναφορές στον Τύπο για σοβαρές φθορές στον σταθμό «Μοναστηράκι» της Γραμμής 1 του μετρό, προέβη η ΣΤΑ.ΣΥ.

Ειδικότερα, διευκρινίζει ότι σταθμός εμφανίζει διαχρονικά συνεχείς φθορές στην τοιχοποιία και το μεταλλικό στέγαστρο, λόγω παλαιότητας (τέλη του 19ου αιώνα) και υγρασίας, που δημιουργεί η εισροή υδάτων από το επίπεδο της πλατείας. Όπως σημειώνει, ο μεταλλικός φορέας του στεγάστρου ενισχύθηκε το 2000, κατά την κατασκευή του σταθμού της Γραμμής 3 του Μετρό.

Επιπλέον, τονίζει ότι οι επιτόπιες αυτοψίες των τεχνικών συνεργείων της ΣΤΑ.ΣΥ και οι αναφορές επιβατών και μέσω της πλατφόρμας report.oasa.gr κατέδειξαν την ανάγκη συνολικών παρεμβάσεων στον σταθμό Μοναστηράκι (Γραμμή 1 Μετρό), δίχως να συντρέχει άμεσος κίνδυνος για τους χρήστες του.

Η ΣΤΑ.ΣΥ προσθέτει, στη συνέχεια, ότι ανέθεσε σε πρώτη φάση την εκπόνηση μελετών, που θα αποτιμήσουν και θα αποτυπώσουν λεπτομερώς την υφιστάμενη δομική κατάσταση του σταθμού (κλειστοί χώροι, μεταλλικό στέγαστρο) και θα καθορίσουν τις τεχνικές λύσεις και παρεμβάσεις, στις οποίες θα προχωρήσει η εταιρεία.

Παράλληλα, για τη συνολική ανακαίνιση του σταθμού, η ΣΤΑ.ΣΥ τονίζει ότι υλοποιείται αυτήν την περίοδο ένα πλέγμα τεχνικών παρεμβάσεων, που περιλαμβάνει την τοποθέτηση πρόσθετων ενισχυτικών υδρορροών, εργασίες επιχρισμάτων και χρωματισμού, την επισκευή των ξύλινων εξωτερικών θυρών, την εφαρμογή τεχνικής λύσης για τον περιορισμό του κενού μεταξύ συρμού και αποβάθρας, καθώς και την αντικατάσταση παλαιών φωτιστικών και λαμπτήρων φθορίου με φωτιστικά και λαμπτήρες τεχνολογίας Led.

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

close menu