Επιχειρήσεις

Η ανάγκη «αυτοοργάνωσης» των ΜμΕ επιχειρηματιών ίδρυσε τον Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Δυτικής Αττικής

Ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Δυτικής Αττικής, Κώστας Νικολάου

Κ. Νικολάου (πρόεδρος Σ.ΕΠ.Δ.ΑΤ.): Τα σωρευμένα προβλήματα και οι παθογένειες του κλάδου δεν μπορούν να λυθούν κατά μόνας

Ένας νέος σύνδεσμος επιχειρήσεων ιδρύθηκε στη Δυτική Αττική και ήρθε να επιβεβαιώσει την επιτακτική ανάγκη των επιχειρήσεων, κυρίως μικρών και μεσαίων, για «αυτοοργάνωση» απέναντι στα προβλήματα που έχουν σωρευθεί εδώ και δεκαετίες από παθογένειες τόσο του ίδιου του κλάδου, όσο κυρίως της Πολιτείας.

Προβλήματα ιδιαίτερα οξυμένα από την οικονομική κρίση, την κρίση της πανδημίας και την ενεργειακή, με το μικρομεσαίο επιχειρείν να βρίσκεται σήμερα αντιμέτωπο με ένα δύσκολο και πολύπλοκο περιβάλλον τόσο ως προς την εύρεση και χρήση χρηματοδοτικών εργαλείων, όσο και της ψηφιοποίησης και της πράσινης μετάβασης.

Πρόκειται για τον Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Δυτικής Αττικής (Σ.ΕΠ.Δ.ΑΤ.), που έκανε την πρώτη του παρουσίαση την Τετάρτη 15 Μαΐου, με μέλη δεκάδες ΜμΕ επιχειρήσεις και στόχο να ενώσει, να καθοδηγήσει και να ενισχύσει τους επαγγελματίες μέσω της συνεργασίας, της άμεσης πληροφόρησης και ενημέρωσης, αλλά και της διαμεσολάβησης με την Τοπική Αυτοδιοίκηση και την Κεντρική Κυβέρνηση για τη επίλυση των καθημερινών προβλημάτων των επιχειρήσεων.

Δεν είναι τυχαίο, ότι οι λέξεις κλειδιά που χρησιμοποίησε στον χαιρετισμό του ο πρόεδρος του συνδέσμου Κώστας Νικολάου (της CONIK Α.Ε. Βιομηχανία Παραγωγής Γαντιών και Εμπορίας Μέσων Ατομικής Προστασίας) ήταν η «βιωσιμότητα» και «εξωστρέφεια». 

«Έχω αφιερώσει το μεγαλύτερο μέρος της ζωής μου στην επιχειρηματικότητα, 19 χρόνια μέλος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Πειραιά και πλέον των 41 ετών στο επιχειρείν, με την εταιρεία Conik τα τελευταία 30 χρόνια, ενώ πρόσφατα έχω ξεκινήσει τη λειτουργία της πρώτης βιομηχανίας στην Ευρώπη, παραγωγής γαντιών εργασίας στην περιοχή της Κορίνθου, και καταλαβαίνω τώρα περισσότερο από ποτέ την αξία της συνεργασίας, της υποστήριξης και της αλληλεγγύης στην επιχειρηματική κοινότητα», είπε ο κ. Νικολάου.

«Το επιχειρείν είναι ένας δυναμικά μεταβαλλόμενος κόσμος, όπου οι προκλήσεις και οι ευκαιρίες εμφανίζονται σε απρόβλεπτους χρόνους και εντάσεις. Είμαστε όλοι μικροί και μεσαίοι επιχειρηματίες αντιμέτωποι, τόσο με τις δικές μας παθογένειες, όσο και με αυτές της πολιτείας», τόνισε ο κ. Νικολάου και συνέχισε: «Από την περιορισμένη προσβασιμότητα σε χρηματοδοτήσεις με τις κλειστές «τραπεζικές πόρτες», τα πρόστιμα και τους ελέγχους, την εύρεση, αλλά και την κατάρτιση των εργαζομένων, τα εργαλεία για την ενίσχυση της εξωστρέφειας, τη συμμετοχή μας σε διεθνείς εκθέσεις, αλλά και τα κυκλοφοριακά προβλήματα, τα κόστη μεταφοράς, φυσικά την γραφειοκρατία, την ψηφιοποίηση, την πράσινη μετάβαση που όλοι μας ξέρουμε ότι ο χρόνος έχει ξεκινήσει αντίστροφα και είναι ήδη μπροστά μας.

Προβλήματα, σύνθετα, που απαιτούν εξειδικευμένη πολλές φορές γνώση, σωστή ενημέρωση και εμπειρία στη διαχείριση. Προβλήματα που κανένας μόνος του δεν μπορεί να λύσει. Και είναι προβλήματα για το 90% έως 96% του ελληνικού επιχειρείν που αποτελείται από εμάς, τις μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις, που απασχολούμε το 87% των εργαζόμενων της χώρας. Και με εμάς, τη Δυτική Αττική να συνεισφέρει πάνω από το 40% του ΑΕΠ (βιομηχανίες, βιοτεχνίες, Ναυπηγεία Ελευσίνας, logistics και πλειάδας μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων). Τόσο «μικροί» είμαστε.

Και όμως, σε ένα σύνολο 800.000 ΜμΕ επιχειρήσεων στη χώρα, λιγότερες από 50.000 θεωρούνται  αξιόχρεες και μπορεί να χρηματοδοτηθούν σήμερα, δηλαδή λιγότερο από 6,5%. Οι υπόλοιπες είναι εκτός συστήματος χρηματοδότησης.

Σε επίκαιρη ερώτηση, πρόσφατα στη Βουλή, ο Υπουργός Οικονομικών ο κ. Χατζηδάκης είπε ότι μόλις 7 πολύ μικρές επιχειρήσεις, με προσωπικό κάτω των 9 ατόμων και μόνο 140  μικρές και μεσαίες, με έως 250 εργαζόμενους, έχουν χρηματοδοτηθεί από το Ταμείο Ανάκαμψης. Αυτοί είναι οι αριθμοί της πραγματικότητας που βιώνουμε στην καθημερινότητα μας.  

Η ίδρυση του συνδέσμου μας έρχεται ως απάντηση στην ανάγκη για έναν πιο συντονισμένο, άμεσο και αποτελεσματικό τρόπο αντιμετώπισης αυτών των ζητημάτων. Ο σκοπός μας είναι ξεκάθαρος:

  • να ενθαρρύνουμε τη συνεργασία μεταξύ των επιχειρήσεων,
  • να ανταλλάξουμε αλλά και να αντλήσουμε γνώση και πληροφόρηση,
  • να μοιραστούμε πρακτικές και εμπειρίες που θα βοηθήσουν την κάθε επιχείρηση να αναπτυχθεί,
  • να δημιουργήσουμε ένα περιβάλλον που ενθαρρύνει την πράσινη μετάβαση, την ψηφιοποίηση, τη βιωσιμότητα και την εξωστρέφεια. 

Αναφερόμενοι στις χρηματοδοτήσεις, ο σύνδεσμος θα λειτουργεί ως καίριο εργαλείο παροχής ενημέρωσης για τα διαθέσιμα προγράμματα ΕΣΠΑ, αλλά και οποιοδήποτε άλλο πρόγραμμα είναι χρήσιμο για τον επιχειρηματία.

Έχοντας αυτό τον κύκλο της πληροφόρησης από τον Σύνδεσμο, ο κάθε επιχειρηματίας θα ενημερώνεται για τα ενεργά και προσβάσιμα χρηματοδοτικά εργαλεία που μπορεί να αξιοποιήσει και να διεκδικήσει, χωρίς επιπλέον έξοδα που θα επιβαρυνόταν από συμβούλους επιχειρήσεων», είπε ο πρόεδρος του Συνδέσμου.  

«Τα μέλη μας θα έχουν απευθείας έναν και μόνο σύμβουλο στα γραφεία μας, τον Σ.ΕΠ.Δ.ΑΤ.

Κάτι το οποίο ξεχωρίζει σημαντικά και προσθέτει ιδιαίτερη αξία είναι η διευκόλυνση που θα προσφέρει ο σύνδεσμος μας προς τις επιχειρήσεις για την πράσινη μετάβαση, όπως η βέλτιστη διαχείριση απορριμμάτων και η αποδοτικότερη ανακύκλωση. Κατάσταση η οποία θα έπρεπε να ήταν η κανονικότητα εν έτη 2024, και παρόλα αυτά πάσχουμε σε όλα τα στάδια της διαδικασίας. 

Αυτό είναι μία από τις παθογένειες με μεγάλο οικονομικό κόστος που έχει η κάθε επιχείρηση. Η ενίσχυση της συνεργασίας με τα εργοστάσια ανακύκλωσης είναι αθροιστική, καθώς συμβάλλει στην επίτευξη καλύτερων αποτελεσμάτων στην περισυλλογή, αναπαραγωγή και τελική χρήση των ανακυκλώσιμων υλικών, μειώνοντας το περιβαλλοντικό αποτύπωμα. 

Ένα άλλο θέμα που μας προβληματίζει καθημερινά είναι το κυκλοφοριακό. Όλοι βιώνουμε ότι για να μετακινηθούμε προς και από τον χώρο εργασίας μας χρειαζόμαστε από μία έως και τρεις ώρες ημερησίως. Βασικό πρόβλημα επίσης και των εργαζομένων είναι αυτό. Φανταστείτε ότι για να μεταβούν προς την εργασία τους, πολλές φορές από τους βασικούς άξονες μπορεί να χρειάζεται να περπατήσουν και μισή ώρα.

Μεγάλο πρόβλημα, επίσης, για όλους μας είναι η εύρεση προσωπικού. Πρόβλημα που οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις δύσκολα μπορούν να λύσουν. Ο Σ.ΕΠ.Δ.ΑΤ, μέσω της ιστοσελίδας του θα παρέχει υπηρεσία αναζήτησης θέσεων εργασίας, αλλά και εκπαίδευσης και κατάρτισης αξιοποιώντας συγκεκριμένα προγράμματα.  Σε συνδυασμό, αυτές οι πρωτοβουλίες δεν είναι μόνο ότι πραγματώνουν την αμεσότητα στην καταγραφή των προβλημάτων και τις λύσεις που μπορεί να προσφέρει ο σύνδεσμος, αλλά επίσης αναδεικνύουν την αναγκαιότητα της δημιουργίας του», τόνισε ο κ. Νικολάου.

«Η προώθηση βιώσιμων επιχειρηματικών μοντέλων και η ενθάρρυνση προς μία βιώσιμη και οικολογικά υπεύθυνη επιχειρηματική πρακτική, είναι ζωτικής σημασίας για την περιβαλλοντική, αλλά και οικονομική βιωσιμότητα των επιχειρήσεών μας σήμερα. 

Με την εμπειρία μας και την γνώση που έχουμε αποκτήσει όλα αυτά τα χρόνια, ο σύνδεσμός μας θα αναπτύξει συνέργειες με τα Επιμελητήρια, την Περιφέρεια και  πρωτίστως με την Τοπική Αυτοδιοίκηση, καθώς θέλουμε να είναι ο μεγάλος μας σύμμαχος και συνεργάτης, ώστε να συνδιαμορφώσουμε ένα καλύτερο για τις επιχειρήσεις μας περιβάλλον, με κοινωνικό αποτύπωμα ανάπτυξης και ευημερίας», κατέληξε ο πρόεδρος του Σ.ΕΠ.Δ.ΑΤ. 

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Επιχειρήσεις

close menu