Επιχειρήσεις

Η δυναμική ανάκαμψη της Uber στην Ελλάδα, όπου μόνο στην Αθήνα επιχειρεί με 6.000 ταξί

Η Ελλάδα είναι από τις λίγες χώρες στις οποίες η Uber δεν συνεργάζεται με ιδιώτες οδηγούς, παρά μόνο με οδηγούς ταξί

Την ώρα που 150 εκατ. χρήστες επιλέγουν τα μεταφορικά της μέσα σε όλο τον κόσμο το 2024, η Uber έχει επιστρέψει δυναμικά στην ελληνική αγορά. Μία παρουσία η οποία ξεκίνησε πριν από δέκα χρόνια στην Αθήνα, πέρασε από πολλά κύματα στη συνέχεια ενώ την τελευταία τριετία έχει επεκταθεί στη Θεσσαλία και στα πιο τουριστικά νησιά (Μύκονος, Κέρκυρα και Σαντορίνη).

Σύμφωνα με όσα δηλώνει στο Financial Report, η Country Manager Μαίρη Γαϊτανάρου, όπως και το 2023, έτσι και το 2024 η εταιρεία αναπτύσσεται με διψήφιο ρυθμό στις περιοχές που έχει παρουσία ενώ προς το παρόν δεν υπάρχει κάποιο σχέδιο επέκτασης σε άλλες περιοχές στην Ελλάδα, όπως για παράδειγμα στο Ηράκλειο της Κρήτης, όπου επιχειρεί, εδώ και κάποιους μήνες, η FreeNow (πρώην Beat).

Επίσης, κατά την κ. Γαϊτανάρου, ο τουρισμός είναι ένα μεγάλο κομμάτι των κερδών της Uber από τον κύκλο εργασιών στην Ελλάδα.

Βλέπουμε μεγάλες ευκαιρίες στην Ελλάδα“, ανέφερε μιλώντας στο Financial Report και ο Manuelle de Mattia, διευθυντής επικοινωνίας της Uber σε Τουρκία, Ελλάδα και Βουλγαρία.

Στην Αθήνα, η Uber επιχειρεί με το 40% των ήδη υπαρχόντων ταξί, δηλαδή γύρω στα 6.000 ταξί, καθώς στην παρούσα φάση τα ταξί στην πρωτεύουσα είναι 13.589, με το ποσοστό να είναι σε αυξητική τάση κατά την κ. Γαϊτανάρου κάθε χρόνο. Σε αντίθεση, δε, με άλλες χώρες στις οποίες δραστηριοποιείται η Uber, στην Ελλάδα, δεν συνεργάζεται με ιδιώτες οδηγούς, λόγω της νομοθεσίας.

O καθηγητής του ΕΜΠ Γιώργος Γιαννής και η Country Manager της Uber Μαίρη Γαϊτανάρου.

Αθήνα: Η πιθανότητα του ridesharing και οι στόχοι βιωσιμότητας μέχρι το 2030

Τα επόμενα χρόνια, μέχρι το 2050, ο περισσότερος πληθυσμός παγκοσμίως θα έχει συγκεντρωθεί στις μεγάλες πόλεις, για την ακρίβεια το 80% των κατοίκων της γης τα επόμενα 25 χρονιά θα διαμένουν είτε σε πρωτεύουσες κρατών, είτε σε πόλεις άνω των 200.000 κατοίκων, κανονικά μονόδρομο τη βιώσιμη κινητικότητα. Αυτό προέκυψε από μελέτη που εκπόνηση σε συνεργασία με την Uber ο καθηγητής του ΕΜΠ, κ. Γιώργος Γιαννής.

Σύμφωνα με στοιχεία από τη συγκεκριμένη έρευνα, η Ελλάδα είναι στην 16η θέση, ανάμεσα στις πρωτεύουσες της Ευρώπης, στην κυκλοφοριακή συμφόρηση με μέση ταχύτητα οχημάτων στους δρόμους της τα 18 χλ, μειωμένη κατά 2-5 χλμ την τελευταία διετία.

Από τα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στους δρόμους, το 74% είναι ΙΧ οχήματα και τα υπόλοιπα ταξί.

Κατά την ίδια έρευνα, ειδικά ο τουρισμός που έχει καταγράψει αυξητική πορεία τα τελευταία χρόνια, έχει δημιουργήσει μεγάλη ζήτηση για ταξί, η οποία ειδικά για περιοχές όπως η Κρήτη δεν μπορεί ακόμα να καλυφθεί.

Όπως, επίσης, προέκυψε από την εν λόγω μελέτη, η εισαγωγή των υπηρεσιών μεταφοράς on demand στα ελληνικά νησιά αποτελεί ζήτημα ζωτικής σημασίας για την αναβάθμιση της άνεσης των τουριστών, δεδομένου ότι σήμερα αντιμετωπίζουν δυσχέρειες όσον αφορά τις μετακινήσεις τους, υποστηρίζοντας με αυτό τον τρόπο τον βιώσιμο τουρισμό και την οικονομική ανάπτυξη.

Την ίδια στιγμή, διερευνήθηκαν οι τρέχουσες υπηρεσίες κινητικότητας στην Αθήνα, οι δυνατότητες των υπηρεσιών μεταφοράς on demand, ο τομέας των ταξί στην Ελλάδα, αλλά και η ανάπτυξη των συγκεκριμένων υπηρεσιών στην Αθήνα και στα ελληνικά νησιά, καθώς και οι αντίστοιχες κοινωνικοοικονομικές επιπτώσεις.

Μάλιστα, η ανάλυση αγοράς έδειξε ότι οι υπηρεσίες μεταφοράς on demand μπορούν να προσελκύσουν 647.000 με 772.000 μετακινούμενους ημερησίως μέχρι το έτος 2030, συμπεριλαμβανομένων των μετακινούμενων που προσελκύονται από άλλα μέσα μετακίνησης, των νέων μετακινούμενων που δημιουργούνται λόγω της ανάπτυξης των υπηρεσιών μεταφοράς on demand και της εποχιακής ζήτησης μετακινήσεων λόγω τουρισμού.

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

close menu