Επιχειρήσεις

Η μετοχή της Ferrari κάνει βουτιά 16%, οδεύοντας προς τη χειρότερη ημέρα συναλλαγών στην ιστορία της

Financialreport.gr

Αφότου η αυτοκινητοβιομηχανία αναθεώρησε τις προβλέψεις της για το σύνολο του έτους και το 2030

Η μετοχή της Ferrari σημείωσε βουτιά έως και 16% την Πέμπτη, αφότου η αυτοκινητοβιομηχανία πολυτελείας ενημέρωσε τις προβλέψεις της για το σύνολο του έτους και το 2030 και μείωσε τις φιλοδοξίες της για ηλεκτροκίνηση, όπως μεταδίδει το CNBC.

Οι αναλυτές απογοητεύτηκαν από τις νέες οδηγίες, λέγοντας ότι δεν ανταποκρίθηκαν στις προσδοκίες.

Η κατασκευάστρια εταιρεία σπορ αυτοκινήτων με έδρα το Μαρανέλο της Ιταλίας δήλωσε στην εκδήλωση για την Ημέρα Κεφαλαιαγοράς (CMD) ότι αναμένει καθαρά έσοδα τουλάχιστον 7,1 δισεκατομμυρίων ευρώ (10,7 δισεκατομμύρια δολάρια) φέτος, αυξημένα από την προηγούμενη πρόβλεψη για περισσότερα από 7 δισεκατομμύρια ευρώ.

Τα καθαρά έσοδα αναμένεται να ανέλθουν σε περίπου 9 δισεκατομμύρια ευρώ το 2030 και η εταιρεία στοχεύει σε κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) ύψους τουλάχιστον 3,6 δισεκατομμυρίων ευρώ έως το 2030.

Η τιμή της μετοχής της Ferrari, η οποία είναι εισηγμένη στο χρηματιστήριο του Μιλάνου, υποχώρησε κατά 16,1%, προτού αντισταθμίσει μέρος των απωλειών της. Η τελευταία της ημέρα είχε πτώση 13,5%, οδεύοντας προς τη χειρότερη ημέρα διαπραγμάτευσής της από την εισαγωγή της αυτοκινητοβιομηχανίας στο χρηματιστήριο του Μιλάνου στις αρχές του 2016.

Εν τω μεταξύ, η τιμή της μετοχής της εταιρείας, η οποία είναι εισηγμένη στο αμερικανικό χρηματιστήριο, μειώθηκε κατά περισσότερο από 12,3% στις προσυνεδριακές συναλλαγές.

Οι αναλυτές της Citi ανέφεραν σε ένα ερευνητικό σημείωμα ότι οι προβλέψεις της Ferrari «υπολείπονται των εκτιμήσεών μας για την «υπόθεση χαμηλότερης ανάπτυξης» από την προεπισκόπηση της CMD και αντανακλούν τον συντηρητισμό της διοίκησης, πιστεύουμε».

Πρόσθεσαν: «Δεδομένης της καθοδήγησης, αν και συντηρητικής, υπονοείται περιορισμένη λειτουργική μόχλευση κατά τη διάρκεια του επόμενου κύκλου, πιστεύουμε ότι υπάρχει κάποιος κίνδυνος τόσο για τα ενοποιημένα κέρδη ανά μετοχή (EPS) όσο και για τα πολλαπλάσια βραχυπρόθεσμα».

Σε ξεχωριστή ενημέρωση , η Ferrari δήλωσε ότι θα στοχεύσει σε μια γκάμα μοντέλων σπορ αυτοκινήτων για το 2030 που θα αποτελείται από 40% αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης (ICE), 40% υβριδικά και 20% πλήρως ηλεκτρικά οχήματα.

Η Ferrari δήλωσε ότι ο αναθεωρημένος στόχος, ο οποίος είναι μειωμένος από τον προηγούμενο στόχο του 40% των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων μέχρι το τέλος της δεκαετίας, είναι αποτέλεσμα μιας πελατοκεντρικής προσέγγισης, του τρέχοντος περιβάλλοντος και της αναμενόμενης εξέλιξής του.

Η στροφή αυτή έρχεται καθώς η ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία έθεσε σε λειτουργία την τεχνολογία που θα τροφοδοτήσει το πρώτο της ηλεκτρικό όχημα. Η Ferrari παρουσίασε το έτοιμο για παραγωγή πλαίσιο και σύστημα μετάδοσης κίνησης της «elettrica» κατά τη διάρκεια ενός εργαστηρίου τεχνολογίας και καινοτομίας, λέγοντας ότι θα ξεκινήσει τις παραδόσεις του μοντέλου στα τέλη του 2026.

Το ολοκληρωμένο αυτοκίνητο αναμένεται να κάνει παγκόσμια πρεμιέρα τον επόμενο χρόνο.

«Με τη νέα Ferrari elettrica, επιβεβαιώνουμε για άλλη μια φορά τη θέλησή μας για πρόοδο, ενώνοντας την πειθαρχία της τεχνολογίας, τη δημιουργικότητα του σχεδιασμού και την τέχνη της κατασκευής», δήλωσε ο John Elkann, εκτελεστικός πρόεδρος της Ferrari.

Ηλεκτρικές φιλοδοξίες

Αρκετές παγκόσμιες αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν μειώσει τους στόχους πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων τους τελευταίους μήνες, επικαλούμενες παράγοντες όπως η έλλειψη οικονομικά προσιτών μοντέλων, η βραδύτερη από την αναμενόμενη ανάπτυξη σημείων φόρτισης και ο έντονος ανταγωνισμός από την Κίνα.

Η σουηδική Volvo Cars, για παράδειγμα, εγκατέλειψε το έντονα προωθούμενο σχέδιό της να πουλάει μόνο ηλεκτρικά οχήματα έως το 2030, λέγοντας τον Σεπτέμβριο του περασμένου έτους ότι έπρεπε να είναι «ρεαλιστική και ευέλικτη» εν μέσω των μεταβαλλόμενων συνθηκών της αγοράς.

Η Ferrari, η οποία έχει δει τον τρέχοντα αριθμό των ενεργών πελατών της να αυξάνεται σε 90.000, σημειώνοντας αύξηση 20% σε σύγκριση με το 2022, δήλωσε επίσης ότι σχεδιάζει να λανσάρει κατά μέσο όρο τέσσερα νέα αυτοκίνητα ετησίως μεταξύ 2026 και 2030.

Οι αναλυτές της JPMorgan ήταν αισιόδοξοι μετά τις ανακοινώσεις που περιέχονται στο Στρατηγικό Σχέδιο της Ferrari για το 2030.

«Έχουμε μεγάλη εμπιστοσύνη στην ικανότητα της διοίκησης να εφαρμόσει το μακροπρόθεσμο σχέδιό της, δεδομένων των επαρκών στοιχείων που αποδεικνύουν ότι η ζήτηση υπερβαίνει κατά πολύ την προσφορά», ανέφεραν αναλυτές της JPMorgan την Πέμπτη σε ερευνητικό σημείωμα.

«Εκτιμούμε επίσης ότι η εταιρεία επωφελείται από το ηγετικό στυλ του Διευθύνοντος Συμβούλου Benedetto Vigna, το οποίο την έχει προκαλέσει να αξιοποιήσει τη συνεργασία για να αυξήσει την ταχύτητα με την οποία υιοθετεί την καινοτομία. Μια επικείμενη κυκλοφορία ενός Supercar μπορεί επίσης να έχει τη δυνατότητα να ενισχύσει τα κέρδη», πρόσθεσαν.

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

close menu