Υπολογίζεται ότι 19.800 άνθρωποι σκοτώθηκαν σε τροχαία δυστυχήματα το προηγούμενο έτος στην ΕΕ, όταν ο συνολικός στόχος είναι να μειωθεί κατά το ήμισυ ο αριθμός των θανάτων μέχρι το 2030. Σε όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση, την τελευταία δεκαετία σημειώθηκε μείωση των τροχαίων δυστυχημάτων κατά 36%.
Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στη δημοσίευση των προκαταρκτικών στοιχείων για τους θανάτους από τροχαία δυστυχήματα το 2021, οι ασφαλέστεροι δρόμοι βρίσκονται στη Σουηδία (18 θάνατοι ανά ένα εκατομμύριο κατοίκους), ενώ στη Ρουμανία σημειώθηκε το υψηλότερο ποσοστό (93/εκατομμύριο). Ο μέσος όρος της ΕΕ ήταν 44 θάνατοι από τροχαία ατυχήματα ανά εκατομμύριο κατοίκους. Στην Ελλάδα το 2019 είχαμε 64 θανάτους ανά εκατομμύριο πληθυσμού, το 2020 έπεσε στους 54 ανά εκατομμύριο και το 2021 σημείωσε μικρή άνοδο (57 θάνατοι ανά εκατομμύριο).
Με βάση τα προκαταρκτικά στοιχεία, εννέα κράτη-μέλη (Δανία, Γερμανία, Ιρλανδία, Κύπρος, Λιθουανία, Μάλτα, Πολωνία, Πορτογαλία και Σουηδία) κατέγραψαν τον χαμηλότερο αριθμό θανάτων από τροχαία δυστυχήματα το 2021.
Σε σύγκριση με το έτος 2019 (πριν την πανδημία), οι θάνατοι από τροχαία δυστυχήματα το 2021 μειώθηκαν κατά 13%, με τις μεγαλύτερες μειώσεις άνω του 20% να σημειώνονται στη Δανία, στο Βέλγιο, στην Πορτογαλία, στην Πολωνία και στη Λιθουανία. Αντίθετα, κατά τη διάρκεια των δύο τελευταίων ετών, η Λετονία, η Σλοβενία και η Φινλανδία παρουσίασαν αύξηση στον αριθμό των θανάτων από τροχαία ατυχήματα.
Το 52% των θανατηφόρων τροχαίων δυστυχημάτων σημειώθηκε σε αγροτικούς δρόμους, έναντι 40% σε αστικές περιοχές και 8% σε αυτοκινητόδρομους. Οι επιβάτες αυτοκινήτων (οδηγοί και επιβάτες) αντιπροσώπευαν το 43% όλων των θανάτων από τροχαία δυστυχήματα, ενώ οι πεζοί αποτελούσαν το 20%, οι χρήστες ηλεκτρικών δικύκλων (μοτοσικλέτες και μοτοποδήλατα) το 18% και οι ποδηλάτες το 10% των συνολικών θανάτων.
Στις αστικές περιοχές, οι πεζοί αντιπροσωπεύουν το μεγαλύτερο μερίδιο των θυμάτων σε ποσοστό 37%, με τους χρήστες ηλεκτρικών δικύκλων να αποτελούν το 18% και τους ποδηλάτες το 14%. Αυτό σημαίνει ότι σχεδόν το 70% των συνολικών θανάτων στις αστικές περιοχές είναι ευάλωτοι χρήστες του δρόμου.
Οι άνδρες ευθύνονται για τρεις στους τέσσερις θανάτους από τροχαία ατυχήματα (77%). Οι ηλικιωμένοι (65+) αντιπροσώπευαν περισσότερο από το ένα τέταρτο (28%) όλων των θανάτων, ενώ το 12% των νεκρών στους δρόμους της ΕΕ ήταν ηλικίας μεταξύ 18 και 24 ετών.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ:
- Δίωξη για κακούργημα μετά από τέσσερα χρόνια για τους 40 θανάτους από κορονοϊό στην πανδημία
- Στις Βρυξέλλες ο Πιερρακάκης για Τραπεζική Ένωση και ψηφιακό ευρώ
- Ικανοποίηση Τραμπ για τις συνομιλίες με Κίνα στη Γενεύη για εμπόριο και δασμούς
- Στη Σαντορίνη Κεφαλογιάννης, Λέκκας για συσκέψεις
- Ο comme il faut Κικίλιας χαρακτήρισε «χαρτογιακάδες» τους ευρωπαίους των Βρυξελλών
- Συνάντηση Παπασταύρου με τον υπουργό Εσωτερικών των ΗΠΑ στην Ουάσιγκτον
- Ζελένσκι: Ζητά άμεση κατάπαυση πυρός για απευθείας διαπραγματεύσεις με Ρωσία
- Εγκαίνια για τη Διεθνή Έκθεση Αλεξαδρούπολης «Alexpo2025»
Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις