Το εκτελεστικό μέλος του Δ.Σ. του ομίλου ΓΕΚ Τέρνα είπε πολλά και ενδιαφέροντα και εξήγησε γιατί ο όμιλος πρωτοπορεί αφήνοντας πίσω του τον ανταγωνισμό
Συνέντευξη στην εφημερίδα Καθημερινή έδωσε ο Μάνος Μουστάκας, γενικός διευθυντής Επιχειρηματικής Ανάπτυξης και εκτελεστικό μέλος διοικητικού συμβουλίου της ΓΕΚ Τέρνα. Είπε πολλά και ενδιαφέροντα και εξήγησε γιατί ο όμιλος πρωτοπορεί αφήνοντας πίσω του τον ανταγωνισμό, στέλνοντας ταυτόχρονα και μηνύματα σε αυτούς που σκοπίμως καθυστερούν τα έργα με ενστάσεις.
«Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ έχει από καιρό υιοθετήσει ως πυρήνα της επιχειρηματικής της στρατηγικής αυτή την προσέγγιση και δεν αρκείται απλά στο να αναλαμβάνει δημόσια έργα. Στην ουσία ισχύει το αντίθετο. Το κατασκευαστικό ανεκτέλεστο της εταιρείας –σε αντιδιαστολή με αυτό των βασικών ανταγωνιστών της– αποτελείται κατά 65% από αντικείμενο προερχόμενο από ιδιωτικά έργα, το μεγαλύτερο μέρος των οποίων αφορά σε ίδιες επενδύσεις. Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ εισφέρει στα ταμεία του ελληνικού Δημοσίου πάνω από 6 δισ. ευρώ σήμερα (ολοκληρωμένο τουριστικό συγκρότημα στο Ελληνικό, Διεθνής Αερολιμένας Ηρακλείου Κρήτης, Εγνατία Οδός, Αττική Οδός κ.ά.), προσδοκώντας οι επενδύσεις αυτές να της επιστρέφουν αξία σε βάθος δεκαετιών» ανέφερε ο κ. Μουστάκας και προσθέτοντας:
«Ανάπτυξη δημιουργούν αυτοί που επενδύουν στην ελληνική οικονομία, όχι αυτοί που μόνο εισπράττουν δημόσιο χρήμα. Θα είχαμε ισχυρότερη οικονομία αν και άλλες εταιρείες επένδυαν όσο η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στην Ελλάδα, η οποία υλοποιεί συνολικά ένα επενδυτικό πλάνο άνω των 10 δισ. ευρώ που θα δημιουργήσει 20.000 νέες θέσεις εργασίας».
Για τους διαγωνισμούς και τις καθυστερήσεις σημείωσε τα εξής: «Σήμερα, σε σχέση με το παρελθόν, οι διαγωνισμοί είναι πολυπλοκότεροι, οι διαδικασίες έχουν γίνει πιο σύνθετες με πολλαπλά ενδιάμεσα βήματα και τα εμπλεκόμενα μέρη είναι περισσότερα. Ο ανάδοχος επιλέγεται μέσω ανοικτών, διεθνών διαγωνιστικών διαδικασιών, οι οποίες αν και συνήθως διενεργούνται από το ΤΑΙΠΕΔ, εμπλέκουν συναρμόδια υπουργεία, επιβλέποντες φορείς, αρχές τοπικής αυτοδιοίκησης, αρμόδιες υπηρεσίες Ε.Ε. κ.λπ. Επιπλέον, οι προαπαιτούμενες ενέργειες εκ μέρους του ευρύτερου δημόσιου τομέα για να φτάσουν τα έργα στην ημερομηνία διαγωνισμού, και ακόμα περισσότερο για να φτάσουν να υπογραφούν με τον ανάδοχο, είναι πολλές και δύσκολες, ενώ τα πράγματα περιπλέκονται περαιτέρω όταν προ-δημοπρασιακές ενέργειες ωρίμανσης υλοποιούνται καθυστερημένα, το οποίο δυστυχώς συμβαίνει πολύ συχνότερα από όσο θα θέλαμε. Επιπροσθέτως, η πάντα απαραίτητη διαφάνεια διαδικασιών και αποφάσεων σημαίνει αναγκαστικά ότι πρέπει να υπομένουμε (με χαμόγελο) την επίκτητη καθυστέρηση προσφυγών και ενστάσεων, μερών που θεωρούν –ειλικρινά ή προσχηματικά– ότι αδικούνται.
Χαρακτηριστικά, για τη ΛΑΡΚΟ έχουμε ήδη προσφυγή από τη CMI στο ΣτΕ που έχει οριστεί να συζητηθεί στις 12 Δεκεμβρίου, αντίστοιχα για την Αττική Οδό η κοινοπραξία Vinci – Μυτιληναίος παρά την απόρριψη της προσφυγής από την Αρχή Εξέτασης Προδικαστικών Προσφυγών, προσέφυγε και στο ΣτΕ, ενώ ειδικά για την Εγνατία μην ξεχνάμε ότι ο διαγωνισμός ξεκίνησε το 2017, ζητήθηκαν από τους συμμετέχοντες 7 παρατάσεις –χωρίς καμία από αυτές να ζητηθεί από τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ– και ακολούθησαν αλλεπάλληλες προσφυγές, μέχρις ότου η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ αναδειχθεί το 2021 προτιμητέος επενδυτής δίνοντας προσφορά τριπλάσια της εναπομείνασας στον διαγωνισμό κοινοπραξίας Vinci – Μυτιληναίος – Αβαξ. Σε κάθε περίπτωση, ειδικά στην Εγνατία Οδό, εδώ και πολύ καιρό όλα τα νομιμοποιητικά έγγραφα και η χρηματοδότηση είναι εκ μέρους της κοινοπραξίας μας κατατεθειμένα στο ΤΑΙΠΕΔ και αναμένουμε την ολοκλήρωση της διαδικασίας εκ μέρους του ελληνικού Δημοσίου.
Ως εκ τούτου, αν θέλουμε να μιλάμε για καθυστερήσεις, θα πρέπει να βλέπουμε με προσοχή πού οφείλονται αυτές, πριν αναρωτηθούμε αν σχετίζονται με τον μόνο διαχρονικά συνεπή συμμετέχοντα στους μεγαλύτερους διαγωνισμούς των τελευταίων χρόνων που ουδέποτε έχει προσφύγει για «καψόνι» του Δημοσίου ή των ανταγωνιστών.»
και ο νοών νοείτω…
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ:
- Ηράκλειο Κρήτης: Δύο τεχνολογικές επενδύσεις ανεβάζουν το επίπεδο της πόλης
- Χατζηδάκης για αναβάθμιση από Moody’s: Επιστροφή της χώρας στην ευρωπαϊκή κανονικότητα
- Η Moody’s αναβάθμισε το αξιόχρεο της ελληνικής οικονομίας, αλλά με σταθερές προοπτικές
- Ο αντιπρόεδρος Χατζηδάκης ζητά από τους υπουργούς «σεμνότητα και αποτελεσματικότητα»
- Οι ΗΠΑ «εκλιπαρούν» ευρωπαϊκές χώρες να τους στείλουν… αυγά
- ΑΑΔΕ: Δεσμεύτηκε παράνομο φρέον 8,2 τόνων από Τουρκία, επιβλήθηκε πρόστιμο 2,9 εκατ. ευρώ
- ΗΔΙΚΑ: Ποιος ευθύνεται για τις κρατήσεις στις επικουρικές συντάξεις
- Εθνική Ένωση Καφέ ΗΠΑ προς Τραμπ: Οι δασμοί θα αυξήσουν 50% την τιμή του καφέ
Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις