Επιχειρήσεις

Μέχρι την κατανάλωση στα McDonald’s επηρέασε η πολιτική Τραμπ

Financialreport.gr

Εχει τρελάνει και τους Αμερικανούς με την αλλοπρόσαλλη συμπεριφορά του και ειδικά με το θέμα των δασμών

Η αλυσίδα έτοιμου φαγητού McDonald’s ανακοίνωσε την Πέμπτη πτώση πωλήσεων το πρώτο τρίμηνο του 2025. Είναι μάλιστα η μεγαλύτερη πτώση σε ποσοστό  μετά την κορύφωση της πανδημίας Covid-19 πριν από πέντε χρόνια, καθώς η αβεβαιότητα που προκλήθηκε από τους δασμούς του Προέδρου Ντόναλντ Τραμπ επηρεάζει σε μεγάλο βαθμό την καταναλωτική συμπεριφορά.

Οι πωλήσεις ίδιων καταστημάτων στην εγχώρια αγορά, δηλαδή στις ΗΠΑ μειώθηκαν 3,6% σε ετήσια βάση στο τρίμηνο που έληξε τον Μάρτιο, κυρίως λόγω του χαμηλότερου αριθμού πελατών, σύμφωνα με τα αποτελέσματα της μεγαλύτερης αλυσίδας μπέργκερ στον κόσμο.

Η πτώση των πωλήσεων σε εστιατόρια που είναι ανοιχτά για τουλάχιστον ένα χρόνο σημειώθηκε κυρίως στα τέλη του τριμήνου, αφότου οι δασμοί συγκλόνισαν τις αγορές και προκάλεσαν ανησυχίες μεταξύ των Αμερικανών για τις προοπτικές απασχόλησής τους.

Ο διευθύνων σύμβουλος των McDonald’s, Κρις Κεμπτσίνσκι (Chris Kempczinski), δήλωσε σε ανακοίνωσή του ότι «οι καταναλωτές σήμερα παλεύουν με την αβεβαιότητα». Αργότερα, σε τηλεφωνική επικοινωνία με αναλυτές, σημείωσε ότι «οι γεωπολιτικές εντάσεις προσέθεσαν στην αβεβαιότητα και επηρέασαν την κατανάλωση περισσότερο από ό,τι αναμενόταν».

Πρόσθεσε: «Δεν είμαστε απρόσβλητοι από την αστάθεια στον κλάδο ή τις πιέσεις που αντιμετωπίζουν οι καταναλωτές μας».

Οι αναλυτές ανέμεναν μια πιο μέτρια πτώση 1,4% στις συγκρίσιμες πωλήσεις στα περίπου 14.000 εστιατόρια των McDonald’s στις ΗΠΑ, σύμφωνα με το Visible Alpha. Είναι το δεύτερο συνεχόμενο τρίμηνο που οι συγκρίσιμες πωλήσεις στις ΗΠΑ μειώνονται και ήταν η μεγαλύτερη πτώση από την πτώση 8,7% στα μέσα του 2020.

Οι επισκέψεις στον κλάδο fast food των ΗΠΑ από καταναλωτές χαμηλού εισοδήματος μειώθηκαν σχεδόν κατά 10% το πρώτο τρίμηνο, σύμφωνα με τον Kempczinski. Οι επισκέψεις μεταξύ καταναλωτών μεσαίου εισοδήματος μειώθηκαν με παρόμοιο ρυθμό, υποδηλώνοντας ευρύτερες οικονομικές ανησυχίες μεταξύ των καταναλωτών.

«Οι άνθρωποι απλώς γίνονται πιο συνετοί σχετικά με τη μείωση των επισκέψεων», είπε ο Kempczinski, προσθέτοντας ότι ορισμένοι πελάτες πλέον τρώνε πρωινό στο σπίτι αντί για τα McDonald’s — ή παραλείπουν εντελώς αυτό το γεύμα.

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

close menu