Οικονομία

«Ομολογία» Χατζηδάκη: Ελάχιστο τεκμαρτό χαράτσι 10.920 ευρώ στους ελεύθερους επαγγελματίες γιατί αποτύχαμε με τη φοροδιαφυγή

«Κανένας ελεύθερος επαγγελματίας δεν θα γίνεται δεκτό να φορολογείται για εισόδημα κατώτερο από εκείνο του μισθωτού που αμείβεται με τον κατώτερο μισθό. Το τεκμήριο αυτό θα είναι μαχητό», τόνισε ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, προσπαθώντας να δικαιολογήσει τα αυθαίρετα τεκμήρια με τις προσαυξήσεις

Το νέο σύστημα φορολόγησης των ελεύθερων επαγγελματιών και ατομικών επιχειρήσεων με την επιβολή ελάχιστου τεκμαρτού εισοδήματος το οποίο δεν μπορεί να είναι μικρότερο από 10.920 ευρώ και τη μείωση το τέλους επιτηδεύματος κατά 50% από το 2024 για όσους εμφανίσουν υψηλότερα εισοδήματα από το τεκμαρτό εισόδημα παρουσίασαν ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Κωστής Χατζηδάκης,  ο αρμόδιος υφυπουργός Χάρης Θεοχάρης και ο διοικητής της ΑΑΔΕ Γιώργος Πιτσιλής.

Το μέτρο των POS θα επεκταθεί και θα καλύψει όλους τους κλάδους της λιανικής, τόνισε ο Κωστής Χατζηδάκης κατά την παρουσίαση του φορολογικού νομοσχεδίου για την καταπολέμηση της φοροδιαφυγής.

«Κανένας ελεύθερος επαγγελματίας δεν θα γίνεται δεκτό να φορολογείται για εισόδημα κατώτερο από εκείνο του μισθωτού που αμείβεται με τον κατώτερο μισθό. Το τεκμήριο αυτό θα είναι μαχητό», τόνισε ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών.

Πρόσθεσε πως από το 2024 οι ελεύθεροι επαγγελματίες και οι αυτοαπασχολούμενοι αποκτούν ένα σημείο αναφοράς για το τεκμαρτό τους εισόδημα, το οποίο δεν θα μπορεί να είναι κατώτερο του βασικού μισθού. Το ύψος του τεκμηρίου για τους ελεύθερους επαγγελματίες και τους αυτοαπασχολούμενους διαμορφώνεται στα 10.920 ευρώ.

Το τέλος επιτηδεύματος μειώνεται από τον επόμενο χρόνο κατά 50% για όσους δηλώνουν εισοδήματα πάνω από το τεκμήριο και κατά 25% για όσους δηλώνουν πιο κάτω από το όριο των 10.920 ευρώ.

Το νέο σύστημα οδηγεί στην αποκάλυψη  φορολογητέας ύλης με τα έσοδα του δημοσίου να αυξάνονται κατά 874 εκατ. ευρώ ενώ μετά τη μείωση του τέλους επιτηδεύματος περιορίζεται σε 606 εκατ. ευρώ.

Οι αλλαγές στο φορολογικό καθεστώς των επαγγελματιών θα προκαλέσουν αύξηση φορολογικών επιβαρύνσεων κατά 1.444 ευρώ σε μέσο όρο για 473.000 φορολογούμενους, για 124.000 ΑΦΜ δεν θα υπάρξει η παραμικρή μεταβολή ενώ για 138.000 φορολογούμενους ελεύθερους επαγγελματίες θα υπάρξει μέση μείωση φόρου κατά 560 ευρώ. Με το νέο σύστημα, οι ελεύθεροι επαγγελματίες θα χάσουν σειρά επιδομάτων συνολικού ύψους 100 εκατ. ευρώ τα οποία θα επιστρέψουν στην κοινωνία είτε με αύξηση του ύψους των επιδομάτων αυτών, είτε των δικαιούχων.

Ειδικά για το νέο σύστημα φορολόγησης των επαγγελματιών ο Κωστής Χατζηδάκης ανέφερε ότι κανένας ελεύθερος επαγγελματίας δεν μπορεί  να φορολογείται με κατώτατο εισόδημα από το εισόδημα του μισθωτού που αμείβεται με τον κατώτατο μισθό . Το τεκμήριο θα είναι μαχητό όπως και τα τεκμήρια διαβίωσης.

Σύμφωνα με όσα δήλωσε ο υπουργός:

  • Το ύψος του τεκμηρίου ανέρχεται σε 10.920 ευρώ και μπορεί να περιορίζεται για τις ατομικές επιχειρήσεις με λίγα έτη λειτουργίας.
  • Αντίθετα το ύψος του τεκμηρίου μπορεί να αυξάνεται για ατομικές επιχειρήσεις που έχουν περισσότερα έτη λειτουργίας και περισσότερους εργαζόμενους και περισσότερους τζίρους από το μέσο όρο του κλάδου.
  • Το τέλος επιτηδεύματος 650 ευρώ μειώνεται αμέσως από το 2024 κατά 50% για όσους είναι πάνω από το τεκμήριο και κατά 25% για όσους είναι κάτω από το τεκμήριο για να «δώσουμε το κίνητρο να δηλώσουν και αυτοί υψηλότερα εισοδήματα».

Χατζηδάκης: €600 εκατ. επιπλέον στον προϋπολογισμό με τα μέτρα για τη φοροδιαφυγή - Radar.gr | Radar.gr

Θεοχάρης: Αγοροπωλησίες ακινήτων μόνο μέσω τραπέζης

Παίρνοντας τον λόγο ο υφυπουργός Χάρης Θεοχάρης ανέφερε ότι στο νομοσχέδιο περιλαμβάνονται ρυθμίσεις για τον περιορισμό της χρήσης μετρητών.

Έτσι, θα υπάρχει υποχρέωση αγοροπωλησίας ακινήτων μόνο μέσω τραπέζης, η καταβολή των επιδομάτων μέσω χρεωστικής κάρτας, οι αυστηρότερες κυρώσεις για χρήση μετρητών σε αγορές άνω των 500 ευρώ και οι υποχρεωτικές συναλλαγές με ηλεκτρονικά μέσα μεταξύ των επιχειρήσεων για προϊόντα που σχετίζονται με τον ειδικό φόρο κατανάλωσης και συνεπώς με τη λαθρεμπορία.

Αναφορικά με το πρώτο μέτρο, θα θεωρείται ότι το συμβόλαιο που έχει μερική ή ολική καταβολή τιμήματος με μετρητά θα θεωρείται άκυρο και θα απαγορεύεται η μεταγραφή του, ενώ θα επιβάλλεται και πρόστιμο.

Ο Χάρης Θεοχάρης ανακοίνωσε παρέμβαση για τις βραχυχρόνιες μισθώσεις.

Μεταξύ άλλων, ανακοινώθηκε αντικατάσταση του φόρου διαμονής με τέλος ανθεκτικότητας στην κλιματική κρίση. Από αυτό το ποσό θα χρηματοδοτηθεί το ταμείο ανθεκτικότητας στην κλιματική κρίση.

Η φοροδιαφυγή των ελεύθερων επαγγελματιών συνιστά ένα διπλό μήνυμα αδικίας, απέναντι στους μισθωτούς και τους συνταξιούχους – αφενός – και εντός της τάξεως των ελευθέρων επαγγελματιών, αφετέρου, καθώς το βάρος της φορολογίας πέφτει δυσανάλογα σε λίγες πλάτες, σημείωσε ο Χάρης Θεοχάρης.

Βασικός άξονας του νέου συστήματος είναι ότι τα κέρδη που προκύπτουν λογιστικά από μια επιχείρηση δεν μπορούν να είναι λιγότερα από τον υπολογισμό που βασίζεται σε αντικειμενικά και σταθερά κριτήρια, που προσεγγίζει την εισφορά του ίδιου του αυτοαπασχολούμενου στην επιχείρησή του, εξήγησε ο υφυπουργός.

Πεδίο εφαρμογής είναι οι ατομικές επιχειρήσεις εξαιρουμένων των αγροτών και των «μπλοκάκηδων» που είναι υποκρυπτόμενοι μισθωτοί, σημείωσε.

Ο προσδιορισμός της ελάχιστης αμοιβής θα γίνεται ως εξής: Δεν μπορεί να υπολείπεται του μεγαλύτερο μεταξύ του ελάχιστου βασικού μισθού με προσαύξηση μετά το έκτο έτος. Επίσης, θα λαμβάνεται υπόψη η αμοιβή των υπαλλήλων του.

Με το νέο σύστημα θα έχουμε 606 εκατ. έσοδα που θα αφορούν τη μόνιμη ενεργοποίηση του συστήματος, τόνισε ο υφυπουργός.

Το νέο σύστημα θα έχει ως αποτέλεσμα οι περισσότεροι να δίνουν από 1.000 έως 3.000 ευρώ, σημείωσε ο Χάρης Θεοχάρης. Το 54% δίνει από 1000 έως 3000 ευρώ, το 17% από 0 έως 1000. Το 76% δίνει έως 3.000 ευρώ. Έτσι το 50% της φορολογικής επιβάρυνσης περνά στο 12% των φορολογουμένων.

Παράλληλα αναμένεται να αναπροσαρμοστούν τα επιδόματα κατά πάνω από 100 εκατ. ευρώ. Τα επιδόματα τέκνων και στέγασης θα μειωθούν, καθώς και το ελάχιστο εγγυημένο εισόδημα. Το επίδομα γέννησης ωστόσο δεν αναμένεται να επηρεαστεί. Το όφελος για τον προϋπολογισμό θα κατευθυνθεί ξανά σε αυτά τα επιδόματα, είτε με διεύρυνση των ωφελουμένων είτε με αλλαγή των κριτηρίων.

Το νέο σύστημα είναι ήπιο. Δεν αλλάζουν οι φορολογικοί συντελεστές ώστε να δημιουργείται αναστάτωση. Είναι επίσης αναλογικό: Επηρεάζει κυρίως όσους δηλώνουν λίγα. Είναι λογικό, γιατί ενσωματώνει την κοινή πείρα. Η αξία της εργασίας του αυτοαπασχολούμενου δεν μπορεί να είναι κάτω από τον κατώτατο μισθό. Είναι αποτελεσματικό, γιατί το 80% του προβλήματος καλύπτεται μέσω του ίδιου του φορολογικού συστήματος. Είναι και συνεργατικό γιατί επιτρέπει στην ΑΑΔΕ να επικεντρωθεί στη μεγάλη φοροδιαφυγή. Είναι σύστημα δίκαιο γιατί επιβραβεύει όσους δηλώνουν τα σωστά νούμερα, σημείωσε ο Χάρης Θεοχάρης.

Πιτσιλής: Οι ελεγκτές της ΑΑΔΕ θα πλέον φέρουν κάμερες

Παίρνοντας τον λόγο ο διοικητής της ΑΑΔΕ, Γιώργος Πιτσιλής, σημείωσε ότι το νομοσχέδιο έχει τρεις βασικές κατευθύνσεις: Τη διεύρυνση των ψηφιακών εργαλείων, την ενίσχυση της διαφάνειας και τη συνεργασία με πολίτες και επιχειρήσεις.

Όσον αφορά το μπόνους των έως 3.000 ευρώ για όσους μέσω της appodixi εντοπίσουν πλαστές αποδείξεις, σημείωσε ότι η ελάχιστη βράβευση είναι τα 100 ευρώ και μέγιστη τα 3000 ευρώ, εάν ο έλεγχος επαληθεύσει στο πεδίο.

Οι ελεγκτές της ΑΑΔΕ θα φέρουν κάμερες για την προστασία των ελεγκτών αλλά και την διασφάλιση ζητημάτων ακεραιότητας. Οι συναντήσεις των στελεχών της ΑΑΔΕ με τους φορολογούμενους, και αυτές θα καταγράφονται. Το ίδιο θα ισχύει και για τους τελωνειακούς ελέγχους και τις συναντήσεις με τελωνειακούς υπαλλήλους.

Σημείωσε ότι πλέον οι εταιρείες εμπορίας καυσίμων θα έχουν υποχρέωση να ελέγχουν την κατάσταση των πρατηρίων με τα οποία συνεργάζονται, να ενημερώνουν τις αρχές για οποιαδήποτε παράβαση και να διακόπτουν τη συνεργασία με παραβατικά πρατήρια.

Τι περιλαμβάνει το φορολογικό νομοσχέδιο

Νέο σύστημα φορολόγησης για τους ελεύθερους επαγγελματίες

Σημείο αναφοράς του νέου συστήματος είναι ο κατώτατος μισθός. Προβλέπεται συγκεκριμένα ότι τα κέρδη από επιχειρηματική δραστηριότητα των αυτοαπασχολούμενων μαζί με τυχόν εισοδήματα από μισθωτή εργασία, δεν μπορεί να είναι μικρότερα από μια ελάχιστη αμοιβή, η οποία προσδιορίζεται με αντικειμενικό τρόπο σε σημείο που αντανακλά την ελάχιστη εισφερόμενη αξία της προσωπικής εργασίας του αυτοαπασχολούμενου στην επιχείρησή του.

Προσδιορισμός ελάχιστης αμοιβής

Η ελάχιστη αμοιβή προσδιορίζεται ως εξής:

  1. Η ελάχιστη αμοιβή δεν μπορεί να υπολείπεται του μεγαλύτερου μεταξύ: α) του ελάχιστου (βασικού) μισθού προσαυξημένου κατά 10% για κάθε 3 χρόνια εργασίας ως αυτοαπασχολούμενος, μετά τα 3 πρώτα έτη και β) του ανώτερου ετήσιου μισθού (έως 30.000 ευρώ) που ο ελεύθερος επαγγελματίας καταβάλλει στο προσωπικό του.
  2. Η ελάχιστη αμοιβή, όπως αυτή προσδιορίζεται πιο πάνω, προσαυξάνεται με 2 τρόπους, σωρευτικά:

Α. με ένα ποσό ίσο με το 10% του ετήσιου κόστους μισθοδοσίας (μισθός, εργοδοτικές εισφορές, παροχές σε είδος) του προσωπικού που ο αυτοαπασχολούμενος απασχολεί στην επιχείρησή του, με ανώτατο όριο τις 15.000€.

Β. με ένα συντελεστή όταν ο ετήσιος τζίρος του αυτοαπασχολούμενου είναι σημαντικά μεγαλύτερος από το μέσο όρου του ετήσιου τζίρου του ΚΑΔ:

  • 35% για όσους ο ετήσιος τζίρος είναι μεγαλύτερος του 100% του μέσου όρου του ετήσιου τζίρου του ΚΑΔ των μεγαλύτερων εσόδων
  • 70% για όσους ο ετήσιος τζίρος είναι μεγαλύτερος του 150% του μέσου όρου του ετήσιου τζίρου του ΚΑΔ των μεγαλύτερων εσόδων
  • 100% για όσους ο ετήσιος τζίρος είναι μεγαλύτερος του 200% του μέσου όρου του ετήσιου τζίρου του ΚΑΔ των μεγαλύτερων εσόδων, με ανώτατο όριο τις 50.000 ευρώ.

Πεδίο εφαρμογής

Το νέο σύστημα θα εφαρμοστεί στις ατομικές επιχειρήσεις, εξαιρουμένων των αγροτών και των αυτοαπασχολούμενων με ΑΠΥ («μπλοκάκια»).

Παραδοχές-μειώσεις-απαλλαγές

-Για τον υπολογισμό του ελάχιστου (βασικού) μισθού λαμβάνονται υπόψη τυχόν τριετίες που έχει συγκεντρώσει ο φορολογούμενος από την πρώτη έναρξη των εργασιών του ανεξαρτήτως του ΚΑΔ. Ο ελάχιστος (βασικός) μισθός αυξάνεται κατά 10% για κάθε 3 χρόνια εργασίας ως αυτοαπασχολούμενος, μετά τα 3 πρώτα έτη, με ένα ανώτατο όριο τις τρεις τριετίες

– Κατά τον υπολογισμό της ελάχιστης αμοιβής, λαμβάνονται υπόψη τυχόν εισοδήματα από μισθωτή εργασία του αυτοαπασχολούμενου.

– Ο χρόνος κατά τον οποίο ο ελεύθερος επαγγελματίας είχε παύση εργασιών δεν λογίζεται κατά τον υπολογισμό της ελάχιστης αμοιβής.

-Οι ελεύθεροι επαγγελματίες με νεοσύστατη επιχειρηματική δραστηριότητα θα έχουν τις ακόλουθες μειώσεις της ελάχιστης αμοιβής: 100 % για τα τρία πρώτα χρόνια, 67 % για τον 4ο χρόνο και 33 % για τον 5ο χρόνο.

– Όταν ο ελεύθερος επαγγελματίας ασκεί τη δραστηριότητά του και έχει την κύρια κατοικία του σε χωριά με πληθυσμό έως 500 κατοίκους και σε νησιά κάτω από 3.100
κατοίκους, η ελάχιστη αμοιβή θα μειώνεται κατά 50%.

– Όταν ο ελεύθερος επαγγελματίας έχει αναπηρία ίση ή μεγαλύτερη του 80%, θα μειώνεται κατά 50%.

-Η ελάχιστη αμοιβή αποτελεί μαχητό τεκμήριο που μπορεί να αμφισβητηθεί από τον φορολογούμενο με βάση πραγματικά περιστατικά ή στοιχεία (π.χ. στρατιωτική θητεία, νοσηλεία σε νοσοκομείο, κράτηση σε φυλακή, κ.λπ.).

Τέλος επιτηδεύματος

Για όσους δηλώνουν πραγματικά εισοδήματα υψηλότερα από την ελάχιστη αμοιβή, θα εφαρμοστεί άμεσα, από το 2024 μείωση του τέλους επιτηδεύματος κατά 50%. Ενώ όσοι δηλώνουν εισοδήματα χαμηλότερα από την ελάχιστη αμοιβή, θα έχουν μείωση του τέλους επιτηδεύματος κατά 25 %. Το τέλος επιτηδεύματος θα καταργηθεί σε ορίζοντα διετίας.

Αποτέλεσμα εφαρμογής – δημόσια έσοδα

Σε σύνολο 735.320 ελεύθερων επαγγελματιών:

-Οι 138.000 θα έχουν μείωση της φορολογικής επιβάρυνσης κατά 560 ευρώ κατά μέσο όρο ο καθένας.

-Οι 124.000 δεν θα έχουν επιβάρυνση ή ελάφρυνση.

-Οι 473.000 θα πληρώσουν μεγαλύτερο φόρο, κατά μέσο όρο +1.444 ευρώ ο καθένας.

Το Δημόσιο εισπράττει σήμερα από τη φορολογία των ελεύθερων επαγγελματιών 1,709 δις. ευρώ (1,331 δις. από το φόρο εισοδήματος και 378 εκατ. από το τέλος επιτηδεύματος). Με την εφαρμογή του νέου συστήματος προβλέπεται ότι τα έσοδα θα αυξηθούν κατά 874 εκατ. ευρώ ενώ αν συνυπολογιστεί η κατάργηση του τέλους επιτηδεύματος τα έσοδα αυξάνονται κατά 606 εκατ. ευρώ.

Αποτέλεσμα εφαρμογής – κοινωνικά επιδόματα

Αναμένεται συνολική μείωση των επιδομάτων των ελεύθερων επαγγελματιών κατά 100 εκατ. Το όφελος για τον προϋπολογισμό θα διατεθεί για την αύξηση των επιδομάτων αυτών.

Παραδείγματα εφαρμογής του νέου συστήματος φορολόγησης:

  1. Νέος αυτοαπασχολούμενος με 3.000 δηλωθέν εισόδημα. Είχε 270 ευρώ φόρο και θα συνεχίσει να έχει τον ίδιο φόρο χωρίς αλλαγή
  2. Αυτοαπασχολούμενος με δηλωθέν 50.000 ευρώ, θα έχει σταδιακά μείωση
    από την κατάργηση του τέλους επιτηδεύματος 650 ευρώ
  3. Παλιός αυτοαπασχολούμενος με δηλωθέν 1.500 ευρώ, είχε 135 ευρώ φόρο και 650 ευρώ τέλος. Σύνολο 785 ευρώ. Με το νέο σύστημα θεωρούμε 14.196 ως εισόδημα και θα έχει αύξηση επιβάρυνσης κατά 1.038 ευρώ
  4. Αυτοαπασχολούμενος με μηδέν δηλωθέν εισόδημα και μεγάλο τζίρο. Σήμερα πληρώνει μόνο τέλος επιτηδεύματος 650 ευρώ. Με τις προσαυξήσεις του εργοδοτικού κόστους και του μεγάλου τζίρου πηγαίνει σε 25.833 ευρώ φορολογητέο εισόδημα και έχει αύξηση στη φορολογία κατά 4.083 ευρώ.
  5. Αυτοαπασχολούμενος με δηλωθέν 7.000 ευρώ και 200.000 τζίρο, είχε 630 ευρώ φόρο και 650 ευρώ τέλος. Σύνολο 1.280 ευρώ. Με το νέο σύστημα θεωρούμε 14.196 ως εισόδημα και επειδή έχει μεγάλο τζίρο θα προσαυξηθεί κατά 70% σε 24.133 ευρώ φορολογητέο εισόδημα. Συνολικά θα έχει μια αύξηση στη φορολογική επιβάρυνση κατά 2.977 ευρώ.

Αξιοποίηση νέων τεχνολογιών για ελέγχους και διασταυρώσεις

1.Έσοδα/δαπάνες στο MyData: Εντός του 2024 θα γίνει υποχρεωτική η ανάρτηση εσόδων και δαπανών στο MyData. Τα έσοδα από επιχειρηματική δραστηριότητα δεν μπορεί να είναι μικρότερα από τα έξοδα που έχουν διαβιβαστεί στην πλατφόρμα. Επίσης, οι δαπάνες μιας επιχείρησης που δεν έχουν διαβιβαστεί δεν θα εκπίπτουν.

-Υποχρεωτικά ηλεκτρονικά τιμολόγια εντός του 2024: Μέσα στο επόμενο έτος θα γίνει υποχρεωτική η ηλεκτρονική τιμολόγηση (ορίζεται ως καταληκτική ημερομηνία η 31η Δεκεμβρίου 2024, προκειμένου οι επιχειρήσεις να επιλέξουν την αποκλειστική χρήση ηλεκτρονικής τιμολόγησης). Μέχρι να γίνει υποχρεωτική η ηλεκτρονική τιμολόγηση επεκτείνονται τα κίνητρα για όσους την εφαρμόζουν νωρίτερα. Τα κίνητρα ηλεκτρονικής τιμολόγησης είναι τα εξής: Ταχύτερες επιστροφές φόρων, παραγραφή φορολογικών υποθέσεων στα τρία χρόνια και υπεραποσβέσεις για τεχνολογικό εξοπλισμό για όλες τις επιχειρήσεις και τους επαγγελματίες που εκδίδουν αποκλειστικά με ηλεκτρονικό τρόπο τα τιμολόγια τους τα οποία διαβιβάζονται στην ψηφιακή πλατφόρμα myDATA.
-Ψηφιακό πελατολόγιο: Υποχρέωση τήρησης ψηφιακού πελατολογίου από επιλεγμένες κατηγορίες επιχειρήσεων με βάση κριτήρια ανάλυσης κινδύνου.

Έως 3.000 ευρώ το μπόνους για καταγγελία παραποιημένων ταμειακών μηχανών

-Μπόνους έως 3.000 € μέσω «Appodixi»: Οι πολίτες που καταγγέλουν παραποιημένες ταμειακές μηχανές μέσω της εφαρμογής «Appodixi», θα λαμβάνουν ως επιβράβευση το δεκαπλάσιο της αξίας της συναλλαγής για την οποία έγινε η καταγγελία, με ελάχιστο τα 100 € και μέγιστο τις 3.000 €. Προϋπόθεση για την καταβολή της αμοιβής είναι μετά την καταγγελία να γίνει έλεγχος και να επιβληθεί στην επιχείρηση πρόστιμο για παραβίαση της ταμειακής.

-Κάμερες στους ελέγχους: Οι φορολογικοί έλεγχοι (εντός ή εκτός των επαγγελματικών εγκαταστάσεων των φορολογουμένων) θα μπορούν να καταγράφονται για λόγους διαφάνειας με κάμερες, ύστερα από προηγούμενη ενημέρωση των φορολογουμένων. Το οπτικοακουστικό υλικό θα φυλάσσεται για έξι μήνες και μετά θα καταστρέφεται. Ομοίως μπορούν να καταγράφονται οι προγραμματισμένες συναντήσεις των ελεγκτών με τους φορολογούμενους στα γραφεία της ΑΑΔΕ. Στην περίπτωση αυτή το υλικό θα διατηρείται για πέντε χρόνια. Επίσης προβλέπεται δυνατότητα εγκατάστασης και χρήσης καμερών κατά τη διενέργεια των τελωνειακών ελέγχων.

-Διεύρυνση της χρήσης έμμεσων τεχνικών ελέγχου: Διευρύνονται οι περιπτώσεις κατά τις οποίες το εισόδημα των επιχειρήσεων μπορεί να προσδιορίζεται με έμμεσες μεθόδους ελέγχου. Συγκεκριμένα στις ήδη υπάρχουσες περιπτώσεις που προβλέπει ο Κώδικας Φορολογίας Εισοδήματος, με έμμεσες τεχνικές θα προσδιορίζεται το εισόδημα :

  • όταν δηλώνεται ζημία σε τρία τουλάχιστον συνεχόμενα έτη και δεν προκύπτει ο τρόπος χρηματοδότησης της επιχείρησης, με τον οποίο καλύπτονται οι υποχρεώσεις της.
  • όταν υπάρχει σημαντική αναντιστοιχία μεταξύ αγορών, πωλήσεων και αποθεμάτων,
    όταν ο συντελεστής μικτού κέρδους που προκύπτει από τα δηλούμενα αποτελέσματα είναι διαφορετικός από αυτόν που προκύπτει βάσει των παραστατικών αγορών και πωλήσεων.
  • όταν η επιχείρηση δεν προσκομίζει στοιχεία που ζητά η φορολογική διοίκηση, ύστερα από δύο προσκλήσεις.

Διακοπή συνεργασίας των εταιριών εμπορίας καυσίμων με παραβάτες λαθρεμπορίας: Καθιερώνονται υποχρεώσεις δέουσας επιμέλειας των εταιρειών εμπορίας καυσίμων που περιλαμβάνουν:

– έλεγχο ύπαρξης άδειας λειτουργίας των πρατηρίων, στα οποία διαθέτουν καύσιμα,
εγκατάστασης και λειτουργίας συστήματος εισροών – εκροών στα πρατήρια

– ετήσιο έλεγχο ποιότητας καυσίμων

– υποχρέωση ενημέρωσης της ΑΑΔΕ για ενδεχόμενες παραβάσεις λαθρεμπορίας, νοθείας κλπ, που έχουν τελεστεί ή επίκειται να τελεστούν

– υποχρέωση διακοπής συνεργασίας με παραβατικά πρατήρια και αφαίρεσης των σημάτων και εξοπλισμού που τους έχουν παρασχεθεί από τις εταιρείας εμπορίας καυσίμων

– σε περίπτωση διαπίστωσης λαθρεμπορίας ή νοθείας, διακοπή της συνεργασίας όχι μόνο με το συγκεκριμένο πρατήριο, αλλά με όλα τα πρατήρια που ανήκουν στα ίδια πρόσωπα

  1. Προβλέπονται κυρώσεις για μη τήρηση των μέτρων δέουσας επιμέλειας από τις εταιρείες εμπορίας καυσίμων και δημοσιοποίηση των κυρώσεων αυτών σε ετήσια βάση
  2. Η κύρωση της σφράγισης για νοθεία ή λαθρεμπορία καυσίμων, καθώς και για παραποίηση φορολογικών μηχανισμών ορίζεται σε δύο έτη στην εγκατάσταση, ανεξάρτητα από το εάν κατά το χρόνο επιβολής της σφράγισης, αυτή χρησιμοποιείται από την παραβατική επιχείρηση ή από άλλη που άνοιξε στη θέση της
  3. Για την προστασία των εκμισθωτών, προβλέπεται δικαίωμά τους να ζητούν επιπλέον εγγύηση μισθωμάτων δύο ετών.

Το νομοσχέδιο σε γραφήματα

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

close menu