Η εταιρεία έχει τετραπλασιάσει τα έσοδά της από το 2015, με 5ετή CAGR 13% στα έσοδα, 9% στο EBITDA και 8% στα καθαρά κέρδη
Η Παπουτσάνης παρουσίασε στο Χρηματιστήριο Αθηνών την εταιρική της παρουσίαση («Investor Day | Athens 2025»), όπου καταγράφει έντονη ανάπτυξη και σαφή στρατηγική για τα επόμενα χρόνια. Πρόκειται για μία εταιρεία που είναι ακόμα ο Νο1 παραγωγός στερεού σαπουνιού στην Ευρώπη, έχοντας ρίζες από το 1870, έχει στραφεί επιτυχημένα στα ρευστά προϊόντα υγιεινής και καθαρισμού, έχει παραγωγή 18.000 τόνων σαπουνιού και πραγματοποιεί εξαγωγές σε 35 χώρες.
Στο α’ εξάμηνο 2025 ο κύκλος εργασιών αυξήθηκε κατά 27% στα €40 εκατ., με EBITDA €5,7 εκατ. (+13%) και καθαρά κέρδη €3,2 εκατ. (+38%). Οι εξαγωγές αντιστοιχούν στο 55% του τζίρου του εξαμήνου.
Στο 9μηνο 2025, οι πωλήσεις ενισχύθηκαν 23% στα €61,1 εκατ., με τις κατηγορίες branded προϊόντων να αυξάνονται κατά 29%, τα τρίτων/ιδιωτικής ετικέτας κατά 41%, τα ξενοδοχειακά κατά 2%, ενώ τα specialty soap bases εμφάνισαν μείωση 4% λόγω μίγματος προϊόντων. Οι εξαγωγές στο 9μηνο ανήλθαν στο 54% των πωλήσεων.
Το μίγμα πωλήσεων 9μήνου 2025 διαμορφώνεται σε 32% ιδιόσημα brands, 41% τρίτων & private label, 15% ξενοδοχειακά και 12% specialty bases. Γεωγραφικά, η Ελλάδα συνεισφέρει 46% του τζίρου, η Ευρώπη 47%, η Βόρεια Αμερική 3% και Ασία/Αφρική/Ωκεανία 4%.
Η διοίκηση τονίζει την κλιμάκωση των brands (μεταξύ άλλων είσοδο σε νέες κατηγορίες homecare) και την ανάπτυξη του τρίτων/PL, αξιοποιώντας κάθετα ολοκληρωμένη, υπερσύγχρονη παραγωγική βάση με περίπου 50% εφεδρική δυναμικότητα.
Σε επίπεδο επενδύσεων, το σχέδιο 2020-2025 ανέρχεται συνολικά σε €40 εκατ., με έργα ψηφιοποίησης, αυτοματοποίησης και εγκατάσταση φωτοβολταϊκών (σε λειτουργία από Δεκέμβριο 2024). Το α’ εξάμηνο 2025 το ελεύθερο ταμειακό ρεύμα γύρισε σε θετικό, ενώ το καθαρό χρέος ακολούθησε πτωτική πορεία.
Η εταιρεία επισημαίνει ότι έχει τετραπλασιάσει τα έσοδά της από το 2015, με 5ετή CAGR 13% στα έσοδα (9% στο EBITDA, 8% στα καθαρά κέρδη). Για το 2024 ο δείκτης ROE διαμορφώνεται στο 16,7%, ενώ η μερισματική διανομή του 2024 ήταν 39,6% (€2 εκατ.) σε 27 εκατ. μετοχές. Η κεφαλαιοποίηση στις 30/09/2025 ανερχόταν σε περίπου €80 εκατ.
Στα ξενοδοχειακά, η Παπουτσάνης αναφέρει ηγετική θέση στην Ελλάδα με εκτιμώμενο μερίδιο 27% και δίκτυο διανομέων σε 35 χώρες, με ιδιαίτερη έμφαση σε premium λύσεις και συστήματα dispensers/refills με μείωση έως 92% του πλαστικού.
Στο πεδίο ESG, η εταιρεία παρουσιάζεται ως πρωτοπόρος στη χρήση μονοϋλικών σακουλών επαναπλήρωσης από τη δεκαετία του ’90, με εξοικονόμηση 70–80% πλαστικού, και στοχεύει έως το 2030 σε 100% πλαστική-ελεύθερη συσκευασία στα bar soaps ιδίας μάρκας και τουλάχιστον 30% PCR στα μπουκάλια.
Από πλευράς αποτίμησης, με βάση στοιχεία 30/09/2025, η Παπουτσάνης εμφανίζει έκπτωση έναντι ευρωπαϊκών ομοειδών ως προς P/E (22% σε σχέση με τον μέσο όρο) και EV/EBITDA (–14%).
Προοπτικές
Ο οδικός χάρτης 2025-2028 προβλέπει οργανικά έσοδα άνω των €100 εκατ., στόχο περιθωρίου EBITDA 16%, ετήσιες επενδύσεις περί τα €5 εκατ. και μερισματική πολιτική με payout 30%. Η διοίκηση εκτιμά ότι παραμένει «on track» για την επίτευξη των προβλέψεων του 2025.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ:
- Εθνική Τράπεζα: Νέα ψηφιακή πιστωτική κάρτα με το Skroutz
- Αυτό είναι το πλήρες κείμενο της συμφωνίας για τη Γάζα
- Συντάξεις Αυγούστου: €760,97 του ιδιωτικού τομέα, €1.246,47 του Δημοσίου, €2.486,16 ευρώ της Τράπεζας της Ελλάδος!
- Bank of America: Οι ευρωπαϊκές μετοχές που ξεχωρίζουν τον Οκτώβριο
- Νέα ιστορικό υψηλό για το χρυσό
- Μικρή πτώση στο Χρηματιστήριο Αθηνών
- ΑΑΔΕ: Επέκταση ωραρίου λειτουργίας των συνοριακών Τελωνείων Κακαβιάς και Κρυσταλλοπηγής
- Παύλος Μυλωνάς: Καμπανάκι για το ανταγωνιστικό μειονέκτημα από την ακριβή τιμολόγηση ρύπων
Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις