Auto Moto

Skoda Auto: Έφτασε τα 5 εκατ. η παραγωγή του Fabia

Financialreport.gr

Από τη γραμμή παραγωγής στο Mladá Boleslav - Πρόκειται για τη δεύτερη σειρά μοντέλων της μάρκας με τις μεγαλύτερες πωλήσεις μετά την Octavia

Το πεντάκις εκατομμυριοστό Skoda Fabia βγήκε πρόσφατα από τη γραμμή παραγωγής στο Mladá Boleslav. Από το 1999, αυτό το προσιτό μοντέλο –μαζί με την Octavia– έχει σηματοδοτήσει ένα σημαντικό ορόσημο στη σύγχρονη ιστορία της μάρκας Skoda.

Το Fabia πρώτης γενιάς βασιζόταν σε μια εντελώς νέα πλατφόρμα του Ομίλου Volkswagen και ξεχώριζε ως ένα από τα πλέον ευρύχωρα αυτοκίνητα στην κατηγορία του, συνδυάζοντας πρακτικότητα, εξαιρετική σχέση ποιότητας-τιμής και μια πληθώρα χαρακτηριστικών Simply Clever. Αυτή η συνταγή της νίκης χάρισε την επιτυχία στο Fabia, τόσο με πελάτες που παραμένουν πιστοί πολλά χρόνια όσο και με νέους πελάτες, στην Ευρώπη και ακόμα παραπέρα.

Η σημερινή τέταρτη γενιά διαθέτει σύγχρονους κινητήρες εσωτερικής καύσης με μειωμένη κατανάλωση καυσίμου, καθώς και προηγμένα συστήματα ασφάλειας. Δεδομένης της μακροχρόνιας επιτυχίας και της σημασίας του για τη μάρκα, η παραγωγή του τωρινού Fabia θα συνεχιστεί και πέρα από το 2030.

Ο Andreas Dick, Μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Skoda Auto για την Παραγωγή και την Εφοδιαστική, αναφέρει: «Η επίτευξη του ορόσημου των πέντε εκατομμυρίων οχημάτων Skoda Fabia αποτελεί πραγματικά ένα εξαιρετικό επίτευγμα, τόσο για την ομάδα παραγωγής μας όσο και για την εταιρία συνολικά. Το Fabia παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 1999 ως το δεύτερο κατά σειρά εντελώς καινούργιο μοντέλο που αναπτύχθηκε υπό τη σκέπη του Ομίλου Volkswagen, και σύντομα μετατράπηκε σε σύμβολο της μάρκας και ακρογωνιαίο λίθο της γκάμας μας. Ως το βασικό μοντέλο της Skoda, παραμένει μέχρι σήμερα συνώνυμο των αυτοκινήτων υψηλής ποιότητας “Made in Czech Republic”. Δεδομένης της συνεχιζόμενης επιτυχίας της σημερινής τέταρτης γενιάς –ενός πρακτικού, αποδοτικού οχήματος γεμάτου με σύγχρονη τεχνολογία και μια ευρεία γκάμα χαρακτηριστικών ασφάλειας– θα συνεχίσουμε την παραγωγή του Fabia και πέρα από το 2030.»

Skoda Fabia: Ένα από τα πλέον δημοφιλή μοντέλα της μάρκας

Το Skoda Fabia συγκαταλέγεται εδώ και πολλά χρόνια στα μοντέλα της μάρκας με τις μεγαλύτερες πωλήσεις. Το 2024 ήταν το τρίτο κατά σειρά πιο δημοφιλές όχημα της Skoda, με 117.100 οχήματα να παραδίδονται ανά τον κόσμο. Τα αποκαλυπτήρια της πρώτης γενιάς πραγματοποιήθηκαν στην 58ή Έκθεση Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης το 1999 ως διάδοχο μοντέλο της ιδιαίτερα αγαπητής Felicia.

Βασισμένο σε μια εξ ολοκλήρου νέα πλατφόρμα, το μοντέλο προσφερόταν με μια ευρεία γκάμα κινητήρων, κιβωτίων ταχυτήτων και τύπων αμαξώματος. Με την πάροδο των ετών, το Fabia έχει παίξει σημαντικό ρόλο στην ενίσχυση της επιτυχίας της μάρκας Skoda στις ευρωπαϊκές αγορές. Το όνομά του έχει επίσης εδραιωθεί στην ιστορία του μηχανοκίνητου αθλητισμού, συμπεριλαμβανομένων των πρόσφατων γενιών. Το Fabia Rally2 evo και το σημερινό Skoda Fabia RS Rally2 συγκαταλέγονται στα πλέον επιτυχημένα αγωνιστικά αυτοκίνητα όλων των εποχών στις αντίστοιχές τους κατηγορίες.

Τέσσερις γενιές προσιτής κινητικότητας εισαγωγικής κατηγορίας:

Το Skoda Fabia πρώτης γενιάς (1999–2008) έκανε το ντεμπούτο του ως πεντάθυρο hatchback, με μήκος 3.960 χιλιοστά. Λιγότερο από έναν χρόνο μετά παρουσιάστηκε η έκδοση sports wagon και το 2001 ακολούθησε μια έκδοση sedan. Το ξεχωριστό του στιλ οφειλόταν στην ομάδα σχεδίασης την οποία διηύθυνε ο τότε Επικεφαλής Σχεδίασης Dirk van Braeckel. Βασισμένο στην προηγμένη πλατφόρμα για μικρά αυτοκίνητα PQ24, το πρώτο Fabia προσέφερε μια ευρεία γκάμα κινητήρων. Τον Μάρτιο του 2003 κυκλοφόρησε μια σπορ RS έκδοση, εξοπλισμένη με έναν υπερτροφοδοτούμενο πετρελαιοκινητήρα 1.9 TDI (96 kW) ο οποίος συνδύαζε υψηλές επιδόσεις με χαμηλή κατανάλωση καυσίμου.

Το Skoda Fabia δεύτερης γενιάς (2007–2014) παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης τον Μάρτιο του 2007. Βασισμένο στην ίδια πλατφόρμα με τον προκάτοχό του, είχε μεγαλύτερο μήκος κατά 22 χιλιοστά και μεγαλύτερο ύψος κατά 47 χιλιοστά. Έξι μήνες μετά ακολούθησε μια πρακτική έκδοση sports wagon. Το 2009 η γκάμα εμπλουτίστηκε με την έκδοση Scout η οποία διέθετε off-road σχεδιαστικά χαρακτηριστικά, καθώς και με ένα μοντέλο RS με υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα 1.4 TSI με ισχύ 132 kW. Σε αυτή τη γενιά εισήχθη επίσης η δημοφιλής έκδοση Monte Carlo.

Το Skoda Fabia τρίτης γενιάς (2014–2022) έκανε το ντεμπούτο του τον Οκτώβριο του 2014 στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Παρισιού. Βασισμένο στη σύγχρονη πλατφόρμα PQ26, διέθετε νέες αναλογίες οι οποίες του χάριζαν μια πιο δυναμική παρουσία: ήταν κατά 90 χιλιοστά φαρδύτερο και κατά 30 χιλιοστά χαμηλότερο απ’ ό,τι ο προκάτοχός του. Σημαντικές βελτιώσεις υπήρξαν και όσον αφορά στην ασφάλεια και την άνεση: το Fabia διέθετε πλέον Front Assist, adaptive cruise control και αναγνώριση κόπωσης του οδηγού. Ένα facelift το 2018 προσέθεσε περισσότερες αναβαθμίσεις, συμπεριλαμβανομένων των προβολέων Full LED και του συστήματος παρακολούθησης τυφλών σημείων.

Το Skoda Fabia τέταρτης γενιάς (2021–σήμερα) αφίχθη την άνοιξη του 2021 ως πεντάθυρο hatchback βασισμένο στην πλατφόρμα MQB A0. Η σχεδίαση αναπτύχθηκε από την ομάδα Σχεδίασης της Skoda με επικεφαλής τον Oliver Stefani. Η γενιά αυτή ξεπερνά τα 4,1 μέτρα σε μήκος, και η χωρητικότητα του χώρου αποσκευών αυξήθηκε κατά 50 λίτρα, φτάνοντας τα εντυπωσιακά 380 λίτρα. Μπορεί να εξοπλιστεί με τα πλέον πρόσφατα χαρακτηριστικά και συστήματα, όπως η αυτόματη στάθμευση και το Travel Assist 2.0, στο οποίο περιλαμβάνονται τα συστήματα adaptive cruise control, προληπτική προστασία πεζών και ποδηλατών, προσαρμοζόμενη καθοδήγηση λωρίδας και αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας.

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

close menu