"Δεν μας έχει γίνει σαφές σε τι αφορούν αυτές οι καταγγελίες" τονίζουν οι εκπρόσωποι των αλυσίδων σούπερ μάρκετ

Ο Γενικός Γραμματέας Εμπορίου Σωτήρης Αναγνωστόπουλος
Το οξύμωρο είναι ότι σε σχετική ερώτηση του Financial Report στο Γενικό Γραμματέα Εμπορίου Σωτ. Αναγνωστόπουλο το καλοκαίρι είχε αναφέρει ότι «υπάρχει μια πολύ καλή εικόνα στην αγορά, δείχνει ότι υπάρχει συμμόρφωση των αλυσίδων, σίγουρα η κατάσταση είναι καλύτερη απ, ό,τι στην αρχή, ωστόσο μικροπροβλήματα εξακολουθούν να υφίστανται, τίποτα δεν μπορεί να γίνει από τη μια στιγμή στην άλλη, γιατί και αυτοί οι μήνες είναι ένα μικρό χρονικό διάστημα».
Με άλλα λόγια περί άλλων τυρβάζει η μία κεφαλή του υπουργείου και άλλων η άλλη.
Από τα σούπερ μάρκετ υποστηρίζουν ότι «έχει γίνει κουλτούρα πια για τα περισσότερα σούπερ μάρκετ η εφαρμογή του κώδικα δεοντολογίας», προσθέτοντας ότι «όσοι προμηθευτές δεν έχουν προσαρμοστεί σε αυτόν, τα σούπερ μάρκετ δεν παραλαμβάνουμε τα προϊόντα τους».
Σε σχέση με τους εντατικούς ελέγχους στους οποίους, επίσης, αναφέρθηκε ο Υπουργός Ανάπτυξης, η ΕΣΕ αναφέρει ότι εξακολουθούν να γίνονται και είναι μάλιστα ακόμα πιο εύκολοι λόγω του γεγονότος ότι σε μεγάλο βαθμό γίνονται ηλεκτρονικά.
«Η ΔΙΜΕΑ διεξάγει έλεγχο σε όλα τα σούπερ μάρκετ για τον κώδικα δεοντολογίας» συνέχισε ο υπουργός Ανάπτυξης και ξεκαθάρισε πως «αν υπάρχουν παραβάσεις -και έχουμε ισχυρές ενδείξεις ότι υπάρχουν, θα εξαντληθεί η αυστηρότητά μας. Τα πρόστιμα θα ανακοινωθούν αμέσως. Ο νόμος είναι νόμος και ισχύει για όλους» είχε τονίσει ο Υπουργός Ανάπτυξης σε συνέντευξή του πριν από λίγες ώρες.

Ο Πρόεδρος της ΕΣΕ, Αριστοτέλης Παντελιάδης
Υπενθυμίζεται ότι πέρυσι η αντίστοιχη δράση είχε ξεκινήσει στα μέσα Οκτωβρίου και ενώ ήταν να διαρκέσει δύο μήνες, κράτησε μέχρι και τον Ιανουάριο του 2025. Τότε είχαν συμμετάσχει 66 αλυσίδες από όλη τη χώρα και τα προϊόντα σε μειωμένη τιμή ήταν λίγο περισσότερα από 700. Επεξεργασμένα τρόφιμα, χαρτικά και καθαριστικά είχαν την τιμητική τους σε αυτόν τον κατάλογο και κάτι ανάλογο αναμένεται να γίνει και στη φετινή δράση, η οποία αναμένεται να κρατήσει μέχρι τα Χριστούγεννα.
Από αυτά, τα 6,159 δισ. ευρώ προέρχονται από τα τυποποιημένα προϊόντα και τα υπόλοιπα 1,790 δισ. ευρώ από τα επί ζυγίω, που αφορούν αποκλειστικά τρόφιμα. Επί της ουσίας, τα τυποποιημένα προϊόντα συνεισέφεραν το 77,5% του συνολικού τζίρου των σούπερ μάρκετ το πρώτο επτάμηνο της φετινής χρονιάς.
Την ίδια στιγμή, με βάση τα στοιχεία της Circana, τα hypermarkets (πάνω από 2.500 τ.μ.), που αντιστοιχούν στο 11,9% του συνολικού τζίρου, κατέγραψαν τη μεγαλύτερη άνοδο σε αξία πωλήσεων (+7,3%) το επτάμηνο της φετινής χρονιάς.
Σε απόσταση αναπνοής βρίσκονται τα μικρά καταστήματα (0–400 τ.μ.), που προσφέρουν 12,1% του συνολικού τζίρου και γνώρισαν ανάπτυξη +7,2%.
Ωστόσο, τη μεγαλύτερη συνεισφορά στις συνολικές πωλήσεις έχουν τα καταστήματα 1.000–2.500 τ.μ. (43,4%), που γνώρισαν άνοδο +5,8%, ενώ ακολουθούν τα καταστήματα 400–1.000 τ.μ., που με μερίδιο αγοράς 32,6% κατέγραψαν άνοδο +4,0%.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ:
- Oikos Property Developments: Από τα οικιστικά στην Κύπρο, τρία ξενοδοχειακά projects στην Ελλάδα
- Υψηλό ενδιαφέρον για το ομόλογο της ΓΕΚ Τέρνα
- Σούπερ μάρκετ: Τον Οκτώβριο η μείωση σε 1000 προϊόντα – Καταγγελίες και πρόστιμα ετοιμάζει το υπουργείο Ανάπτυξης
- Μια εικόνα 1.000 λέξεις για τη λειτουργία του Keele στην Ελλάδα
- Τραμπ: Τώρα λέει ότι το Κίεβο μπορεί να ξαναπάρει πίσω «όλη την Ουκρανία»
- Ερντογάν στον ΟΗΕ: «Η Τουρκία έχει δικαιώματα και δικαιοδοσία δυτικά της Κύπρου»
- Eυρωπαϊκές αγορές: Κέρδη με ώθηση από την Wall Street
- Μητσοτάκης – Χριστοδουλίδης: Προσηλωμένες οι κυβερνήσεις μας στην ηλεκτρική διασύνδεση Ελλάδας – Κύπρου
Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις