Νέα

Βασίλης Τσανός (Tetra Pak): «Προτεραιότητά μας η ασφάλεια των τροφίμων»

O Βασίλης Τσανός, διευθυντής πωλήσεων Τetra Pak στην περιοχή της Νοτιοανατολικής Ευρώπης.

Καλά νέα για τις ελληνικές βιομηχανίες επεξεργασίας γάλακτος κομίζουν τα στελέχη της Tetra Pak, εστιάζοντας στις επενδύσεις εκσυγχρονισμού και επέκτασης της παραγωγής τους

Καλά νέα για τις ελληνικές βιομηχανίες επεξεργασίας γάλακτος κομίζουν στελέχη της εταιρείας Tetra Pak, η οποία είναι παγκοσμίως γνωστή κυρίως για τις συσκευασίες των τροφίμων σε υγρή μορφή (γάλα, αναψυκτικά, χυμούς κλπ).

Σε ενημερωτική παρουσίαση των δραστηριοτήτων της Tetra Pak Ελλάς, ο επικεφαλής πωλήσεων της εταιρείας στην περιοχή της νοτιοανατολικής Ευρώπης (σ.σ. περιλαμβάνει τις χώρες Ελλάδα, Κύπρος, Ιταλία, Ισραήλ και Μάλτα), Βασίλης Τσανός αναφέρθηκε  στις επενδύσεις που πραγματοποιούν πολλές εγχώριες βιομηχανίες γαλακτοκομικών προϊόντων για εκσυγχρονισμό και την αύξησης της παραγωγής τους, τόσο σε ότι αφορά τις μονάδες που έχουν στην Ελλάδα όσο και σε μονάδες παραγωγής που διαθέτουν στο εξωτερικό.

Ο ίδιος αναφέρθηκε αναλυτικά και στην εξέλιξη των εργασιών της Tetra Pak και στα νέα προϊόντα και εφαρμογές που η εταιρεία κυκλοφορεί στην παγκόσμια αγορά. Η Tetra Pak Ελλάς είναι θυγατρική της Tetra Laval International με έδρα τη Λωζάνη (Ελβετία),  ενός τεράστιου ομίλου με τρεις κλάδους και ετήσιες πωλήσεις 15,7 δισ. ευρώ εκ των οποίων τα 12,8 δισ. ευρώ αφορούν το κομμάτι της Tetra Pak.

Κάνοντας μία σύντομη περιγραφή των δραστηριοτήτων της Tetra Pak, ανέφερε πως στην Ελλάδα «συνεργαζόμαστε με εταιρείες όπως είναι η Coca Cola, η ΜΕΒΓΑΛ, η ΚΡΙ ΚΡΙ, η Ενωση Αργολίδος, η ΔΕΛΤΑ και γενικότερα με ότι σχετίζεται με το τρόφιμο και τα εγκατεστημένα μηχανήματα».

Διευκρίνισε πως η Τetra Pak δεν έχει τοπική παραγωγή στην Ελλάδα και πως διαθέτει τεχνικό τμήμα, τμήμα πωλήσεων και μάρκετινγκ, τμήμα βιωσιμότητας ενώ απασχολεί περίπου 50 εργαζόμενους.

Αναφερόμενος στο 2023 το χαρακτήρισε «πολύ καλή χρονιά» με αύξηση 24,5% των πωλήσεων οι οποίες ανήλθαν σε 60,9 εκατ. ευρώ (από 48,94 εκατ. ευρώ το 2022). Για το τρέχον έτος (2024) εκτίμησε ότι τα μεγέθη κινούνται στα περσινά επίπεδα και θα κλείσουν ανάλογα με την τιμολόγηση των νέων έργων που υλοποιούνται. Το μεγαλύτερο μέρος των πωλήσεων είναι υλικά συσκευασίας και ανταλλακτικά και το υπόλοιπο είναι μηχανήματα συσκευασίας και παροχή υπηρεσιών συντήρησης.

Ως Financial Report να προσθέσουμε πως η εταιρεία στην Ελλάδα δραστηριοποιείται από το 1983 ενώ το 2023 σχεδόν διπλασίασε τα καθαρά της κέρδη στα 2,24 εκατ. από 1,22 εκατ. ευρώ το 2022, αυξάνοντας το μεικτό περιθώριο κέρδους στο 16,4% από 15,7% (η εταιρεία ουσιαστικά αγοράζει προϊόντα από συνδεδεμένες εταιρείες του ομίλου και τα διαθέτει στην ελληνική αγορά, παρέχοντας παράλληλα τεχνική υποστήριξη).

Σύμφωνα με τον κ. Τσανό, η αύξηση του τζίρου το 2023 προήλθε κυρίως από την υλοποίηση νέων έργων, δηλαδή νέες εγκαταστάσεις σε βιομηχανίες όπως στα Ελληνικά Γαλακτοκομεία, στην Friesland, στην ΚΡΙ ΚΡΙ και αλλού.

Προτεραιότητά μας η ασφάλεια τροφίμων 

Όπως ανέφερε ο κ. Τσανός η «εταιρεία εισάγει στην αγορά των τροφίμων τις πιο καινοτόμες λύσεις συσκευασίας. Και γι’αυτό είμαστε εταιρεία ηγέτης παγκοσμίως».

Εξήγησε πως η καινοτομία ξεκινάει από την ασφάλεια των τροφίμων, ώστε το τρόφιμο να μην αλλοιώνεται στη συσκευασία και αυτό συμβάλει στη μείωση της σπατάλης των τροφίμων.

Επίσης, οι συσκευασίες αποτελούνται από υλικά που προέρχονται από ανανεώσιμες πηγές, όπως είναι το χαρτί και επεσήμανε την τάση για νέες συσκευασίες από φυτικές ύλες. «Προχωράμε προς την κατεύθυνση να έχουμε συσκευασίες από φυτικές ύλες και εκεί επενδύουμε στις βιώσιμες συσκευασίες», δήλωσε χαρακτηριστικά.

Για τις καινοτομίες στη βιομηχανία, ειδική αναφορά έκανε η κυρία Μαρία Σιγάλα, στέλεχος της εταιρείας, παρουσιάζοντας τα
product development centers, δηλαδή κέντρα όπου η Tetra Pak συνεργάζεται με βιομηχανίες που έχουν ιδέες για το πως να εξελίξουν τις συσκευασίες τους, αλλά δεν θέλουν να αναλάβουν το ρίσκο από την αρχή μιας βιομηχανικής παραγωγής μεγάλης κλίμακας. Ετσι, οι βιομηχανίες μειώνουν το ρίσκο.

Επίσης, αναφέρθηκε στην εξειδικευμένη εκτύπωση, καθώς και στην έρευνα που κάνουν σε ότι αφορά τις συνήθειες και τα θέλω των καταναλωτών. Η ίδια δήλωσε ότι «καταφέρνουμε να βρισκόμαστε μπροστά από τους ανταγωνιστές μας γιατί ερευνούμε τι θέλουν οι καταναλωτές και προσαρμόζουμε τις υπηρεσίες μας».

Για το θέμα της σχεδίασης των προϊόντων σε συνεργασία με τη βιομηχανία, ο κ. Τσανός πρόσθεσε: «Σχεδιάζουμε μαζί λύσεις με την βιομηχανία, που είτε αφορούν την παραγωγή στο εργοστάσιο (factory sustainable solutions), είτε νέα μηχανήματα και νέες μεθόδους επεξεργασίας όπως η  οne step θερμική επεξεργασία για τις βιομηχανίες τα γάλακτος που κάνουν πιο αποτελεσματική και αποδοτική την διαδικασία της παραγωγής».

Νέα προϊόντα

Σε ότι αφορά τα νέα προϊόντα στη διεθνή αγορά, ο κ. Τσανός αναφέρθηκε σε δύο τέτοια προϊόντα, που κυκλοφορούν ήδη από πέρυσι.

Το ένα προϊόν είναι σε συνεργασία με την Lactogal στην Πορτογαλία. Σε αυτό το προϊόν έγινε προσπάθεια να υποκατασταθεί το αλουμίνιο από ανανεώσιμα υλικά σε ποσοστό 90%. Το δεύτερο προϊόν είναι σε συνεργασία με την Lactalis στην Ισπανία με το brand της Puleva με μη αποσπώμενο καπάκι από ανακυκλωμένο πλαστικό.

Ο ίδιος συμπλήρωσε ότι «εγκαταστήσαμε μία τέτοια εφαρμογή και στη μονάδα των Ελληνικών Γαλακτοκομείων στη Βουλγαρία».

Σε ότι αφορά τα νέα προϊόντα στην Ελλάδα ο κ. Τσανός αναφέρθηκε στα εξής:

  • στο επαναλανσάρισμα της Αγνό στη βόρεια Ελλάδα, υπό το νέο ιδιοκτησιακό καθεστώς των Ελληνικών Γαλακτοκομείων
  • στο Milko της Δέλτα όπου η συσκευασία είναι πολυπαραγοντική, καθώς χρειάστηκε η συνεργασία και με την Disney, που έχει τα δικαιώματα των χαρακτήρων που φιγουράρουν στα μπουκάλια
  • και στην εταιρεία Water Fresh με το brand Minoa που προμηθεύτηκε συσκευασίες Tetra Pak με μη αποσπώμενο καπάκι.

Ερωτηθείς, ο κ. Τσανός για τις τάσεις στην Ελλάδα και για το φαινόμενο της συρρίκνωσης των συσκευασιών απάντησε ότι αυτό το φαινόμενο δεν παρατηρείται ευρέως όσο στην Ευρώπη.
Σχετικά με τη ζήτηση των προϊόντων και εάν κάποια κατηγορία δεν ακολουθεί θετική πορεία, σημείωσε ότι η κατηγορία των χυμών δεν αναπτύσσεται, αποδίδοντάς το στο ότι οι τιμές των φρούτων έχουν αυξηθεί σημαντικά και ο καταναλωτής αποφεύγει την αγορά τους.

Στο κομμάτι νέων εγκαταστάσεων σε ότι αφορά συστήματα επεξεργασίας ανέφερε τις εξής περιπτώσεις:

  • της αντικατάστασης του συστήματος αυτοματισμού της Μεβγάλ
  • και στη μεγάλη επένδυση της ΚΡΙ ΚΡΙ για την την επέκταση της παραγωγής γιαουρτιού και στην επικείμενη εγκατάσταση νέου συστήματος ταχείας κατάψυξης υψηλής χωρητικότητας για οικογενειακές συσκευασίες και κύπελλα παγωτών.

Κλείνοντας έκανε ειδική αναφορά στην ΚΡΙ ΚΡΙ λέγοντας ότι είναι σημαντικός παίκτης πλέον στο γάλα και στο γιαούρτι, εκτός από το παγωτό.

Χρήστος Ιωάννου
[email protected]

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Επιχειρήσεις

close menu