Προσομοιωτές πτήσεων, εκπαιδευτικό κέντρο και μια τεράστια τεχνική βάση για συντήρηση και αποκατάσταση ζημιών αεροσκαφών, συμπληρώνουν το πτητικό έργο της εταιρείας
Σε μία ολοκληρωμένη αεροπορική εταιρεία εξελίσσεται η Aegean Airlines που έχει διευρύνει το αποτύπωμά της σε μεγάλη ακτίνα του κλάδου, που περιλαμβάνει από την εκπαίδευση των πιλότων, των τεχνικών και των πληρωμάτων καμπίνας-εδάφους και φθάνει μέχρι τη βαριά συντήρηση και επισκευή αεροσκαφών. Όλα αυτά με δικά της πλέον μέσα, εξυπηρετώντας πρώτα τις ανάγκες της εταιρείας και σταδιακά παρέχοντας τις αντίστοιχες υπηρεσίες σε άλλες αεροπορικές εταιρείες.
Η διοίκηση της Aegean Airlines άνοιξε την πόρτα των εγκαταστάσεών της στην άκρη του αεροδρομίου Ελευθέριος Βενιζέλος και ξενάγησε δημοσιογράφους για να δείξει τη ραγδαία εξέλιξη των δραστηριοτήτων της ειδικά τα τελευταία δύο χρόνια.
Η ξενάγηση δεν αφορούσε το πτητικό έργο, το οποίο συνήθως μονοπωλεί την επικαιρότητα (δρομολόγια, κίνηση, οικονομικά στοιχεία, τιμές εισιτηρίων), αλλά το βάθος που έχει αποκτήσει με την ανάληψη πολύπλοκων και πανάκριβων εργασιών, που διασφαλίζουν πρώτα απ’ όλα την ασφάλεια των πτήσεων και ανεβάζουν το επίπεδο των υπηρεσιών στο μέγιστο του κλάδου.
Μιλώντας για τις νέες εγκαταστάσεις – μία επένδυση που θα φθάσει τα 140 εκατ. ευρώ και από την οποία έχει υλοποιηθεί το 70% – ο διευθύνων σύμβουλος της Aegean, Δημήτρης Γερογιάννης δεν έκρυψε αυτό που τον χαρακτηρίζει εδώ και χρόνια (ίσως είναι ο μακροβιότερος CEO μη οικογενειακής εταιρείας στην Ελλάδα) δηλαδή την μετριοπάθειά του και την κρυφή του περηφάνειά όταν η εταιρεία πρωτοπορεί, δηλώντας τα εξής:
«Το κτίριο πριν από έναν χρόνο ήταν σε κακό χάλι και πλέον έχει μετουσιωθεί σε μία εγκατάσταση που μπορεί να απασχολήσει ανθρώπους με τεράστια γνώση και εμπειρία και αυτό μας χαροποιεί ιδιαίτερα. Η χώρα μας χρειάζεται τέτοιες δουλειές, αφού ξένες εταιρείες στέλνουν τα πληρώματά τους στην Ελλάδα». Ο ίδιος πρόσθεσε πως «την επόμενη εβδομάδα έρχεται το πρώτο αεροπλάνο third party. Τα βήματα που κάνουμε είναι λελογισμένα. Μας ενδιαφέρει να κάνουμε σωστά τη δουλειά και όχι να μιλάμε για την δουλειά. Και τα βήματά μας κι εδώ θα είναι μετρημένα».
Πλέον η Aegean πραγματοποιεί το 85% της βαριάς συντήρησης στην Ελλάδα εξαιρουμένων των κινητήρων των αεροσκαφών.
«AEGEAN│CAE Flight Training Center»
Το νέο εκπαιδευτικό κέντρο της AEGEAN έχει τεθεί σε πλήρη λειτουργία εφέτος και αποτελεί ίσως τον πιο τεχνολογικά αναβαθμισμένο και σύγχρονο κόμβο αεροπορικής εκπαίδευσης στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, λειτουργώντας σε συνεργασία με την ισπανική CAE, τον μεγαλύτερο πάροχο εκπαίδευσης πολιτικής αεροπορίας διεθνώς, που ανέλαβε να κατασκευάσει και πολλά από τα συστήματα.
Οπως ανέφερε ο επιχειρησιακός διευθυντής της Aegean, Παναγιώτης Σίσκος, έχουν ήδη εγκατασταθεί τέσσερις προσομοιωτές πλήρους πτήσης συμπεριλαμβανομένων δύο Airbus A320, ενός Boeing 737NG και ενός ATR 72-600, με διαθέσιμο χώρο για τρεις επιπλέον προσομοιωτές. Οι προσομοιωτές λειτουργούν σε σχεδόν 24ωρη βάση και εκπαιδεύουν πιλότους της AEGEAN, της Olympic Air και άλλων εταιρειών, εκπαιδεύοντάς τους σε δύσκολα σενάρια. Οι πιλότοι πραγματοποιούν την αρχική εκπαίδευση και έχουν την δυνατότητα επαναληπτικής εκπαίδευσης κάθε έξι μήνες.
Οι προσομοιωτές προσφέρουν πραγματικές συνθήκες πτήσεις, τόσο στο εξωτερικό περιβάλλον, όσο και στο εσωτερικό. Στα «παράθυρα» απεικονίζεται το εξωτερικό περιβάλλον (αεροδρόμιο, ανάγλυφο, ουρανός, καιρικά φαινόμενα), ενώ υδραυλικοί μηχανισμοί κινούν όλο το «πιλοτήριο», ώστε οι πιλότοι να νιώθουν στο σώμα τους τις δυνάμεις της πτήσης. Στόχος είναι οι πιλότοι να εκπαιδευτούν σε σύνθετα σενάρια και απρόοπτες καταστάσεις που θα ήταν επικίνδυνο ή αδύνατο να αναπαραχθούν σε πραγματικές συνθήκες πτήσης. Ερωτηθείς ο κ. Γιώργος Πετράκης, εκπαιδευτής πιλότων, για τις απαγορεύσεις πτήσεων ενδεικτικά ανέφερε ότι τα αεροπλάνα απαγορεύεται να πετάξουν όταν η ορατότητα στο έδαφος είναι μικρότερη από 125 μέτρα ενώ υπάρχουν κα περιορισμοί όταν φυσάει αέρας κατά την προσγείωση και την απογείωση.
Αυτή τη στιγμή μπορούν να εκπαιδευτούν στους τέσσερις προσομοιωτές μέχρι 2.000 πιλότοι ενώ στην πλήρη του ανάπτυξη το κέντρο θα είναι σε θέση να εκπαιδεύει έως και 3.500 πιλότους (42.000 ώρες εκπαίδευσης πιλότων) και να υποστηρίξει τις ανάγκες εκπαίδευσης ακόμη περισσότερων πληρωμάτων καμπίνας.
Μέχρι πρότινος όλα τα πληρώματά της AEGEAN εκπαιδεύονταν στο εξωτερικό, όπου μια εκπαίδευση τεσσάρων ωρών απαιτούσε απουσία από τις πτήσεις για δύο ημέρες, γεγονός που οδηγούσε σε επιχειρησιακές δυσκολίες. Πλέον το κέντρο καλύπτει πλήρως τις ανάγκες της AEGEAN και κανείς από τους πιλότους και τα πληρώματα καμπίνας δεν χρειάζεται να μεταβεί στο εξωτερικό.
Στο κομμάτι της εκπαίδευσης θα ενταχθεί και η υφιστάμενη σχολή εκπαίδευσης μηχανικών της Olympic Air, που έχει μακρά παράδοση λειτουργίας και ο εκπαιδευτικός οργανισμός πιλοτών της AEGEAN, που λειτουργεί ήδη.
Κέντρο εκπαίδευσης καμπίνας
Στο κέντρο εκπαίδευσης λειτουργούν και εξειδικευμένες εγκαταστάσεις για τη διενέργεια ειδικών ασκήσεων των πληρωμάτων καμπίνας, όπως εκκένωση έκτακτης ανάγκης, εκπαίδευση πραγματικής πυρόσβεσης, ενώ περιλαμβάνει και αίθουσες εκπαίδευσης, χώρους τεχνικής υποστήριξης και γραφεία. Υπεύθυνη εκπαίδευσης των πληρωμάτων καμπίνας είναι η κυρία Εφη Βαρβία.
Το κέντρο εκπαίδευσης πληρωμάτων καμπίνας περιλαμβάνει ένα ομοίωμα του θαλάμου επιβατών του Α320 πανομοιότυπο με πραγματικό αεροσκάφος, με πιλοτήριο, καθίσματα, ντουλάπια, κουζίνες και τουαλέτες. Στα «παράθυρα» μπορεί κανείς να δει διαφορετικά σενάρια εκπαίδευσης για κάθε ενδεχόμενη φάση της πτήσης με αντίστοιχους ρεαλιστικούς ήχους. Η ομάδα εκπαιδευτών του προσωπικού της καμπίνας αναλαμβάνει την αρχική και επαναληπτική εκπαίδευση σε ένα ρεαλιστικό περιβάλλον, ώστε να καλύπτει κάθε πιθανό σενάριο που θα κληθούν να αντιμετωπίσουν.
Υποτροφίες
Η AEGEAN, έχει καθιερώσει προγράμματα υποτροφιών για πιλότους και μηχανικούς. Το πρόγραμμα υποψήφιων πιλότων ξεκίνησε το 2018, και προσφέρει τη δυνατότητα σε νέες και νέους να αποκτήσουν επαγγελματικό πτυχίο πολιτικής αεροπορίας και να ξεκινήσουν τη σταδιοδρομία τους, ως πιλότοι αεροσκαφών στο στόλο της AEGEAN και της Olympic Air. Η εκπαίδευση έχει διάρκεια από 17 έως 19 μήνες, το πρόγραμμα προβλέπει θεωρητική και πτητική εκπαίδευση σε αεροσκάφη και εξομοιωτές πτήσεων.
Σήμερα περισσότεροι από 90 απόφοιτοι βρίσκονται ήδη στα «κόκπιτ» της εταιρείας ενώ σε λίγες μέρες ξεκινά και η 3η περίοδος εισαγωγής για το 3ετές πρόγραμμα υποτροφιών πιλότων που προκηρύχθηκε το 2022 για άλλους 120 συνολικά υποψήφιους πιλότους (σ.σ. να σημειωθεί ότι για να μπορέσει κάποιος να πάρει το πτυχίο χειριστή αεροσκαφών απαιτείται η δαπάνη ποσού από 70.000 έως 100.000 ευρώ ενώ η εταιρεία χρηματοδοτεί έως το 90% αυτής της δαπάνης).
Αντίστοιχα το πρόγραμμα υποτροφιών εκπαίδευσης υποψήφιων μηχανικών αεροσκαφών της AEGEAN, σε συνεργασία με την διεθνώς αναγνωρισμένη και πιστοποιημένη σχολή μηχανικών της Olympic Air (Olympic Air Maintenance Training Organization), προσφέρει τη δυνατότητα σε νέους και νέες να γίνουν μηχανικοί αεροσκαφών. Η φοίτηση στη σχολή διαρκεί 24 μήνες και περιλαμβάνει θεωρητική και πρακτική εκπαίδευση σε αεροσκάφη, εργαστήρια, αλλά και την Τεχνική Βάση της AEGEAN από εξειδικευμένους εκπαιδευτές και έμπειρα στελέχη της εταιρείας, ενώ με την επιτυχή φοίτηση και απόκτηση του πτυχίου τους, οι απόφοιτοι εντάσσονται στην AEGEAN, αρχίζοντας την επαγγελματική τους πορεία στην τεχνική βάση της εταιρείας.
Η νέα τεχνική βάση της Aegean
Η Aegean συμφώνησε με την εταιρεία του αεροδρομίου (Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών – Ελευθέριος Βενιζέλος) να αναλάβει την εκμετάλλευση της τεχνικής βάσης, ενός τεράστιου υπόστεγου, το οποίο ήταν ανεκμετάλλευτο επί 12 χρόνια. Το τεράστιο αυτό υπόστεγο είχε δημιουργηθεί για τις ανάγκες της Ολυμπιακής αλλά μετά την περιπέτεια με την MIG το υπόστεγο σάπιζε.
Η Aegean ανέλαβε να αναβαθμίσει πλήρως την εγκατάσταση. Μεταξύ άλλων αποκατέστησε τις ζημιές της οροφής συνολικής έκτασης 25.500 τ.μ. και τοποθέτησε 5.238 φωτοβολταϊκά πάνελ για να δημιουργήσουν το μεγαλύτερο φωτοβολταϊκό πάρκο σε οροφή στην Ελλάδα με δυνατότητα παραγωγής 3 MW ισχύος, 4,5 GWh ενέργειας σε ετήσια βάση (παραγωγή ικανή να καλύψει το μεγαλύτερο μέρος των ενεργειακών αναγκών των εγκαταστάσεων που βρίσκονται σε λειτουργία).
«AEGEAN Technics»
Πριν από λίγους μήνες τον Ιούλιο του 2024 η «AEGEAN Τechnics» (έτσι ονομάστηκε η νέα τεχνική βάση) αφού έλαβε τις απαραίτητες πιστοποιήσεις ξεκίνησε επίσημα τις εργασίες συντήρησης για τις ανάγκες της εταιρείας, αλλά και προς τρίτους (λίγους μήνες νωρίτερα στις εγκαταστάσεις της παλιάς τεχνικής βάσης είχαν ήδη ξεκινήσει οι πρώτες αναθέσεις από άλλους αερομεταφορείς, όπως η Cyprus, TUS. κ.λπ. που στο εξής παρέχονται στη νέα τεχνική βάση).
Η νέα τεχνική βάση διαθέτει δυνατότητα διενέργειας βαριάς συντήρησης και επισκευής αεροσκαφών σε έως και 12 θέσεις συντήρησης (10 μεγάλα αεροπλάνα), επισκευής και τεχνικού ελέγχου για αεροσκάφη και πτητικά μέσα διαφόρων τύπων ενώ στην ωρίμανσή του το δυναμικό της τεχνικής βάσης προβλέπει 500.000 ώρες βαριάς συντήρησης.
Στην τεχνική βάση πραγματοποιείται κυρίως η βαριά συντήρηση των αεροσκαφών με εργαλεία και εξοπλισμό υψηλής τεχνολογίας στα δομικά στοιχεία και σε όλα τα συστήματα του αεροσκάφους, ενώ παράλληλα, πραγματοποιούνται καθημερινές εργασίες συντήρησης, οι οποίες απαιτούν χρήση υπόστεγου. Στον αυτοματοποιημένο χώρο αποθήκευσης εξαρτημάτων και ανταλλακτικών, οι μηχανικοί δηλώνουν στο ηλεκτρονικό σύστημα διαχείρισης των ανταλλακτικών και των εργασιών συντήρησης ποιο ανταλλακτικό χρειάζονται και μέσω ενός οχήματος, μέσα σε λίγα λεπτά το ανταλλακτικό βρίσκεται στο ράφι τους. Το συνεργείο επισκευής δομικών μερών αεροσκαφών διαθέτει επίσης εξοπλισμό τελευταίας τεχνολογίας για επεξεργασία και κοπή μετάλλων, με μηχανές υψηλότατης ακρίβειας, όπως απαιτείται από τους κατασκευαστές.
Σήμερα μόνο στην τεχνική βάση απασχολούνται περίπου 400 εργαζόμενοι (+ 20% από το αντίστοιχο τεχνικό προσωπικό την 1/1/2023 και + 50% από το αντίστοιχο προσωπικό την 1/1/2019) με στόχο να αυξάνονται κατά περίπου +10% κάθε χρόνο. ανάμεσα στους εργαζόμενους και περισσότεροι από 50 απόφοιτοι της σχολής μηχανικών της Olympic Air εργάζονται ήδη ενώ τον Οκτώβριο θα ξεκινήσουν να εργάζονται και οι πρώτοι 27 απόφοιτοι από το πρόγραμμα υποτροφιών μηχανικών που ξεκίνησε το 2022.
Πρόκειται για ένα οργανισμό συντήρησης που στην πλήρη ανάπτυξη του και σε βάθος πενταετίας, θα απασχολούνται περίπου 600 έως 700 άνθρωποι.
Στο κτίριο της τεχνικής βάσης υπάρχει και μία τεράστια αποθήκη ανταλλακτικών και εξαρτημάτων για τις εργασίες συντήρησης, η οποία καταλαμβάνει έκταση 2.300τ.μ., διαθέτει συστήματα αποθήκευσης και διαχείρισης για την αποτελεσματικότερη και ταχύτερη διαχείριση των 25.000 και πλέον κωδικών που χρησιμοποιούνται από τους μηχανικούς των υπηρεσιών συντήρησης. επίσης υπάρχουν τρεις επί μέρους αποθηκευτικοί χώροι (λέγονται πύργοι με συστήματα αυτόματα) μέσα στον ίδιο χώρο όπου τοποθετούνται τα 15.000 εξαρτήματα πρώτης χρήσης.
Στο πάτωμα δεν υπάρχει ούτε ροδέλα, καθώς όπως είπε ο υπεύθυνος της αποθήκης «νόμος και κανόνας είναι τα ανταλλακτικά να μην τοποθετούνται στο πάτωμα, γιατί έτσι γίνεται καλύτερη διαχείριση».
Λάστιχα για τους τροχούς των αεροπλάνων μέσα στην αποθήκη των ανταλλακτικών, τα οποία όπως όλα τα εξαρτήματα δεν τοποθετούνται στο πάτωμα.
Χρ.Ι.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ:
- Στροφή ΗΠΑ: Δίνουν διορία 30 ημερών στο Ισραήλ για την ανθρωπιστική κρίση στη Γάζα
- Ερντογάν: Κίνδυνος για την Τουρκία ο επεκτατισμός του Ισραήλ
- Attica Bank: Δέσμευση της Fiera Capital (UK) Limited για συμμετοχή 12 εκατ. ευρώ στην αύξηση κεφαλαίου
- Attica Bank: Τα όρια διακύμανσης της μετοχής στις 21 Οκτωβρίου
- Ευρωπαϊκές αγορές: Πιέσεις από πετρέλαιο και τεχνολογία
- Συμβούλιο Υπ. Ενέργειας ΕΕ: Η Κομισιόν θα δει το θέμα των ακραίων τιμών ενέργειας σε Ελλάδα, Βουλγαρία και Ρουμανία
- Intralot: Κι άλλες αγορές μετοχών από τον Σωκράτη Κόκκαλη
- Μητσοτάκης: Το ΣτΕ θα κρίνει τη συνταγματικότητα του ΝΟΚ για το ύψος των κτιρίων
Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις