Επιχειρήσεις

Ξενοκώστας (ONEX): «Η Ελλάδα πρωταγωνιστεί ξανά στην κατασκευή νέων ρυμουλκών»

Financialreport.gr

«Είμαστε αισιόδοξοι πως μέσα στο 2026 θα μπορέσουμε να επεκτείνουμε τη γραμμή παραγωγής σε άλλα 20 ρυμουλκά», είπε ο Πρόεδρος και CEO του Ομίλου ONEX Shipyards & Technologies

Η κατασκευή των νέων ρυμουλκών έχει ξανά πρωταγωνιστικό ρόλο στη χώρα μας, σύμφωνα με τον Πρόεδρο και Διευθύνων Σύμβουλο του Ομίλου ONEX Shipyards & Technologies και Πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Ένωσης Ελληνικών Ναυπηγείων, Πάνο Ξενοκώστα, ο οποίος συμμετείχε στην εναρκτήρια ενότητα του Συνεδρίου με θέμα «Ο ρόλος των ρυμουλκών στις σημερινές προκλήσεις των λιμένων».

Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, με ιδιαίτερη επιτυχία πραγματοποιήθηκε στην Πέτρινη Αποθήκη του ΟΛΠ στην Πειραιά, το 1ο Συνέδριο της Ελληνικής Ένωσης Πλοιοκτητών Ρυμουλκών, Ναυαγοσωστικών, Αντιρρυπαντικών και Πλοίων Υποστήριξης Υπερακτέων Εγκαταστάσεων.

Το συνέδριο, με θέμα «Ασφάλεια και Ανάπτυξη στις ελληνικές θάλασσες», άνοιξε έναν νέο κύκλο διαλόγου για τις προοπτικές ενός ιδιαίτερα εξειδικευμένου αλλά και στρατηγικής σημασίας τομέα της ελληνικής ναυτιλίας.

Μαζί με τον Πάνο Ξενοκώστα, ήταν οι κ.κ. Παύλος Ξηραδάκης, Πρόεδρος της Ένωσης, Θάνος Λιάγκος, τ. Πρόεδρος ΕΛΙΜΕ και Γεώργιος Καμήλος, Πλοηγός Πειραιά, Πλοίαρχος Α’ Τάξης Ε.Ν.

Ο κ. Ο Ξενοκώστας παρουσίασε το όραμα και τις πρωτοβουλίες του Ομίλου ONEX για την αναγέννηση της ελληνικής ναυπηγικής βιομηχανίας, με αιχμή του δόρατου του κλάδου των ρυμουλκών.

Όπως υπογράμμισε, η ONEX έχει επενδύσει στρατηγικά στην αναβίωση των Ναυπηγείων Σύρου και Ελευσίνας, μετατρέπεται από ανενεργές σε σύγχρονα κέντρα ναυπηγοεπισκευής και κατασκευής πλοίων. «Στον Όμιλο ΟΝΕΧ οραματιζόμαστε, σχεδιάζουμε, σχεδιάζουμε. Έχουμε αποδείξει έμπρακτα πως μπορούμε αυτά που οραματιζόμαστε και εξαγγέλλουμε – ανεξαρτήτως από τις αντιξοότητες – να φέρουμε εις πέρας και να κάνουμε τα μέλη μας. Πρόσφατα γιορτάσαμε την επισκευή του 700ου πλοίου στις εγκαταστάσεις μας, σήμερα έχουμε φτάσει στα 720 πλοία.

Πρόκειται για ένα σημαντικό ορόσημο το οποίο σηματοδοτεί όχι μόνο έναν αριθμητικό στόχο, αλλά η επιβεβαίωση ότι η Ελλάδα μπορεί – και πάλι – να πρωταγωνιστεί στη ναυπηγοεπισκευή. Αν υπολογίσουμε μόνο τον ναυπηγοεπισκευαστικό κλάδο του Ομίλου που είναι περίπου 125 εκατ. ευρώ για το 2024 – 2025, μιλάμε για περίπου 1 δις. ευρώ αποτύπωμα στην ΑΕΠ της χώρας, εκατοντάδες θέσεις εργασίας που σώθηκαν και χιλιάδες νέες που προκαλούνται», τόνισε.

Ρυμουλκά νέας γενιάς με ελληνική υπογραφή

Στη συνέχεια της τοποθέτησής του, ο κ. Ξενοκώστας ανέπτυξε εκτενώς την τεχνογνωσία και την παραγωγική δυνατότητα που διαθέτει ο Όμιλος ΟΝΕΧ για να καλύψει πλήρως τις ανάγκες της ελληνικής ναυσιπλοΐας, με πλοία ελληνικής κατασκευής, ανταγωνιστικά σε κόστος και ποιότητα.

Αναφερόμενος στη δρομολογημένη παραγωγή 20 ρυμουλκών τύπου RAstar 2800 Escort / Terminal Ρυμουλκό , ο Πάνος Ξενοκώστας εξήγησε: «Δεν ξεκινήσαμε τυχαία από τα ρυμουλκά.

Από τη μία, το Προεδρικό Διάταγμα του 2023 και η στήριξη του αρμόδιου Υπουργείου για νέες ναυπηγήσεις καινούργιων σκαφών που θα αναβαθμίσουν τις υποδομές των λιμανιών, και από την άλλη το ελεγχόμενο ρίσκο των ρυμουλκών, μας έδωσε τη δυνατότητα να ξεκινήσουμε στον κλάδο των νέων. κατασκευών και να δημιουργήσουμε ασφάλεια με ένα μοντέλο το οποίο αυτή τη στιγμή προχωράει και είναι πολύ πρακτικό:

Έχουμε την αποκλειστική συμφωνία με τον Robert Άλαν Ltd για τη σχεδίαση σε Ελλάδα και Κύπρο, έχουμε ήδη συμφωνήσει και καταβάλει προκαταβολές για τα πρώτα 20 σετ των κορυφαίων κινητήρων της MAN Ενέργεια Λύσεις SE , και αντίστοιχα για τα πρώτα 20 σετ αζιμοθίων ( Z – thrusters ) στο πλαίσιο υλοποίησης της συμφωνίας μας με την ηγετιδα εταιρεία SCHOTTEL GmbH , δημιουργώντας έτσι ένα πανίσχυρο, ύψιστης ποιότητας και αξιοπιστίας συστήματος πρόωσης.

Ολοκληρώνοντας τη φάση του design , η πρώτη λαμαρίνα ρυμουλκού θα κοπεί ( ατσάλι cutting ) τον Νοέμβριο του 2025 και ο χρόνος κατασκευής του πρώτου ρυμουλκού θα είναι μικρότερος των 12 μηνών, ενώ με διαφορά 2 μηνών θα παραδίδεται κάθε επόμενο ρυμουλκό. Οι αγορές της για επιχειρησιακή υπεροχή, οικονομία και εκσυγχρονισμός επαληθεύτηκαν από το ισχυρό ενδιαφέρον, καθώς έχουμε ήδη λάβει τις 2 πρώτες παραγγελίες από ελληνικές συμφερόντων πλοιοκτήτρια εταιρεία.

Το πιο σημαντικό, όμως, είναι ότι η κατασκευή των νέων ρυμουλκών έχει ξανά σε πρωταγωνιστικό ρόλο όχι μόνο τον Όμιλό μας αλλά και τη χώρα μας ως παραγωγών νέων, υπερσύγχρονων ναυπηγημάτων.

Η σχέση των ναυπηγείων μας με τους κλάδους των ρυμουλκών είναι στενή και αμοιβαία ωφέλιμη, είναι μέρος του οικοσυστήματος και ο κλάδος της ναυπηγίας μας που φέρνει έσοδα στη χώρα μας, δημιουργώντας παράλληλα νέες θέσεις εργασίας», τόνισε ο κ. Ξενοκώστας.

Σταθερή επένδυση με προοπτική

Ο Πάνος Ξενοκώστας ανέπτυξε την απόφασή του για τις προοπτικές του κλάδου των ρυμουλκών στην Ελλάδα και τα σχέδια του Ομίλου ONEX : «Έχουμε ετοιμάσει μια ολοκληρωμένη εμπειρία για τον πελάτη, με την υπογραφή του μεγαλύτερου οίκου σχεδιασμού παγκοσμίως, της Ρόμπερτ Άλαν Ναυτικός Αρχιτέκτονες.

Πλοία της σειράς RAstar 2800, μήκους 28,4 μέτρων με 85Τ bollard pull – το υψηλότερο στην κατηγορία τους – μπορεί να επιχειρήσει σε LNG & LPG περιβάλλοντα καθώς και σε εξαιρετικά δύσκολες και ποικίλες επιχειρήσεις, όποτε, όπου και για όσο διάστημα», σημειώθηκε ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ONEX και πρόσθεσε:

«Προσφέρουμε μια ολοκληρωμένη λύση και έχουμε ήδη ετοιμάσει το αναλογο χρηματοδοτικό εργαλείο για τους πελάτες μας, είτε με τη μορφή ιδιοκτησίας είτε με το μοντέλο Performance Βασισμένο Logistics για να τους υποστηρίξουμε στη μετάβαση. Προσφέρουμε ένα πολύ ανταγωνιστικό προϊόν, γι’ αυτό υπάρχει μεγάλη ζήτηση όχι μόνο από πελάτες, αλλά και από διεθνώς καταξιωμένους brokers . Είμαστε αισιόδοξοι πως μέσα στο 2026 θα μπορέσουμε να επεκτείνουμε τη γραμμή παραγωγής σε άλλα 20 ρυμουλκά, αναδεικνύοντας τη σημασία των ρυμουλκών στην υλοποίηση επενδυτικών ευκαιριών».

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

close menu