Τι πρέπει να γνωρίζετε - Τα στάδια εξέλιξης της καταχώρισης
Από σήμερα λειτουργεί η «Ηλεκτρονική υποβολή συμβολαίων από πολίτες και νομικά πρόσωπα» του φορέα «Ελληνικό Κτηματολόγιο». Σύμφωνα με το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, σε κάθε στάδιο, παρέχεται η δυνατότητα παρακολούθησης των αιτήσεων που υποβλήθηκαν και αποστέλλεται ενημερωτικό email στον αιτούντα.
Πληροφορίες σχετικά με τη συγκεκριμένη υπηρεσία δίνονται από Δευτέρα έως Παρασκευή στο τηλέφωνο 210-61 43 804 από 8:30 έως 16:30
Η νέα ψηφιακή πλατφόρμα στοχεύει στη δραστική μείωση των «ουρών» που παρατηρούνται διαχρονικά στα κτηματολογικά γραφεία της χώρας και στη διευκόλυνση των συναλλαγών μεταξύ πολιτών και κράτους.
Η διαδικασία της ηλεκτρονικής υποβολής της αίτησης ολοκληρώνεται, χωρίς να απαιτείται η φυσική παρουσία σε κτηματολογικό γραφείο.
Πρόσβαση στην υπηρεσία έχουν το σύνολο των πολιτών μέσω του https://ktimatologio.gov.gr με τη χρήση των προσωπικών κωδικών taxisnet.
Τι πρέπει να γνωρίζει ο πολίτης:
1. Η υπηρεσία αφορά στις αιτήσεις καταχώρισης συμβολαιογραφικών πράξεων στο κτηματολόγιο από τους ίδιους τους συμβαλλόμενους.
2. Η ψηφιακή υποβολή αφορά περιοχές κάλυψης όπου λειτουργούν κτηματολογικά γραφεία.
3. Το πιστοποιητικό καταχώρισης για την ίδια πράξη χορηγείται ψηφιακά σε μορφή PDF.
4. Η εισαγωγή στην εφαρμογή πραγματοποιείται με κωδικούς taxisnet.
5. Η καταχώριση των ηλεκτρονικών αιτήσεων και ο έλεγχος πληρότητας εγγράφων γίνεται ψηφιακά οποιαδήποτε ημέρα και ώρα, η δυνατότητα υποβολής όμως είναι ενεργή μόνο τις ώρες λειτουργίας των κτηματολογικών γραφείων 08.30 – 13.30 ώστε να μην παραβιάζεται η αρχή της χρονικής προτεραιότητας για την ασφάλεια των συναλλαγών στα ακίνητα.
Όπως τόνισε ο υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κωνσταντίνος Κυρανάκης κατά την επίσκεψη του στο κτηματολογικό γραφείο Αθηνών, «με την πλατφόρμα θα απελευθερωθεί κόσμος από την εξυπηρέτηση κοινού και θα προχωρούν και οι αιτήσεις πολύ πιο γρήγορα».
Στάδια εξέλιξης καταχώρισης
1. Υποβάλλεται η αίτηση για το αρμόδιο κτηματολογικό γραφείο ή Υποκατάστημα του Φορέα Ελληνικό Κτηματολόγιο.
2. Πραγματοποιείται έλεγχος νομιμότητας και εφόσον το αίτημα γίνει δεκτό, το αρμόδιο γραφείο προχωράει στην τιμολόγηση.
3. Αποστέλλεται ενημερωτικό email σχετικά με την έκδοση του «Εντύπου Οφειλής» και το οφειλόμενο ποσό πρέπει να εξοφληθεί εντός δύο εργάσιμων ημερών, από την ημερομηνία που αναγράφεται στο έντυπο. Σε αντίθετη περίπτωση, η αίτηση απορρίπτεται.
4. Καταβάλλεται το ποσό που αναγράφεται στο «Έντυπο Οφειλής» μέσω τραπέζης ή web – banking.
5. Μετά την ολοκλήρωση της καταχώρισης της πράξης εκδίδεται το πιστοποιητικό καταχώρισης στην περίπτωση που αυτό έχει ζητηθεί.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ:
- Ο Τέλης Μυστακίδης χρηματοδότης του νέου γηπέδου του ΠΑΟΚ
- Τουρκία: Ανέβασε χάρτη στην UNESCO που χωρίζει στα δύο το Αιγαίο
- Αποκαταστάθηκε η κυκλοφορία των οχημάτων στην περιοχή του Μαραθώνα
- Τραμπ από G7: «Το Ιράν θέλει αποκλιμάκωση»
- Νέα Οδός: Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στον ΑΘΕ και στις σήραγγες Αγ. Κωνσταντίνου – Καμένων Βούρλων
- Κύπρος: Έλαβε αιτήματα για απομάκρυνση πολιτών της ΕΕ από τη Μ. Ανατολή
- Ευρωπαϊκές αγορές: Με κέρδη όλοι οι δείκτες παρά την ανάφλεξη στη Μ. Ανατολή
- Σαράντης: Μείωση μετοχικού κεφαλαίου μέσω ακύρωσης 3,15 εκατ. ιδίων μετοχών
Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις