Το θέμα αποκάλυψε η εφημερίδα «Τα Νέα» και ο πρώην προσωρινός πρόεδρος του ΟΣΕ, Γιάννος Γραμματίδης εξέδωσε ανακοίνωση για διευκρινίσεις
Ο Γιάννος Γραμματίδης ο οποίος διορίστηκε προσωρινός πρόεδρος του ΟΣΕ και έφυγε νύχτα, αφού δεν γνώριζε τα θέματα, επανήλθε στην επικαιρότητα. Αφορμή δημοσίευμα της εφημερίδας «Τα Νέα», για την επιστολή που είχε στείλει αποκλειστικά στον Πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη, όπου μεταξύ άλλων, όπως αναφέρει, για την βελτίωση της λειτουργίας του ΟΣΕ και των σιδηροδρομικών συγκοινωνιών, πρότεινε την επί διετία τουλάχιστον αναστολή της λειτουργίας των επιβατικών συρμών.
O Γιάννος Γραμματίδης με αφορμή την δημοσίευση του θέματος από την εφημερίδα Τα Νέα, προέβη το Σάββατο 1η Φεβρουαρίου σε ανακοίνωση κάνοντας την διευκρίνιση ότι δεν το είχε προτείνει αυτό για λόγους ασφαλείας αλλά για να ολοκληρωθούν τα έργα αποκατάστασης των ζημιών στην Θεσσαλία από τις θεομηνίες Daniel και Elias, όπως και τα έργα εγκατάστασης των αυτόματων σιδηροδρομικών ισόπεδων διαβάσεων (ΑΣΙΔ) στη Βόρεια Ελλάδα για τα οποία το Υπουργείο Μεταφορών επί Προεδρίας είχε διαθέσει έκτακτο κονδύλι 25 εκ. Ευρώ.
Οπως αναφέρει επίσης είχε προτείνει την εξαίρεση από το μέτρο της αναστολής των Προαστιακών Γραμμών Αθήνας-Αεροδρομίου, Αθήνας-Χαλκίδας, Αθήνας Κορίνθου και Λαρίσης-Θεσσαλονίκης.
Στην επιστολή κάνει και ένα σχόλιο για την γενικότερη κατάσταση της ασφάλειας των σιδηροδρόμων επισημαίνοντας την την ανάγκη η λειτουργία του σιδηροδρόμου να είναι απόλυτη βασισμένη σε πέντε υπερσύγχρονα Κέντρα Τηλεδιοίκησης (ΣΚΑ, Κόρινθος, Λάρισα, Λιανοκλάδι και Θεσσαλονίκη), σε τέσσερα επίσης υπερσύγχρονα Κέντρα Ελέγχου Σηράγγων πλήρως εξοπλισμένων με κάμερες τελευταίου τύπου και στο προσωπικό του ΟΣΕ.
Αναλυτικά η ανακοίνωση του πρώην προσωρινού προέδρου του ΟΣΕ, Γιάννου Γραμματίδη:
Σε σχέση με σημερινό ρεπορτάζ της εφημερίδας «Τα Νέα» και του εγκρίτου δημοσιογράφου Γιώργου Παπαχρήστου που αναφέρεται σε Εμπιστευτικό Υπόμνημα που απέστειλα μόνο στο Γραφείο του Πρωθυπουργού και σε καμία άλλη αρχή, αφού υπέβαλλα την παραίτησή μου από την Προεδρία του ΟΣΕ τον περασμένο Οκτώβριο, αισθάνομαι την ανάγκη να κάνω την εξής διευκρίνηση: με το ανωτέρω σημείωμά μου πρότεινα διάφορα μέτρα για την βελτίωση της λειτουργίας του ΟΣΕ και των σιδηροδρομικών συγκοινωνιών, μεταξύ των οποίων και την επί διετία τουλάχιστον αναστολή της λειτουργίας των επιβατικών συρμών, όχι για λόγους ασφαλείας, αλλά για να ολοκληρωθούν τα έργα αποκατάστασης των ζημιών στην Θεσσαλία από τις θεομηνίες Daniel και Elias, όπως και τα έργα εγκατάστασης των αυτόματων σιδηροδρομικών ισόπεδων διαβάσεων (ΑΣΙΔ) στη Βόρεια Ελλάδα για τα οποία το Υπουργείο Μεταφορών επί Προεδρίας μου διέθεσε έκτακτο κονδύλι 25 εκ. Ευρώ.
Πρότεινα επίσης την εξαίρεση από το μέτρο της αναστολής των Προαστιακών Γραμμών Αθήνας-Αεροδρομίου, Αθήνας-Χαλκίδας, Αθήνας Κορίνθου και Λαρίσης-Θεσσαλονίκης και επειδή έκρινα ότι η αναστολή δεν θα ήταν απαραίτητη, αλλά και για λόγους κοινωνικούς. Παράλληλα, η διακίνηση του επιβατικού κοινού θα μπορούσε να γίνει οδικώς με μέσα που θα διέθετε η Hellenic Train. Εξαίρεσα μάλιστα τις εμπορικές μεταφορές που θα μπορούσαν να γίνονται τμηματικά επί μονής γραμμής, αφού η δεύτερη γραμμή θα ήταν υπό κατασκευή, για να μην προκληθούν ζημίες τόσο στην εθνική οικονομία όσο και στην επιχειρηματικότητα. Εξακολουθώ ακόμα και σήμερα να πιστεύω ότι μία τέτοια λύση θα ήταν ιδανική για κάθε εμπλεκόμενο, πιο συγκεκριμένα για τον ΟΣΕ, που θα επικεντρωνόταν στο έργο της επίσπευσης και ολοκλήρωσης όλων των ανωτέρω έργων σε συνδυασμό με την βελτίωση της εικόνας και τής λειτουργίας των σιδηροδρομικών σταθμών, για τίς εργοληπτικές εταιρείες που ακώλυτα θα υλοποιούσαν αυτά τα έργα, για την Hellenic Train, που έτσι θα μπορούσε να φέρει νέο σύγχρονο τροχαίο υλικό πού θα βελτίωνε τις συνθήκες και τους χρόνους μεταφοράς του επιβατικού κοινού, αλλά και για το ίδιο το επιβατικό κοινό, στο οποίο θα παραδιδόταν ένα σύγχρονο σιδηροδρομικό δίκτυο και από πλευράς υποδομής αλλά και από πλευράς πλήρους λειτουργίας όλων των απαραίτητων ηλεκτρονικών συστημάτων όπως ενδεικτικά τα ETCS, GSM-R, SCADA, WiFi κ.ά. και με δυνατότητες διευρωπαϊκής διασύνδεσης. Εξακολουθώ να πιστεύω παράλληλα ότι ένα τέτοιο μέτρο και το αποτέλεσμά του θα ενίσχυαν το αίσθημα ασφάλειας τής κοινωνίας για τον ελληνικό σιδηρόδρομο.
Τέλος, δύο λόγια για την ασφάλεια της σιδηροδρομικής λειτουργίας: τόσο κατά την διάρκεια της Προεδρίας μου στον ΟΣΕ, όσο και μετά την ολοκλήρωση της μεταβατικής μου θητείας σε κάθε δημόσια και ιδιωτική δήλωσή μου, επέμενα και εξακολουθώ με απόλυτη βεβαιότητα να πιστεύω ότι η ασφάλεια στη λειτουργία του σιδηροδρόμου είναι απόλυτη βασισμένη σε πέντε υπερσύγχρονα Κέντρα Τηλεδιοίκησης (ΣΚΑ, Κόρινθος, Λάρισα, Λιανοκλάδι και Θεσσαλονίκη), σε τέσσερα επίσης υπερσύγχρονα Κέντρα Ελέγχου Σηράγγων πλήρως εξοπλισμένων με κάμερες τελευταίου τύπου και, τέλος, στο προσωπικό του ΟΣΕ που μοχθεί καθημερινά για την ομαλή λειτουργία των συρμών και την ασφαλή διακίνηση του επιβατικού κοινού.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ:
- Alpha Bank: Πρόβλημα για την Ευρώπη η αντικατάσταση του φθηνού ρωσικού αερίου με ακριβό αμερικανικό
- Whatsapp: Στα 46,8 εκατ. οι Ευρωπαίοι μηνιαίοι χρήστες το β΄εξάμηνο του 2024 – Κομισιόν: Νέοι κανόνες
- Wall Street: Ανοδικές τάσεις με Ουκρανία και δασμούς στο επίκεντρο
- Piraeus Startup Accelerator: Στα Ιωάννινα για τη στήριξη της νεοφυούς επιχειρηματικότητας
- Μάρκο Ρούμπιο: Οι 4 αρχές για το ουκρανικό που συμφώνησαν ΗΠΑ και Ρωσία με στόχο μια βιώσιμη λύση
- Συμφωνία Ισραήλ – Χαμάς για απελευθέρωση έξι ομήρων το Σάββατο 22 Φεβρουαρίου
- Η Κομισιόν διαψεύδει τον Τραμπ: Δεν έχουμε συμφωνήσει για μείωση δασμών στα αμερικανικά αυτοκίνητα
- Φυλή: Η κόρη μου δεν ξέρει ακόμη ότι έχει ακρωτηριαστεί, λέει ο πατέρας της 18χρονης
Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις