Επιχειρήσεις

Entersoftone: Το νέο brand με όχημα το ΑΙ και η έμφαση στην αγορά της Ρουμανίας

O CEO του νέου σχήματος, Αντώνης Γκοτζαμανίδης

Το 2025 θα κλείσει με διψήφια ανάπτυξη, σύμφωνα με εκτιμήσεις

Ήταν το 2002 όταν οι εταιρείες Entersoft και Softone ιδρύονταν σχεδόν ταυτόχρονα, συνιστώντας για τα επόμενα 22 χρόνια, δύο σημαντικούς πόλους στο επιχειρείν της τεχνολογίας. Η ένωση των δύο εταιρειών 23 χρόνια μετά, και η συμπόρευσή τους υπό κοινή εποπτεία και διττό μετοχικό σχήμα, με μετόχους το Olympia Group και την Ιnker Capital, με φόντο την αλματώδη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης, κατά τον CEO της νέας επιχείρησης, Αντώνη Γκοτζαμανίδη, μόνο προς θετική κατεύθυνση θα οδηγήσει, παρότι δεν σκέπτονται χρηματιστήριο, θα κάνουν πλέον στοχευμένες εξαγορές και θα επικεντρωθούν στην αναπτυσσόμενη αγορά της Ρουμανίας.

Οι δύο εταιρείες συμπορεύονται εδώ και δέκα μήνες, λίγο αφότου έγινε γνωστή, τον Ιούλιο του 2024, η σύμπραξη σε κοινό σχήμα, ενώ στεγάζονται σε δύο κτίρια επί της λεωφόρου Συγγρού και η στόχευση είναι να διατηρήσουν ηγετική θέση στην αγορά, αλλά και να μπουν ακόμα περισσότερο στο ΑΙ: «Θέλουμε το ΑΙ να φτάσει σε κάθε επιχείρηση, ανεξαρτήτως μεγέθους τα επόμενα χρόνια» ανέφερε ο επικεφαλής.

Το νέο οργανόγραμμα της εταιρείας αποτελείται από στελέχη τόσο από την Entersoft, όσο και την Softone και χωρίζεται σε δύο ομάδες, εξωστρέφειας και οργανωσιακής ανάπτυξης, ενώ στο πορτφόλιό της στην παρούσα φάση βρίσκονται 90.000 επιχειρήσεις (ενεργοί πελάτες), οι οποίοι είναι τόσο μικρές επιχειρήσεις, όσο και εταιρείες που βρίσκονται στο Top 100 του εγχώριου επιχειρείν. Από αυτές, όπως τονίζει ο κ. Γκοτζαμανίδης 50.000 βρίσκονται, ήδη, στο Cloud, ενώ το πελατολόγιό τους είναι το 50% του ΑΕΠ, την ώρα που τα τελευταία χρόνια, μέσω των ηλεκτρονικών συστημάτων της, έχουν διακινηθεί πάνω από 1 δις παραστατικά.

Σε πόλο ανάπτυξης της εταιρείας, εξάλλου, έχει εξελιχθεί τα δύο τελευταία χρόνια και η κατηγορία της ψηφιακής κάρτας εργασίας, η οποία κατά τον κ. Γκοτζαμανίδη, σε σχετική ερώτηση του Financial Report,  έχει συνεισφέρει σε διψήφιο ποσοστό στα έσοδα της εταιρείας το 2025 και το ίδιο αναμένεται να γίνει και το 2026, οπότε και θα ενταχθούν νέοι κλάδοι σε αυτή.

Διψήφια ανάπτυξη του 2025

Σε αυτό το πλαίσιο, ο CEO του καινούργιου σχήματος τονίζει ότι το 2025 θα κλείσει με διψήφια ανάπτυξη, ενώ υποστηρίζει ότι, από άποψη κερδοφορίας η εταιρεία θα βρίσκεται μέσα στις πέντε θέσεις εταιρειών του κλάδου με τη μεγαλύτερη κερδοφορία, χωρίς, όμως, να δίνει περισσότερα στοιχεία για το πού θα κινηθεί αυτή.

Ειδικότερα, σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις, αύξηση 16% στα ενοποιημένα έσοδα, τα οποία εκτιμάται ότι θα διαμορφωθούν μεταξύ 137 και 140 εκατ. ευρώ για το 2025, αναμένεται να σημειώσει η Entersoftone μέσα σε λιγότερους από 10 μήνες κοινής πορείας. Χαρακτηριστικό αυτών των πρώτων μηνών είναι η μεγάλη ζήτηση των εταιρειών ανά την Ελλάδα για εφαρμογές τεχνητής νοημοσύνης, νέα προϊόντα της οποίας θα λανσάρει η εταιρεία μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2026. «Είναι η δεύτερη φορά μέσα σε 23 χρόνια που βλέπω τόσο κόσμο στις εκδηλώσεις που κάναμε σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη σχετικά με τα καινούργια προγράμματα τεχνητής νοημοσύνης, οι επιχειρήσεις ενδιαφέρονται πλέον πάρα πολύ και σε αυτό το πλαίσιο και εμείς ως εταιρεία θα βασίσουμε στο ΑΙ την οργανική μας ανάπτυξη τα επόμενα χρόνια» τονίζει ο Αντώνης Γκοτζαμανίδης.

Όπως, επίσης, τόνισε, μέσα στην ερχόμενη τριετία θα επενδυθούν 35 εκατ. ευρώ στην τεχνητή νοημοσύνη, νούμερο το οποίο μεταφράζεται, κατά τον ίδιο σε ”200.000 ημέρες ανθρώπινης εργασίας”.

Την ίδια στιγμή, το νέο σχήμα θα παραμείνει στο μοτίβο των εξαγορών για να αυξήσει το μέγεθός του, ωστόσο, αυτές πλέον θα γίνονται πιο στοχευμένα, θα εξετάζονται κατά περίπτωση και θα επικεντρώνονται κυρίως εκτός Ελλάδας, ενώ θα συνδέονται κατά κύριο λόγο με κλάδους που η εταιρεία θέλει να βελτιώσει και να ενισχύσει περαιτέρω και όχι με κατηγορίες εντός εταιρείας, οι οποίες ήδη σημειώνουν ανοδική πορεία. Πάντως, κατά τον κ. Γκοτζαμανίδη «οι δυνητικές για εξαγορά εταιρείες πλέον δεν είναι πολλές στην Ελλάδα», κάτι που σημαίνει ότι στρέφει το βλέμμα του κυρίως στο εξωτερικό.

Στην παρούσα φάση, πάντως, δεν υπάρχουν σχέδια για περαιτέρω επέκταση στο εξωτερικό, σε σχέση με τις επιχειρηματικές της δραστηριότητες, με πρωτεύοντα ρόλο να συνεχίζουν να παίζουν οι δραστηριότητες σε Ελλάδα, Βουλγαρία, Ρουμανία και Κύπρο. Η αγορά της Ρουμανίας ειδικά είναι σε πρώτο πλάνο, καθώς υπάρχουν μεγάλα περιθώρια ανάπτυξης, αφού οι εταιρείες στη χώρα αυτή είναι οι διπλάσιες από ό,τι στην Ελλάδα και οι επενδύσεις που έχουν γίνει είναι μόλις οι μισές απ΄ό,τι στη χώρα μας τα τελευταία χρόνια.

Να αλλάξει ρόλο το κράτος 

Αξίζει να σημειωθεί ότι στο επίκεντρο της δημοσιογραφικής εκδήλωσης για την παρουσίαση του νέου σχήματος της Entersoftone βρέθηκε και η ανάγκη για ενίσχυση των μικρομεσαίων επιχειρήσεων στην ένταξή τους στο ΑΙ από το κράτος. Σύμφωνα με τον κ. Γκοτζαμανίδη, ανάμεσα σε άλλες προτάσεις για ψηφιακές επιδοτήσεις που έχουν γίνει, έχει τεθεί και αυτή, τόσο στο Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, όσο και στο Υπουργείο Ανάπτυξης, ωστόσο, προς το παρόν δεν έχει υπάρξει ανταπόκριση. Όπως υποστήριξε, είναι βασικό να υπάρχει αλλαγή στο ρόλο που έχει το κράτος τα τελευταία χρόνια και από την επιβολή του ψηφιακού κόστους στις επιχειρήσεις να πάμε σε ένα μοντέλο ενίσχυσης με στόχο την αύξηση της παραγωγικότητας.

Πάντως, παρά τις προοπτικές ανάπτυξης που φέρνει η ένωση των δύο εταιρειών υπάρχουν, προς το παρόν, κάποιες κόκκινες γραμμές: Δεν υπάρχει σκέψη για είσοδο στο Χρηματιστήριο, ενώ δεν είναι στο πλάνο αίτημα για τραπεζική άδεια, ή άδεια ψηφιακών πληρωμών, χωρίς, ωστόσο, να σημαίνει ότι δεν υπάρχουν πιθανότητες για κάποιου είδους συνεργασία, μέσω ειδικών εφαρμογών, με τραπεζικά ιδρύματα τα επόμενα χρόνια.

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

close menu