Επιχειρήσεις

Γιατί ο Πήτερ Γεωργιόπουλος δεν αγοράζει νεότευκτα πλοία και προτιμά από «δεύτερο χέρι»

Τους λόγους για τους οποίους δεν επιθυμεί να προχωρήσει σε παραγγελίες νέων πλοίων αυτή την περίοδο επισήμανε ο βετεράνος της ναυτιλίας Πήτερ Γεωργιόπουλος (στη φωτογραφία ο επικεφαλής της Gener8 Maritime με τη σύζυγο του Κάρα) μιλώντας στο tradewinds.

_x000D_

Συγκεκριμένα ανέφερε ότι δεν έχει σκοπό να ξοδέψει 100 εκατ. δολάρια για ένα νεότευκτο πλοίο, το οποίο μπορεί να καταστεί απαρχαιωμένο μέσα σε πέντε χρόνια λόγω της ασάφειας που επικρατεί αναφορικά με τα νέα καύσιμα.

_x000D_

Παράλληλα, εξέφρασε τις επιφυλάξεις του για το εάν το LNG, η μεθανόλη και η αμμωνία θα αναδειχθούν ως καθαρές, ασφαλείς εναλλακτικές λύσεις σε μεγάλη κλίμακα για τον παγκόσμιο στόλο.

_x000D_

«Όλα αυτά είναι ενδιάμεσα βήματα…», είπε. «[Αλλά] δεν πρόκειται να ξοδέψω 100 εκατομμύρια δολάρια σε ένα ενδιάμεσο βήμα».

_x000D_

_x000D_
_x000D_
_x000D_
_x000D_
«Πάντα προσπαθούσα να σκέφτομαι έξυπνα και να είμαι μπροστά. Και νομίζω ότι το απέδειξα αυτό σε μια καριέρα 30 και πλέον ετών», τόνισε.

_x000D_

_x000D_

_x000D_

_x000D_

_x000D_

Ο ισχυρός άνδρας της ναυτιλίας εξέφρασε την πεποίθηση ότι η ανθρωπότητα θα βρει μία επιτυχημένη λύση για τα εναλλακτικά καύσιμα και θα υπάρξει διέξοδος για τα νεότευκτα πλοία.

_x000D_

Σημειώνεται ότι η ναυτιλιακή βιομηχανία παραμένει βαθιά διχασμένη ως προς το τι θα επικρατήσει τις επόμενες δεκαετίες. Μια έρευνα σε ναυτιλιακές εταιρείες που δημοσιεύθηκε τον Απρίλιο διαπίστωσε ότι περίπου το 1/3 των ερωτηθέντων δεν γνώριζαν με ποια καύσιμα αναμένεται να κινούνται τα πλοία το 2030 και το 2050.

_x000D_

Σύμφωνα με την έρευνα των Global Centre for Maritime Decarbonisation, Global Maritime Forum και Maersk Mc-Kinney Moller Center for Zero Carbon Shipping, η βιομηχανία θα πρέπει να προετοιμαστεί για ένα μέλλον πολλαπλών καυσίμων για τις επόμενες δεκαετίες.

_x000D_

«Γι’ αυτό δεν είμαστε σε θέση αυτή τη στιγμή να παραγγείλουμε πλοία, γιατί δεν είμαι σίγουρος ποιο είναι το μακροπρόθεσμο καύσιμο», είπε ο Γεωργιόπουλος.

_x000D_

«Θα είναι η μεθανόλη ένα από τα καύσιμα; Ποιος γνωρίζει; Αν θα είναι ένα από αυτά που θα διατηρηθούν, ακριβώς όπως η αμμωνία; Δεν νομίζω ότι ξέρουμε ακόμα.

_x000D_

Τα μεταχειρισμένα πλοία

_x000D_

Πρώην ναυλομεσίτης και τραπεζικός επενδυτής, ο Πήτερ Γεωργιόπουλος κατόρθωσε με λίγα πλοία να χτίσει μία αυτοκρατορία και να αναδειχθεί σε έναν από τους πιο γνωστούς εφοπλιστές παγκοσμίως.

_x000D_

Γνωστός για τις τολμηρές του κινήσεις κατάφερε κατά το παρελθόν να εισάγει πέντε εταιρείες στο χρηματιστήριο.

_x000D_

Το 2021, μετά από δύο χρόνια απουσίας, ο εφοπλιστής επέστεψε στη ναυτιλιακή αγορά, μέσω μίας συμφωνίας εξαγοράς. Η εταιρεία του United Overseas Group, εξαγόρασε την United Arab Chemical Carriers (UACC), με έδρα το Ντουμπάι, η οποία είχε στόλο με 22 τάνκερ.

_x000D_

Συνεργάτης στο συγκεκριμένο εγχείρημα του πλοιοκτήτη ήταν ο Λεωνίδας Βροντίσης, πρώην CFO της ναυτιλιακής Gener8, την οποία ίδρυσε ο Γεωργιόπουλος και εισήγαγε στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης, και στη συνέχεια πούλησε στην βέλγικη ναυτιλιακή Euronav το 2017.

_x000D_

Σήμερα η United Overseas Group, σύμφωνα με την ιστοσελίδα της, διαθέτει 21 δεξαμενόπλοια μεταφοράς παραγώγων πετρελαίου και χημικών.

_x000D_

Όπως επισήμανε ο κ. Γεωργιόπουλος στο tradewinds, η εταιρεία του μπορεί να προχωρήσει σε εξαγορές μεταχειρισμένων πλοίων αλλά όχι σε νεότευκτα προς το παρόν.

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

close menu