Με εκπροσώπους της αυτοκινητοβιομηχανίας, προμηθευτών και ευρωπαίων ηγετών
Ο Γερμανός καγκελάριος Φρίντριχ Μερτς συγκαλεί το απόγευμα σύσκεψη με εκπροσώπους της αυτοκινητοβιομηχανίας και των προμηθευτών. Στη συνάντηση θα πάρουν μέρος πολλοί πρωθυπουργοί των ομόσπονδων κρατιδίων και ενδεχομένως η ιταλίδα πρωθυπουργός Τζιόρτζια Μελόνι, με αντικείμενο την πολιτική της ΕΕ για την απαγόρευση πώλησης νέων οχημάτων με θερμικούς κινητήρες από το 2035. Το μήνυμα της γερμανοϊταλικής σύμπραξης είναι καθαρό. Επιδιώκει αλλαγές στον κανονισμό, ώστε η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση να είναι βιώσιμη για τη βιομηχανία και συμβατή με την ανταγωνιστικότητα και την τεχνολογική ετοιμότητα της Ευρώπης.
Η εικόνα συμπληρώνεται από τις προτάσεις της ACEA (Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων) προς την Κομισιόν για «χαλάρωση» των στόχων CO₂: μεγαλύτερα παράθυρα συμμόρφωσης, μεγαλύτερο ρόλο για υβριδικά/plug-in και εναλλακτικά καύσιμα, ισοτιμία για καύσιμα ουδέτερου ισοζυγίου άνθρακα με τα αμιγώς ηλεκτρικά, καθώς και υπολογισμό του στόχου του 2030 με πενταετή μέσο όρο 2028–2032. Η ACEA ζητά επίσης αναθεώρηση των στόχων για βαν και επίσπευση της προγραμματισμένης αναθεώρησης στα βαρέα οχήματα, επικαλούμενη την κινεζική υπεροχή στα EVs και τις πιέσεις από αμερικανικούς δασμούς. Σήμερα τα EVs κατέχουν περίπου το 15,8% των νέων ταξινομήσεων στην ΕΕ· κατά την ACEA, περισσότερη ευελιξία δεν θα φρενάρει αλλά θα θωρακίσει τον μετασχηματισμό (Financial Report)
Διχασμένη Ευρωβουλή
Η ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, στη συζήτηση της Τετάρτης 8 Οκτωβρίου στο Στρασβούργο, εμφανίστηκε βαθιά διχασμένη μετά από αίτημα των Ευρωπαίων Συντηρητικών για κατάργηση της απαγόρευσης. Ευρωβουλευτές από χώρες με ισχυρή παραγωγή αυτοκινήτων ζητούν αναθεώρηση του μέτρου (εγκρίθηκε το 2023), ενώ ο Κάρλο Φιντάντσα το χαρακτήρισε «λανθασμένη, αυτοκτονική πολιτική» που «παραδίδει την αγορά στην Κίνα». Ο Γενς Γκίζεκ ζήτησε τεχνολογική ουδετερότητα και «ρεαλιστικό σχέδιο απανθρακοποίησης». Από την άλλη, η Επιτροπή και τα αριστερά κόμματα υπερασπίζονται το ισχύον πλαίσιο.
Πολιτική και βιομηχανική σύγκρουση
Ο κανονισμός για μηδενικές εκπομπές στα νέα ΙΧ και βαν από το 2035 παραμένει ο ακρογωνιαίος λίθος της πράσινης ατζέντας της ΕΕ. Ωστόσο, η πρωτοβουλία Μερτς–Μελόνι –με κοινή επιστολή προς την Κομισιόν υπέρ της τεχνολογικής ουδετερότητας και της αποδοχής καυσίμων χαμηλών/μηδενικών εκπομπών μετά το 2035– εντείνει την πολιτική πίεση. Στον ορίζοντα διαφαίνεται προσπάθεια συμβιβασμού που θα αποφύγει «ασύμμετρες κυρώσεις» για την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία και θα εξισορροπήσει κλιματικούς στόχους και ανταγωνιστικότητα. Σε αυτό το πλαίσιο, οι προτάσεις της ACEA λειτουργούν ως γέφυρα για μια πιο ευέλικτη ρύθμιση, χωρίς απομάκρυνση από τον τελικό στόχο της απανθρακοποίησης.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ:
- Αποχώρησε μετά από 25 χρόνια από τη Eurobank ο Π. Διαμαντούρος, σε ποια εταιρεία κατευθύνθηκε
- Με άρωμα Ισραήλ η Wonderful AI που έρχεται στην Ελλάδα, μετά από 100 εκατ. δολάρια χρηματοδότηση
- Γιατί η Καλλιμάνης μπαίνει στο έτοιμο σούσι με επένδυση άνω των 2,5 εκατ. ευρώ
- Boeing: 28,45 εκατ. δολαρίων σε συγγενή θύματος πτήσης της Ethiopian Airlines που συνετρίβη το 2019
- ΟΤΕ: Αυξημένες 5% οι πωλήσεις στο γ’ τρίμηνο για τον Ομιλο – Εκτακτη διανομή 40 εκατ. στους μετόχους
- Inga Dengel: Αποχώρησε από τη θέση της General Manager από την PepsiCo Ελλάδας και Κύπρου
- Η Κίμπερλι με την παρέα της στο ΣΕΦ: Είδε τον θρίαμβο του Ολυμπιακού αλλά και την κακοδαιμονία του Εβανς
- Κίνα: Aνάπτυξη 7,2% κατέγραψε ο τομέας της ανακύκλωσης μη σιδηρούχων μεταλλευμάτων
Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις









