Είτε πρόκειται για χαρτί υγείας είτε πρόκειται για μια σακούλα πατατάκια, η πρακτική αυτή εμφανίζεται σε σούπερ μάρκετ σε όλο τον κόσμο - Το πρόβλημα δεν θα εξαφανιστεί, ακόμη και αν η οικονομία ανακάμψει και ο πληθωρισμός υποχωρήσει
Αν έχετε παρατηρήσει ότι παίρνετε λιγότερα, αλλά ο λογαριασμός σας στο ταμείο παραμένει ο ίδιος, δεν φταίτε μόνο εσείς ή η ακρίβεια.
Το λεγόμενο «Shrinkflation», δηλαδή η μείωση του μεγέθους ή της ποσότητας ενός προϊόντος, ενώ η τιμή του παραμένει σταθερή, είναι ανεξέλεγκτο, όπως σημειώνει το BBC.
Καθώς η παγκόσμια οικονομία παλεύει με ζητήματα όπως η αύξηση του κόστους των πρώτων υλών, οι καθυστερήσεις στην αλυσίδα εφοδιασμού και οι υψηλότεροι μισθοί των εργατών μετά την πανδημία, οι καταναλωτές επωμίζονται το βάρος των αυξημένων εξόδων παραγωγής.
Είτε πρόκειται για χαρτί υγείας είτε πρόκειται για μια σακούλα πατατάκια, η πρακτική αυτή η οποία συμβαίνει κυρίως σε περιόδους πληθωρισμού, εμφανίζεται σε καταστήματα σε όλο τον κόσμο. Την περασμένη εβδομάδα, το γαλλικό σούπερ μάρκετ Carrefour τοποθέτησε αυτοκόλλητα στα προϊόντα για να προειδοποιεί τους καταναλωτές όταν το περιεχόμενο ενός πακέτου έχει μικρύνει χωρίς αντίστοιχη μείωση τιμής.
Οι καταναλωτές λαμβάνουν υπόψη τους τη στροφή προς μικρότερες συσκευασίες και – και, φυσικά, δεν είναι ευχαριστημένοι, ιδίως καθώς η αγοραστική τους δύναμη ήδη μειώνεται εν μέσω πληθωρισμού. Ωστόσο, όσο δυσάρεστο και αν είναι τώρα το σοκ του αυτοκόλλητου, ένα πιο μακροπρόθεσμο πρόβλημα ελλοχεύει: οι προηγούμενες εκδηλώσεις του φαινομένου δείχνουν ότι η ιστορία του συρρικνωμένου πληθωρισμού δεν τελειώνει όταν τελειώνει ο πληθωρισμός.
Όσον αφορά την απογοήτευση των καταναλωτών, «παρατηρούν τις αυξήσεις των τιμών περισσότερο απ’ ό,τι τις μειώσεις του μεγέθους», λέει ο Mark Stiving, επικεφαλής εκπαιδευτής τιμολόγησης στην Impact Pricing, έναν οργανισμό που εκπαιδεύει εταιρείες σε θέματα τιμολόγησης, με έδρα τις ΗΠΑ. Ως αποτέλεσμα, λέει, οι εταιρείες χρησιμοποιούν το shrinkflation για να αυξήσουν τις τιμές «λιγότερο επώδυνα».
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ:
- Jan Κaras: Ο CEO του ΟΠΑΠ επενδύει στην Ελλάδα
- Ασφάλειες: Η αφαίμαξη με τα συμβόλαια υγείας συνεχίζεται – Έφθασαν τα ειδοποιητήρια με νέες αυξήσεις 9%
- Ιβάν Σαββίδης: «Πακετάρει» τα μέσα ενημέρωσης και ρίχνει νέο χρήμα στο Open
- Coca Cola 3E: Τί φέρνουν στην κατανάλωση οι γεωπολιτικές εντάσεις και η αύξηση του καφέ
- Ο Τέλης Μυστακίδης χρηματοδότης του νέου γηπέδου του ΠΑΟΚ
- Τουρκία: Ανέβασε χάρτη στην UNESCO που χωρίζει στα δύο το Αιγαίο
- Αποκαταστάθηκε η κυκλοφορία των οχημάτων στην περιοχή του Μαραθώνα
- Τραμπ από G7: «Το Ιράν θέλει αποκλιμάκωση»
Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις