Επιχειρήσεις

Συγκρατημένη η άνοδος του κλάδου των καλλυντικών την επόμενη διετία

Πληθωρισμός και περιορισμένη αγοραστική δύναμη εμποδίζουν τη δυναμική του κλάδου

Αυξητική τάση προβλέπεται να έχει και την ερχόμενη διετία ο κλάδος των καλλυντικών στην Ελλάδα, με συγκράτηση ωστόσο σε σχέση με το 2022-2023 λόγω του πληθωρισμού που πιέζει τις καταναλωτικές δαπάνες και μειώνει τη δυνατότητα για έξοδα ειδών «πολυτελείας», όπως θεωρούνται αρκετά από τα συγκεκριμένα προϊόντα.

Αυτό το συμπέρασμα προκύπτει από πρόσφατη μελέτη της εταιρείας λύσεων πιστωτικού κινδύνου και επιχειρηματικής πληροφόρησης ICAP CRIF, μέσω της οποίας ερευνώνται γενικά οι επιδόσεις των εταιρειών του κλάδου καλλυντικών την τελευταία τριετία.

Σύμφωνα με όσα αναφέρονται στην έρευνα, σημαντικά εμπόδια για την ανάπτυξη του κλάδου την προηγούμενη διετία ήταν στοιχεία όπως η ενεργειακή κρίση, η αύξηση των τιμών των πρώτων υλών, καθώς και η άνοδος του μεταφορικού κόστους.

Αυτά συνολικά είχαν ως αποτέλεσμα ανατιμήσεις των προϊόντων του κλάδου, τόσο στα ευρείας, όσο και στα πολυτελείας. Εξάλλου, η εγχώρια παραγωγή καλλυντικών παρουσίασε αύξηση την περίοδο 2021-23, με μέσο ετήσιο ρυθμό 7,7%, μετά την μείωση που υπέστη το 2020 εξαιτίας της πανδημίας, με τα προϊόντα περιποίησης δέρματος (προσώπου και σώματος) να καταλαμβάνουν διαχρονικά το μεγαλύτερο μερίδιο.

Ως εκ τούτου, οι συνολικές πωλήσεις καλλυντικών αυξήθηκαν κατά 6% το 2022 και κατά 8% το 2023, ενώ πιο εντυπωσιακή είναι η αύξηση των εξαγωγών καλλυντικών, με την μελέτη της ICAP να την εκτιμά σε 19% ετησίως από το 2021.

Τί μέλλει γενέσθαι το 2024-2025

Μετά από μια ιδιαίτερη διετία, στον απόηχο και του κορονοιού, η προσεχής διετία 2024-2025 θα καταγράψει, σύμφωνα με τα στοιχεία που προκύπτουν από την έρευνα, άνοδο της αξίας της εγχώριας αγοράς καλλυντικών, με μικρό μονοψήφιο ρυθμό που εκτιμάται μεταξύ 3% και 4%.

Κατά τους οικονομικούς αναλυτές, υπάρχουν λόγοι για αυτή την συγκρατημένη, μεν, αύξηση δε και βρίσκονται και στη βιωσιμότητα, καθώς αναμένεται αυξημένο καταναλωτικό ενδιαφέρον για καλλυντικά φυσικής προέλευσης, τα οποία δεν θα είναι δοκιμασμένα σε ζώα, αλλά και σε πιο premium καλλυντικά με βάση το ελαιόλαδο. Αυτά ειδικά είναι προτιμητέα από καταναλωτές του εξωτερικού, δηλαδή τους επισκέπτες στη χώρα μας.

Σε ό,τι αφορά τον κλάδο που θα σημειώσει την μεγαλύτερη αύξηση, αυτός θα είναι το κανάλι ευρείας διάθεσης, το οποίο αναμένεται να καλύψει το 48% της συνολικής αξίας της εγχώριας αγοράς καλλυντικών. Στη δεύτερη θέση θα είναι τα φαρμακεία με μερίδιο 26,3%, ακολουθεί η επιλεκτική αγορά με 16%, τα κομμωτήρια με 5,5% και οι απευθείας πωλήσεις με 4,1%.

Σε αυτό το σημείο, η έρευνα αναφέρει ότι θα συνεχιστεί και η δυναμική του ηλεκτρονικού καναλιού πωλήσεων, με ρυθμό πεσμένο βέβαια σε σχέση με την πανδημία.


Το μερίδιο του ηλεκτρονικού εμπορίου καλλυντικών την επόμενη διετία στην Ελλάδα, υπολογίζεται σε 14% με 16%.

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

close menu