Η Ελλάδα βρίσκεται πολύ κάτω από το μέσο όρο της ΕΕ σε όλες τις συνδέσεις επί μέρους συσκευών στο διαδίκτυο.
Η χρήση συσκευών συνδεδεμένων στο διαδίκτυο (εκτός κινητών, υπολογιστών) έχει αυξηθεί από το 2020 έως το 2022, αντικατοπτρίζοντας την αυξανόμενη σημασία τους στη σύγχρονη ζωή. Το 2022, περισσότεροι από τους μισούς (52%) πολίτες στην ΕΕ ηλικίας μεταξύ 16 και 74 ετών χρησιμοποιούσαν τηλεόραση συνδεδεμένη στο διαδίκτυο. Αυτό το ποσοστό είναι κατά 9 ποσοστιαίες μονάδες υψηλότερο από το 2020 (43%). Η τηλεόραση είναι η συσκευή με το υψηλότερο ποσοστό συνδέσεων ανάμεσα σε όλες τις συσκευές στην ΕΕ, σύμφωνα με την έρευνα της Eurostat.
Η χρήση των έξυπνων φορητών συσκευών γενικότερα εκτός τηλεοράσεων παρουσίασε επίσης αξιοσημείωτη άνοδο, με περισσότερο από το ένα τέταρτο (26%) των ατόμων ηλικίας 16-74 ετών να χρησιμοποιούν έξυπνα ρολόγια, ζώνες γυμναστικής, συνδεδεμένα γυαλιά ή ακουστικά, συσκευές παρακολούθησης ασφαλείας, συνδεδεμένα ρούχα ή παπούτσια και άλλα αξεσουάρ συνδεδεμένα στο διαδίκτυο . Αυτό αντιπροσωπεύει επίσης αύξηση 9 ποσοστιάιων μονάδων σε σύγκριση με το 2020 (17%).
Οι κονσόλες παιχνιδιών που συνδέονται στο διαδίκτυο ήταν επίσης δημοφιλείς το 2022, καθώς το 20% των ατόμων ηλικίας 16-74 ετών τις χρησιμοποιούσε. Εικονικοί βοηθοί, όπως έξυπνα ηχεία ή εφαρμογές, χρησιμοποιήθηκαν από το 13% των ατόμων στην ίδια ηλικιακή ομάδα, ενώ το 10% χρησιμοποίησε λύσεις συνδεδεμένες στο διαδίκτυο για διαχείριση ενέργειας, όπως συνδεδεμένους θερμοστάτες, μετρητές κοινής χρήσης, φώτα ή πρόσθετα.
Μεταξύ των χωρών της ΕΕ, η χρήση τηλεόρασης συνδεδεμένης στο διαδίκτυο ήταν ιδιαίτερα υψηλή στη Μάλτα, όπου σχεδόν 8 στα 10 άτομα χρησιμοποιούσαν τηλεόραση με σύνδεση στο διαδίκτυο (78%), ακολουθούμενη από την Ισπανία (69%), τη Σουηδία και την Ιρλανδία (και οι δύο 68 %) και την Κύπρο (66%).
Από την άλλη πλευρά, η Βουλγαρία (30%), η Κροατία (35%), η Πολωνία (38%), η Ελλάδα (39%) και η Ρουμανία (40%) ήταν οι χώρες της ΕΕ με τα χαμηλότερα ποσοστά ατόμων που χρησιμοποιούν τηλεόραση συνδεδεμένη στο διαδίκτυο.
Η Ελλάδα βρίσκεται κάτω από το μέσο όρο σε όλες τις συνδέσεις επί μέρους συσκευών. Για παράδειγμα σε έξυπνα ηλεκτρονικά ρολόγια η συνδεσιμότητα στην Ελλάδα είναι 14,12% (έννατι 26% του μέσου ευρωπαϊκού όρου).
Η έλλειψη αναγκαιότητας αναφέρεται ως ο κύριος λόγος για τη μη χρήση συσκευών συνδεδεμένων στο διαδίκτυο
Παρά την υψηλή αύξηση της χρήσης συσκευών συνδεδεμένων στο διαδίκτυο μεταξύ 2020 και 2022, σημαντικός αριθμός ατόμων ανέφερε ότι δεν χρησιμοποίησε αυτές τις συσκευές το 2022.
Το 41% των ατόμων ηλικίας 16-74 ετών που δεν είχαν χρησιμοποιήσει ποτέ συσκευές συνδεδεμένες στο διαδίκτυο ανέφεραν την έλλειψη ανάγκης ως τον κύριο λόγο για τη μη χρήση τους. Ωστόσο, το ποσοστό αυτό αντανακλά μείωση 2 π.μ. από το 2020.
Ο επόμενος πιο συνηθισμένος λόγος μη χρήσης ήταν το σχετικό κόστος. Συνολικά, το 10% των ατόμων ηλικίας 16-74 ετών θεώρησε ότι το κόστος ήταν πολύ υψηλό. Το σχετικό μερίδιο το 2020 ήταν 11%. Ακολούθησε το ποσοστό των ατόμων που ανησυχούν για το απόρρητο και την προστασία των προσωπικών δεδομένων που δημιουργούνται από αυτές τις συσκευές ή συστήματα (8%), από 11% το 2020.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ:
- ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Ποια στελέχη αγόρασαν τις μετοχές της Μαριάννας Λάτση
- Δεύτερος σεισμός 2,8 Ρίχτερ ταρακούνησε την Αττική – Με επίκεντρο το Χαλάνδρι
- Cenergy: Η Σωληνουργεία Κορίνθου ανέλαβε 2 σημαντικά έργα στη Βόρεια Θάλασσα
- Ευρωπαϊκές αγορές: Έκλεισαν με κέρδη, βουτιά 6,5% από Inditex (Zara)
- Έκθεση Ανταγωνιστικότητας: Εμπόδια για τις επιχειρήσεις διαφθορά και γραφειοκρατία – Αρνητική εικόνα για Επ. Ανταγωνισμού
- Μισθοδικείο: Δεν απαλλάσσονται οι δικαστές από την ειδική εισφορά αλληλεγγύης για το 2021
- Ideal: Ακύρωση και διαγραφή 303 ομολογιών στις 16 Δεκεμβρίου
- Χρηματιστήριο Αθηνών: Κρατήθηκε πάνω από τις 1.450 μονάδες – Στο επίκεντρο η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις