Επιχειρήσεις

Έτοιμες σαλάτες: Ελντοράντο τα επόμενα χρόνια με επενδύσεις και επέκταση σε κοντινές χώρες

Ο μεγαλύτερος όγκος έτοιμων σαλατών βρίσκεται στα σούπερ μάρκετ

Άλλες εταιρείες επενδύουν σε εξοπλισμό και παραγωγικές μονάδες και άλλες σε περισσότερα στρέμματα γης για να καλύψουν την αυξανόμενη ζήτηση

Χρονιά ορόσημο για την ανάπτυξη του κλάδου των έτοιμων σαλατών στη χώρα μας αναμένεται να είναι το 2024, καθώς οι εταιρείες οι οποίες δραστηριοποιούνται στο χώρο είναι διατεθειμένες να κάνουν επενδύσεις για ενίσχυση της παραγωγής εντός των τειχών, αλλά και να μπουν σε νέες αγορές.

Σύμφωνα με υψηλόβαθμο φορέα του κλάδου των οπωροκηπευτικών στο financialreport «κανείς δεν περίμενε κάποια χρόνια πριν ότι θα υπήρχε πλέον τόση κινητικότητα στην κατηγορία των έτοιμων σαλατών. Τώρα βλέπουμε ότι τα περισσότερα νοικοκυριά καταναλώνουν εβδομαδιαία αυτά τα προϊόντα και ως εκ τούτου έρχονται περισσότερες επενδύσεις σε παραγωγικές μονάδες».

Από τις εταιρείες που έχουν βάλει τα τελευταία χρόνια έτοιμες σαλάτες σε μεγάλα σούπερ μάρκετ όπως ΑΒ Βασιλόπουλος και Lidl είναι η ‘’Μαγικός Κήπος’’ που διατηρεί σύγχρονα θερμοκήπια έξω από τη Θήβα.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο της εταιρείας Κωνσταντίνο Φιλιππίδη, η παραγωγικότητα της μονάδας το 2023 έφτασε τα 7,5 εκατ. μαρούλια, την ώρα που η ίδια χρονιά εκτιμάται, από τον CΕΟ της εταιρείας Π. Λαδακάκο ότι θα κλείσει με 3,5 εκατ. τζίρο και θετικό πρόσημο στην κερδοφορία, μετα από, 2,5 έτη συνεχούς προσπάθειας σε έναν τομέα που θεωρείται ακόμα “παρθένος” σε ο, τι αφορά την ανάπτυξή του στην Ελλάδα.

Σε αυτό το πλαίσιο, η εταιρεία κυκλοφόρησε στα τέλη του προηγούμενου έτους στην αγορά ένα νέο είδος πράσινης σαλάτας, με την επωνυμία “τρίο”, το οποίο βρίσκεται σε ένα γλαστράκι (το σήμα κατατεθέν του Μαγικού Κήπου) τρία είδη μαρουλιού, με τον καταναλωτή να παίρνει ένα προϊόν και στη ουσία να έχει τρία, φτιάχνοντας μια πλήρη σαλάτα.

Άποψη από τα θερμοκήπια του Μαγικού Κήπου

Στην παρούσα φάση οι πράσινες σαλάτες του Μαγικού Κήπου βρίσκονται σε όλα τα μεγάλα σούπερ μάρκετ, με Lidl και ΑΒ Βασιλόπουλος να παίρνουν τη μερίδα του λέοντος, ακολουθεί η HoReCa, ενώ δίνονται και κάποια σε λαϊκές αγορές. Τα προϊόντα αυτά κατά κύριο λόγο διοχετεύονται στην ελληνική αγορά, κυρίως στην κατηγορία του σούπερ μάρκετ, την ώρα που παλαιότερα γίνονταν κάποιες εξαγωγές σε Κροατία, Βουλγαρία και Κύπρο, μέσω της Lidl.

Μπάρμπα Στάθης: Σερί στις επενδύσεις σε εξοπλισμό

Συνεχίστηκε το 2023 και θα εξακολουθήσει και το 2024 το επενδυτικό πλάνο του ομίλου Mπάρμπα Στάθης για την επέκταση των παραγωγικών του υποδομών και τη βελτιστοποίηση της παραγωγικής του διαδικασίας, με μέρος του να αφορά και την ενίσχυση του τομέα των έτοιμων σαλατών.

Κατά πληροφορίες του financialreport, ο όμιλος προέβη σε επενδύσεις 7,8 εκατ. ευρώ μέσα στο 2022 και συνεχίζει την υλοποίηση του τετραετούς επενδυτικού πλάνου (2020-24) ύψους 47 εκατ. ευρώ περίπου, εκ των οποίων επενδύσεις ύψους 17 εκατ. ευρώ έχουν ενταχθεί σε επιδοτούμενα αναπτυξιακά προγράμματα του Ελληνικού Δημοσίου, που έχουν είτε τη μορφή αφορολογήτων αποθεματικών είτε μετρητά.

Οι επενδύσεις αφορούν μεταξύ άλλων νέες γραμμές παραγωγής καταψυγμένων λαχανικών και ζυμών, συσκευαστικές μηχανές, πλήρως αυτοματοποιημένους ψυκτικούς θαλάμους, συλλεκτικές μηχανές καθώς και ηλιακούς συλλέκτες και έχουν στόχο την βελτιστοποίηση του παραγωγικού μοντέλου που οδηγεί σε μείωση του κόστους παραγωγής.

Κατά τη διοίκηση, συμβάλλουν στην επίτευξη εξοικονόμησης ενέργειας, μείωση της ενεργειακής εξάρτησης της εταιρείας και της επίδρασης των μεγάλων μεταβολών των τιμών ενέργειας, καθώς και αύξηση της παραγωγικής δυναμικότητας.

Σημειώνεται ότι το 2022, οι επώνυμες (branded) φρέσκες σαλάτες υπό την επωνυμία Μπάρμπα Στάθης παρουσίασαν αύξηση πωλήσεων τόσο σε όγκο (+2,0%), όσο και σε αξία (+7,7%), κερδίζοντας μερίδια, κατά +1 μεριδιακή μονάδα (στο 13,5%) σε όγκο, και +1 μ.μ. (στο 14,9%) σε αξία, ενώ το ίδιο αναμένεται να συμβεί και το 2023.

Eurocatering: 20 χρόνια από την εισαγωγή σαλατών στην αγορά

Δύο δεκαετίες πέρασαν από το 2004, το έτος που η Eurocatering σύστησε στην αγορά τις έτοιμες, κομμένες σαλάτες Freskoulis και, σύμφωνα με πληροφορείς του financialreport, ο ρυθμός ανάπτυξης για το 2023 θα είναι ανοδικός.

Χαρακτηριστικό είναι ότι το 2022, ο κύκλος εργασιών της εταιρείας αυξήθηκε 13,5% στα 56,286 εκατ. ευρώ -το 2021 η ανάπτυξη ήταν 28,21% και το 2020 στο +8,07%- ενώ στο εννεάμηνο Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου της προηγούμενης χρονιάς, το 2023 δηλαδή, σημείωσε αύξηση πωλήσεων 9,6% σε αξία και 9,5% σε όγκο.

Υπενθυμίζεται ότι το 2021 επένδυσε στην Eurocatering η EOS Capital Partners του Απόστολου Ταμβακάκη, με στόχο την περαιτέρω επέκταση του brand και στο εξωτερικό, όπως πχ στη Βουλγαρία.

O Aπόστολος Ταμβακάκης έχει επενδύσει από το 2021 στην Εurocatering

Σε αυτό το πλαίσιο, η Eurocatering πέραν του Φρεσκούλη, συμμετέχει και στις εταιρείες Daily Taste ΕΠΕ και στη MC Fresh Ltd, με έδρα τη Βουλγαρία, στην οποία πραγματοποιήθηκε έλεγχος απομείωσης της συμμετοχής ποσού 1,1 εκατ. ευρώ.

Παρόλαυτα, παρότι υπάρχει η διάθεση, ακόμα, δεν έχει προχωρήσει η σχετική επένδυση στη Βουλγαρία, ύψους ύψους 3,2 εκατ. ευρώ. Το αρχικό πλάνο προέβλεπε τη δημιουργία μονάδας 3.500 τ.μ. στη βιομηχανική περιοχή της Σόφιας, παραγωγικής δυναμικότητας 65.000 τεμαχίων την ημέρα.

Εκτός από την παραγωγική επέκταση στη Βουλγαρία στα σχέδια της Eurocatering ήταν και η εξαγορά εταιρείας παραγωγής έτοιμων γευμάτων και μανιταριών. Και τα δύο όμως projects, τουλάχιστον μέχρι στιγμής και σύμφωνα με όσα έχουν δει το φως της δημοσιότητας, δεν έχουν κάποια εξέλιξη.

Φάρμα Βεζύρογλου: Επέκταση θερμοκηπίων και 6 εκατ. επενδύσεις μέχρι και το 2026

Από την μικρή παραγωγή στην Αλεξάνδρεια Ημαθίας και τις παραδόσεις σε μεγαλύτερες εταιρείες, σε πάνω από 230 στρέμματα καλλιέργειας έχει προχωρήσει και θα προχωρήσει τα επόμενα χρόνια η οικογένεια Βεζύρογλου, που τα τελευταία χρόνια δίνει με δικές της συσκευασίες, και στη λιανική, έτοιμες σαλάτες σε μεγάλα super market.

Για το 2023 η εταιρεία είχε προγραμματίσει και υλοποίησε τμήμα του business plan της 2023 – 2026 που προβλέπει: Επέκταση της παραγωγικής δυναμικότητας στον πρωτογενή τομέα, εκσυγχρονισμό της αγροτικής παραγωγής με χρήση τεχνολογιών Agro 4.0., αλλά και ψηφιακό μετασχηματισμό όλων των τμημάτων της επιχείρησης. Την ίδια στιγμή, πραγματοποιείται, ήδη από το 2023, πράσινη μετάβαση όλης της παραγωγικής διαδικασίας, τόσο στον πρωτογενή τομέα όσο και στο κομμάτι της μεταποίησης.

Ο CEO της Φάρμας Βεζύρογλου, Αντώνης Βεζύρογλου

Οι συνολικές επενδύσεις που έχουν προγραμματιστεί για το διάστημα έως και το 2026, φθάνουν τα 6 εκατ. ευρώ και αφορούν κυρίως στην ανάπτυξη και βελτίωση της αγροτικής παραγωγής.

Εξάλλου, ήδη, από τον προηγούμενο Αύγουστο, κατά πηγές από την εταιρεία, η εταιρεία είχε ξεκινήσει την επέκταση των θερμοκηπίων της, κατά 100 στρέμματα. Ως εκ τούτου, πρόσφατα ολοκληρώθηκε η κατασκευή του πρώτου θερμοκηπίου, ενώ θα ακολουθήσουν και άλλα, έτσι ώστε τα 130 στρέμματα των υφιστάμενων θερμοκηπίων, να αυξηθούν σε συνολικά 230 στρέμματα μέσα στα επόμενα 3-4 χρόνια. Μάλιστα, με το νέο θερμοκήπιο, κατά πληροφορίες από τη διοίκηση της Φάρμας Βεζύρογλου, η παραγωγική δυναμικότητα της εταιρείας θα αυξηθεί κατά 17%.

O, δε, στόχος είναι το 2026, τα διαθέσιμα στρέμματα να ξεπεράσουν τα 260.

Mαρία Μπακοπούλου

[email protected]

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

close menu