Επιχειρήσεις

NGM: Η ναυτιλιακή του Μουνδρέα θα αποζημιωθεί με απόφαση βρετανικού δικαστηρίου 37,5 εκατ. δολάρια

Ο επικεφαλής της NGM Γιώργος Μουνδρέας

Αν δεν υπάρξει ανατροπή της απόφασης στην έφεση, η ελληνική εταιρεία θα αποζημιωθεί για το capesize Win Win, χωρητικότητας 170,100 dwt και κατασκευής 2001, το οποίο ακινητοποιήθηκε στην Ινδονησία για 18 μήνες, πριν 5 χρόνια

Υπέρ της ναυτιλιακής NGM συμφερόντων της οικογένειας Μουνδρέα έληξε μία δικαστική διαμάχη ύψους 37,5 εκατ. δολαρίων, καθώς δικαστής στο Ηνωμένο Βασίλειο δικαίωσε την ελληνική εταιρεία που βρέθηκε αντιμέτωπη με μεγάλες ασφαλιστικές εταιρείες όπως οι Allianz, Axa και Generali.

Αν δεν υπάρξει ανατροπή της απόφασης στην έφεση, η ελληνική εταιρεία θα αποζημιωθεί για το capesize Win Win, χωρητικότητας 170,100 dwt και κατασκευής 2001, το οποίο ακινητοποιήθηκε στην Ινδονησία για 18 μήνες, πριν από πέντε χρόνια.

Παρά το γεγονός ότι οι ασφαλιστικές δεν αμφισβήτησαν το γεγονός ότι η ενέργεια του Ινδονησιακού Πολεμικού Ναυτικού να κατασχέσει το πλοίο συνιστούσε ολική απώλεια σύμφωνα με την ασφαλιστική σύμβαση της ναυτιλιακής, αρνήθηκαν να πληρώσουν ισχυριζόμενες αδικοπραγία εκ μέρους των διαχειριστών του πλοίου, αναφέρει το tradewindsnews

Τα επιχειρήματα των ασφαλιστών δεν έπεισαν την δικαστή, η οποία θεώρησε τις καταθέσεις των μαρτύρων των ασφαλιστικών εταιρειών «παράλογες» και «συγκεχυμένες».

Οι ασφαλιστές αρχικά ισχυρίστηκαν ότι ήταν λάθος της NGM που το Win Win αγκυροβόλησε εντός των ινδονησιακών υδάτων τον Φεβρουάριο του 2019, ωθώντας το ναυτικό της χώρας να επιβιβαστεί στο πλοίο και να το κατασχέσει επειδή σταμάτησε εκεί χωρίς άδεια.

Η δικαστής έκρινε ότι η ενέργεια της Ινδονησίας εναντίον του πλοίου της NGM, καθώς και «μεγάλου αριθμού» άλλων πλοίων τον ίδιο μήνα, ήταν αιφνίδια, σε μια περιοχή που χρησιμοποιούνταν ευρέως εκείνη την περίοδο για αγκυροβόλιο, κοντά στα Στενά της Σιγκαπούρης.

Σύμφωνα με το tradewinds πολλά άλλα πλοία, πιθανόν 20, αντιμετώπισαν το ίδιο πρόβλημα εκείνη την περίοδο.

«Οι εφοπλιστές είναι λογικό να περίμεναν κάποια προειδοποίηση για την αλλαγή πολιτικής της ινδονησιακής κυβέρνησης. Η άμεση σύλληψη και κράτηση ήταν επομένως απρόβλεπτη», αποφάνθηκε η δικαστής.

Στη συνέχεια, απέρριψε τον ισχυρισμό των ασφαλιστών ότι η κράτηση ήταν «παρόμοια» με «αντίστοιχες συλλήψεις, περιορισμούς ή κρατήσεις βάσει τελωνειακών ελέγχων ή περιπτώσεων καραντίνας», οι οποίοι δεν καλύπτονταν από την ασφάλεια.

Στον ισχυρισμό των ασφαλιστικών εταιρειών, ότι η NGM και ο πάροχος P&I της, η North of England, προχώρησαν σε μακράς διάρκειας συνομιλίες με το Ινδονησιακό Πολεμικό Ναυτικό για να επιλύσουν το ζήτημα εξωδικαστικά, παραμελώντας έτσι την υποχρέωσή τους να προχωρήσουν σε μήνυση και να ελαχιστοποιήσουν τυχόν απώλειες, η δικαστής και σε αυτή την περίπτωση τάχθηκε υπέρ της NGM και των συνεναγόντων FML Ship Management και Εθνική Τράπεζα της Ελλάδος.

Η NGM διέκοψε τις συνομιλίες στις 25 Μαρτίου, όταν κατέστη σαφές κατά την άποψη της εταιρείας και των συνεταίρων της, ότι οι Ινδονήσιοι αξιωματούχοι ζητούσαν να τους δωροδοκήσουν για να επιλύσουν γρήγορα το ζήτημα.

«Αν με ρωτήσετε τη γνώμη μου για το αν πίστευα ότι είχα καλύτερη λύση από αυτή, η απάντησή μου είναι όχι, δεν είχα καλύτερη λύση», είπε στο δικαστήριο ο Γιώργος Μουνδρέας, επικεφαλής της NGM.

Σε μια ύστατη προσπάθεια να στηρίξουν την υπόθεση τους, οι εκπρόσωποι των ασφαλιστικών εταιρειών ισχυρίστηκαν ότι δικαιούνταν να μην πληρώσουν την ασφάλεια επειδή η NGM δεν αποκάλυψε ότι ένας δικηγόρος του Πειραιά που ενεργούσε ως εκπρόσωπος της ιδιοκτήτριας εταιρείας του Win Win ήταν εμπλεκόμενος σε ποινική, αλλά άσχετη, υπόθεση στην Ελλάδα πριν από έξι χρόνια.

Ωστόσο, η δικαστής απέρριψε και αυτό το επιχείρημα, δεδομένου ότι ο δικηγόρος εκτελούσε μόνο διοικητικές ενέργειες, η NGM δεν είχε πραγματική γνώση των διαδικασιών που τον αφορούσαν και η εταιρεία δεν είχε σε καμία περίπτωση «λόγο να αμφιβάλλει για την εντιμότητά του».

Το Win Win αποχώρησε από την Ινδονησία τον Αύγουστο του 2020, ενάμιση χρόνο μετά την επιβίβαση του ινδονησιακού ναυτικού σε αυτό. Όταν ο Ινδός πλοίαρχος του πλοίου τιμωρήθηκε με ποινή φυλάκισης επτά μηνών με αναστολή και πρόστιμο 7.000 δολαρίων, σύμφωνα με το tradewinds.

Η NGM πούλησε το πλοίο για scrap το καλοκαίρι του 2021.

Win Win demolition sale proves profitable for Moundreas family | TradeWinds

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

close menu