Το ναυπηγικό πρόγραμμα των εταιρειών είναι σε πλήρη εξέλιξη
Το 2023 οι Έλληνες εφοπλιστές παρήγγειλαν 164 πλοία, αφήνοντας πίσω τους Ιάπωνες και Κινέζους. Αυτό προκύπτει από τα ετήσια στοιχεία, όπως τα δημοσίευσε η Allied Shipbroking, για τις ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακές εταιρείες.
Ο αριθμός των παραγγελιών, είναι διπλάσιος σε σύγκριση με τις 81 παραγγελίες που είχαν καταθέσει το 2022. Οι Έλληνες εφοπλιστές ξεπέρασαν τους Ιάπωνες εφοπλιστές με συνολικό αριθμό 144 παραγγελιών, ενώ η Σιγκαπούρη και η Κίνα ήρθαν τρίτες και τέταρτες στην κατάταξη με 110 και 92 παραγγελίες, αντίστοιχα. Συνολικά μέσα στο 2023 δόθηκαν 2.420 παραγγελίες, παγκοσμίως.
Σύμφωνα με την Allied, οι Έλληνες εφοπλιστές παρήγγειλαν 87 δεξαμενόπλοια, 57 χύδην φορτηγά και 14 πλοία μεταφοράς αερίου. Οι Ιάπωνες, στις αντίστοιχες παραγγελίες, υπέγραψαν συμβόλαια για 39 δεξαμενόπλοια, 37 φορτηγά, και 25 πλοία μεταφοράς αερίου.
Η Brave Maritime corp. συμφερόντων της οικογένειας Βαφειά παρέλαβε τέσσερα νέα υπερσύγχρονα πλοία μεταφοράς αμμωνίας 40.000 κυβικών εκατοστών από το ναυπηγείο της Hyundai στη Νότια Κορέα. Ο όμιλος είναι έτοιμος να κόψει την κορδέλα και να ενταχθεί στην κλειστή ομάδα των 100άρηδων, των ελαχίστων δηλαδή εφοπλιστών που έχουν στόλο πάνω από 100 πλοία, με τις συνολικές αγορές και παραγγελίες πλοίων να ξεπερνούν το 1 δισ. δολάρια.
Σύμφωνα με τις ανακοινώσεις του ομίλου, ο στόλος της Brave θα ενισχυθεί ακόμα με 3 πλοία μεταφοράς φυσικού αερίου. Συνολικά ο Νίκος Βαφειάς γιορτάζοντας και τα πενήντα χρόνια της εταιρείας, τους τελευταίους μήνες έχει αποκτήσει 32 πλοία εκ των οποίων τα 7 είναι νεότευκτα Lng Carriers, 10 δεξαμενόπλοια και 15 φορτηγά.
Πριν λίγες μέρες, το Κεντρικό Λιμεναρχείο Χίου έλαβε μία ευχάριστη ειδοποίηση καθώς προσέθεσε στα νηολόγια του το δεξαμενόπλοιο “Chios DF”, το τρίτο από τα τέσσερα δεξαμενόπλοιά που παραλαμβάνει ο όμιλος Τsakos και στο οποίο πλέον κυματίζει η ελληνική σημαία.
Το δεξαμενόπλοιο έχει ολική χωρητικότητας 64.461 και ναυπηγήθηκε στην Κορέα, ενώ σε λίγες μέρες, ο Νίκος Τσάκος θα παραλάβει και το δεξαμενόπλοιο “Ithaki DF”. Συνολικά ο ομιλος, ναυπηγεί 12 πλοία.
Tα τέσσερα δεξαμενόπλοια τύπου aframax έχουν κινητήρα καύσης LNG, φέρουν την ελληνική σημαία και είναι τα πρώτα αυτής της τεχνολογίας που εντάσσονται στο ελληνικό νηολόγιο. Τα πλοία εντάσσονται στο πλαίσιο του υφιστάμενου προγράμματος πράσινης ανάπτυξης, με τα υπόλοιπα οκτώ πλοία να αναμένεται να εισαχθούν σταδιακά στο στόλο της TEN κατά τα επόμενα δέκα τρίμηνα. Υπολογίζεται πως τα ακαθάριστα έσοδα από αυτό το πρόγραμμα των τεσσάρων πλοίων aframax αναμένεται να φτάσουν τα 520 εκατ. δολάρια αν ασκηθούν όλα τα δικαιώματα παράτασης.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ:
- Ασφάλειες: Η αφαίμαξη με τα συμβόλαια υγείας συνεχίζεται – Έφθασαν τα ειδοποιητήρια με νέες αυξήσεις 9%
- Ιβάν Σαββίδης: «Πακετάρει» τα μέσα ενημέρωσης και ρίχνει νέο χρήμα στο Open
- Coca Cola 3E: Τί φέρνουν στην κατανάλωση οι γεωπολιτικές εντάσεις και η αύξηση του καφέ
- Ο Τέλης Μυστακίδης χρηματοδότης του νέου γηπέδου του ΠΑΟΚ
- Τουρκία: Ανέβασε χάρτη στην UNESCO που χωρίζει στα δύο το Αιγαίο
- Αποκαταστάθηκε η κυκλοφορία των οχημάτων στην περιοχή του Μαραθώνα
- Τραμπ από G7: «Το Ιράν θέλει αποκλιμάκωση»
- Νέα Οδός: Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στον ΑΘΕ και στις σήραγγες Αγ. Κωνσταντίνου – Καμένων Βούρλων
Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις