Πρόσωπα

Τέιλορ Σουίφτ: Οι συναυλίες της επηρεάζουν κοινωνία και οικονομία

Δισεκατομμύρια δολάρια από πωλήσεις εισιτηρίων, δωρεές και φιλανθρωπίες ξαναγράφει το βιβλίο για την επίπτωση των συναυλιών στα οικονομικά (και) των επιχειρήσεων

Η περιοδεία «Eras» της τραγουδίστριας Τέιλορ Σουίφτ (Taylor Swift) θα μπορούσε να αποφέρει έσοδα 2,2 δισ. δολαρίων μόνο από τις πωλήσεις εισιτηρίων στη Βόρεια Αμερική, σύμφωνα με στοιχεία έρευνας από την εταιρεία QuestionPro που δημοσίευσε το CNN. Αυτό το άνευ προηγουμένου ποσό, που αντιπροσωπεύει τις πρωτογενείς πωλήσεις εισιτηρίων για τις ΗΠΑ, καταγράφεται ενώ η Σουίφτ μόλις ολοκλήρωσε τις εμφανίσεις στο Λος Άντζελες, ενώ ένα δεύτερο σκέλος της περιοδείας στη Βόρεια Αμερική έρχεται τον επόμενο χρόνο.

Τα ποσά αποτελούν το πιο πρόσφατο παράδειγμα της ζήτησης για εκδηλώσεις ψυχαγωγίας που βοήθησαν στην τόνωση και της τοπικής οικονομίας. Αποτελούν δε, μια επίδειξη της δύναμης και της επιρροής της Σουίφτ στις τοπικές κοινωνίες και οικονομίες των ΗΠΑ.

Η μέση τιμή των εισιτηρίων προπώλησης και πρώτης πώλησης ήταν $ 455,78 και η Σουίφτ έχει συνολικά 68 προγραμματισμένες παραστάσεις στη Βόρεια Αμερική.

Ο μέσος όρος παρακολούθησης ανά παράσταση ήταν 72.459 άτομα, σύμφωνα με τα δεδομένα της QuestionPro.

Demanding Taylor Swift dump Matty Healy? Fan culture is out of control | Shaad D'Souza | The Guardian

Το συνολικό άθροισμα δίνει το ποσό των 2,2 δισ. δολαρίων, κάτι που θα έκανε την «Eras» την περιοδεία με τα υψηλότερα κέρδη που έχει πραγματοποιηθεί ποτέ. Η περιοδεία «Farewell Yellow Brick Road» του Έλτον Τζον ήταν ο προηγούμενος κάτοχος του ρεκόρ, με εισπράξεις άνω των 887 εκατομμυρίων δολαρίων από το 2018 έως το 2023, σύμφωνα με τον Λάρι Μίλερ, διευθυντή του μουσικού επιχειρηματικού προγράμματος στο Πανεπιστήμιο Steinhardt της Νέας Υόρκης.

Το «Eras» έχει γίνει ένα από τα μεγαλύτερα κοινωνικά γεγονότα της χρονιάς, με τους θεατές των συναυλιών να ξοδεύουν χιλιάδες δολάρια σε εισιτήρια, ρούχα, μεταφορές και ταξιδιωτικά καταλύματα. Οι συμμετέχοντες σε μια δημοσκόπηση της QuestionPro με 862 άτομα που δήλωσαν ότι παρακολούθησαν τουλάχιστον μια συναυλία του “Eras”, δήλωσαν ότι ξόδεψαν κατά μέσο όρο $291,62 ο καθένας για τα ρούχα τους, $ 214,80 σε εμπορεύματα και $131,48 για φαγητό και ποτό.

Φαινόμενο

«Η περιοδεία “Eras” της Τέιλορ Σουίφτ ξαναγράφει το βιβλίο των οικονομικών της ψυχαγωγίας», δήλωσε στο CNN ο Κρις Λέιντεν, διευθυντής μάρκετινγκ ανάπτυξης στο SeatGeek. «Δεν είναι απλώς μια ερμηνεύτρια – είναι ένα οικονομικό φαινόμενο».

Η μέση τιμή μεταπώλησης ενός εισιτηρίου «Eras» ήταν 1.607 δολάρια, είπε η SeatGeek στο CNN. Αυτό είναι 741% υψηλότερο από την περιοδεία της “Reputation” το 2018, κατά την οποία η μέση τιμή εισιτηρίου μεταπώλησης ήταν $191.

Η Σουίφτ ολοκλήρωσε το τελευταίο της σόου στις ΗΠΑ «Eras» φέτος στο Λος Άντζελες τον Αύγουστο — αλλά όχι χωρίς να προσθέσει ημερομηνίες διεθνούς περιοδείας, ένα άλλο σκέλος της περιοδείας στη Βόρεια Αμερική, ανακοινώνοντας την επανηχογράφηση των άλμπουμ της «1989» και «Speak Now» και κυκλοφορώντας το τελευταίο άλμπουμ. Ξεκινά το σκέλος της περιοδείας της στη Λατινική Αμερική αργότερα αυτό το μήνα.

Φιλάνθρωπη
Νωρίτερα αυτό το μήνα, δόθηκαν επιταγές 100.000 δολαρίων στον κάθε φορτηγατζή για την περιοδεία.

Τράπεζες τροφίμων στις κοινότητες όπου έχει εμφανιστεί δήλωσαν ότι έλαβαν τεράστιες δωρεές από τη Σουίφτ, επιτρέποντας στα ντουλάπια να αναπληρώσουν τα αποθέματά τους. Ένα δίκτυο τράπεζας τροφίμων στην Αριζόνα είπε ότι η δωρεά της Σουίφτ της επέτρεψε να στείλει πολλά κοντέινερ γεμάτα με 15 τόνους φρέσκων προϊόντων το καθένα στις τράπεζες τροφίμων-μέλη της.

Οι έμποροι λιανικής έχουν επίσης δει μια ώθηση από τους επισκέπτες των συναυλιών της που αναζητούν ρούχα που ταιριάζουν με το θέμα του «Eras» της Σουίφτ. Τα καταστήματα διαθέτουν τα πάντα, από φορεματάκια και μεταλλιζέ μπότες μέχρι ρομαντικά, άνετα μακριά φορέματα και τολμηρά κόκκινα φορέματα σε φαν της που ψωνίζουν για εμφανίσεις συναυλιών.

Η Σουίφτ φιγουράρισε στο Beige Book της Federal Reserve, μια συλλογή απαντήσεων σε έρευνες από επιχειρήσεις σε όλη τη χώρα. Σύμφωνα με μια επιχείρηση, «ο Μάιος ήταν ο ισχυρότερος μήνας για έσοδα για ξενοδοχεία στη Φιλαδέλφεια από την έναρξη της πανδημίας, σε μεγάλο βαθμό λόγω της εισροής προσκεκλημένων για τις συναυλίες του Τέιλορ Σουίφτ στην πόλη», έγραψαν αξιωματούχοι της Fed.

Η Σουίφτ ξεκίνησε την πολυαναμενόμενη τουρνέ «Eras» – την πρώτη της περιοδεία μετά την περιοδεία της στο στάδιο «Reputation» το 2018 – τον Μάρτιο. Η παράσταση περιλαμβάνει ένα εκτεταμένο, περίπου τριών ωρών σετ που καλύπτει τα 14 χρόνια της καριέρας της.

Η Ticketmaster
Το να βρουν εισιτήρια οι φαν ήταν κόλαση, αν και έφερε τον παράδεισο σε αυτούς που τα εξασφάλιζαν. Η μεγάλη ζήτηση «έριξε» τον ιστότοπο της Ticketmaster τον περασμένο Νοέμβριο, όταν τα εισιτήρια προπώλησης κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά, αφήνοντας ορισμένους θαυμαστές αποκλεισμένους ακόμη και αν είχαν κωδικούς πρόσβασης. Αυτό ώθησε ορισμένους φαν να υποβάλουν μήνυση κατά της Ticketmaster

Οι θαυμαστές που δεν μπορούσαν να εξασφαλίσουν εισιτήρια δεν αποθαρρύνθηκαν από το να κατευθυνθούν στους χώρους στάθμευσης των συναυλιών για να ακούσουν από εκεί, σύμφωνα με την πλατφόρμα ανάλυσης δεδομένων Placer.ai.

Κατά τη διάρκεια των τριών νυχτών της στάσης της περιοδείας στο Νάσβιλ του Τενεσί, περίπου το 33% του συνολικού πλήθους που μαζεύτηκε στο Nissan Stadium κατά τη διάρκεια των συναυλιών στεκόταν έξω από το χώρο σε πάρκινγκ. Ομάδες συγκεντρώθηκαν επίσης απέξω από τις συναυλίες στη Φιλαδέλφεια και στο Άρλινγκτον του Τέξας.

Η περιοδεία της Σουίφτ έχει προγραμματιστεί να ολοκληρωθεί στα τέλη του 2024, υπό την προϋπόθεση ότι δεν θα παρατείνει ξανά την περιοδεία. Είναι δύσκολο να φανταστεί κανείς έναν άλλο μουσικό καλλιτέχνη να ξεπερνά το ρεκόρ της «Eras», αλλά ίσως το κάνει η ίδια.

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

close menu