Οι εταιρείες συνεχίζουν τις επενδύσεις τους εφέτος
Ένα καλοκαίρι στο οποίο οι ζυθοποιίες πήραν το αίμα τους πίσω ήταν αυτό που αφήσαμε – τουλάχιστον ημερολογιακά – με τις συνεχιζόμενες υψηλές θερμοκρασίες και τα αλλεπάλληλα αθλητικά γεγονότα όπως το Euro και οι Ολυμπιακοί Αγώνες που έφεραν αυξημένες πωλήσεις για τις εν ελλάδι εταιρείες.
Επί της ουσίας, επρόκειτο για ένα τετράμηνο, το οποίο ισοστάθμισε όσα έχασαν πέρυσι από την κακοκαιρία του Μαΐου και του Ιουνίου του 2023, περίοδο για την οποία είχε κάνει ιδιαίτερη μνεία σε εισήγησή του πριν από λίγους μήνες ο επικεφαλής της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας, Αλέξανδρος Δανιηλίδης.
Την θετική πλέον τάση, επιβεβαιώνει στο Financial Report και υψηλόβαθμο στέλεχος πολυεθνικής ζυθοποιίας, ο οποίος προσθέτει και ένα ακόμα σημείο σε αυτό, το γεγονός ότι «ο αυξανόμενος τουρισμός, ειδικά στην πρωτεύουσα, συνετέλεσε στην άνοδο της κατανάλωσης στη μικρή λιανική, εκτός από τα σούπερ μάρκετ και την εστίαση, στην οποία έχουμε εστιάσει ιδιαίτερα τα τελευταία χρόνια».
Οι πωλήσεις αναμένεται να αποτυπωθούν στα αποτελέσματα εξαμήνου με τις εταιρείες να εντείνουν τις επενδύσεις τους για το επόμενο χρονικό διάστημα.
Ολυμπιακή Ζυθοποιία: 10 εκατ. ευρώ επενδύσεις στο 2024
Στο στόχαστρο βρίσκεται η ενίσχυση brands όπως η Karlberg και η Kaiser, η εστίαση και η αναβάθμιση του μηχανολογικού εξοπλισμού για καλύτερη παραγωγή: Ήδη από τις αρχές του 2024, αυτοί είναι οι πυλώνες πάνω στους οποίους εργάζεται, ο νέος managing director της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας, Henrik Fredvig. Την ίδια στιγμή, όπως ανέφερε, το 2024 είναι εν γένει χρονιά επενδύσεων που θα αγγίξουν συνολικά τα 10 εκατ. ευρώ. Σημειώνεται ότι περίπου αυτό το ποσό δαπανήθηκε για επενδύσεις και το 2023. Υπενθυμίζεται ότι συνολικά, οι επενδύσεις της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας μέσα στην τριετία 2021-2023, άγγιξαν τα 23,1 εκατ. ευρώ, ενώ η συνεισφορά της στην εθνική οικονομία μέσω φορολογίας, για το αντίστοιχο διάστημα, ανήλθε στα 161,3 εκατ. ευρώ.
Για το υπόλοιπο του 2024, οι προτεραιότητες περιλαμβάνουν περαιτέρω διεύρυνση του αποτυπώματός της στην αγορά, με κανάλι προτεραιότητας αυτό της κρύας αγοράς (HO.RE.CA.), αλλά και επικέντρωση στην τουριστική αγορά, λαμβάνοντας υπόψιν τα θετικά σημεία αναφοράς που παρουσιάζονται μέχρι στιγμής για την τρέχουσα χρονιά. Επίσης, κατά τον managing director, θα επιδιωχθεί στοχευμένη ανάπτυξη του premium χαρτοφυλακίου της, αλλά και εμπλουτισμός των διαθέσιμων επιλογών προς τους καταναλωτές, σε όλες τις κατηγορίες που δραστηριοποιείται και με ιδιαίτερη έμφαση στα μη αλκοολούχα προϊόντα.
Ειδικά σε ό,τι αφορά το τελευταίο σημείο, υπάρχει επιτάχυνση της έρευνας και ανάπτυξης μη αλκοολούχας μπύρας, ενώ θα ενισχυθούν σύντομα και τα νέα λανσαρίσματα, όπως η φιξ άνευ με λεμόνι.
Αθηναϊκή Ζυθοποιία: Σταθερότητα στις εξαγωγές
Με θετικό πρόσημο κινήθηκε η εγχώρια αγορά μπύρας το φετινό καλοκαίρι, κατά όσα τονίζονται από την Αθηναϊκή Ζυθοποιία, καθώς η κατανάλωση λαμβάνει ώθηση τόσο από τις ευνοϊκές καιρικές συνθήκες, όσο και από τη στήριξη του τουρισμού. Παράλληλα, σημαντική συμβολή στον κλάδο έχουν τα μεγάλα αθλητικά γεγονότα που διοργανώθηκαν το προηγούμενο χρονικό διάστημα όπως Euro, Ολυμπιακοί Αγώνες κλπ.
Σύμφωνα με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας, Αλέξανδρο Δανιηλίδη, μάλιστα, η κατηγορία της μπύρας έχει επιδείξει σημαντικές αντοχές απέναντι στις επίμονες πληθωριστικές πιέσεις των τελευταίων ετών. «Η μπύρα έχει διαχειριστεί πολύ καλά τον πληθωρισμό. Είναι μια κατηγορία όπου δεν ανεβαίνουν τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας. Δεν υπάρχουν πολλές άλλες κατηγορίες τροφίμων όπου δεν ανεβαίνουν τα private label», εξήγησε χαρακτηριστικά. Αναφερόμενος στην Αθηναϊκή Ζυθοποιία, ο επικεφαλής της θυγατρικής του ομίλου Heineken στην Ελλάδα εμφανίστηκε ικανοποιημένος για την πορεία της εταιρείας, ενώ αποκάλυψε ότι δεν θα προχωρήσει σε νέο γύρο ανατιμήσεων.
Εξάλλου και το κομμάτι των εξαγωγών κινείται με σταθερότητα καθ’ όλη τη διάρκεια της χρονιάς. Η εξαγωγική δραστηριότητα της εταιρείας εξακολουθεί να κινείται στα ίδια επίπεδα με πέρυσι και δη σε διψήφιο αριθμό, ενώ το 2023 ο κύκλος εργασιών της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας ξεπέρασε το 2023 τα 300 εκατ. ευρώ, παρά το γεγονός ότι δεν ήταν μια εύκολη χρονιά η περυσινή λόγω των άστατων καιρικών συνθηκών που επικράτησαν.
ΕΖΑ: Ενίσχυση ανθρώπινου δυναμικού
Σε νέα εμπορικά σήματα επενδύει η ΕΖΑ, με πιο πρόσφατο τo παράδειγμα της Πειραικής Μικροζυθοποιίας. Πρόκειται για μια κίνηση που ήρθε μετά και από τα θετικά οικονομικά αποτελέσματα του 2023, οπότε και οι πωλήσεις της εταιρείας ανήλθαν στα 31,5 εκατ. ευρώ την προηγούμενη χρονιά, έναντι 30,5 εκ το 2022. Την ίδια στιγμή, τα μεικτά κέρδη ανήλθαν σε 11,2 εκατ. ευρώ (έναντι 8,5εκ. το 2022), με το περιθώριο μικτού κέρδους να βελτιώνεται σημαντικά και να φτάνει στο 35%, από 28% την αντίστοιχη χρονική περίοδο.
Πρόσφατα, ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΖΑ, Νικήτας Ασπιώτης, είχε αναφέρει ότι «η εκτέλεση των απαιτητικών έργων ανάπτυξης, κάτω από την ομπρέλα της στρατηγικής μας, συνεχίζεται απρόσκοπτα και δημιουργεί ισχυρή αισιοδοξία για σημαντική περαιτέρω βελτίωση το 2024, όπως φαίνεται και από τους πρώτους έξι μήνες του έτους. Τα τελευταία χρόνια επικεντρωθήκαμε στην αξιοποίηση σημαντικών επενδύσεων, όπως η γραμμή παραγωγής στην Αταλάντη, αλλά και ο εκσυγχρονισμός της εικόνας των εμπορικών σημάτων για τις μάρκες».
Αναμένεται, εξάλλου και η ενίσχυση του ανθρώπινου δυναμικού μέσα στο υπόλοιπο του 2024, τόσο με την προσθήκη νέων στελεχών, όσο και την αναβάθμιση εργαζομένων επί σειρά ετών στην εταιρεία.
Ζυθοποιία Μακεδονίας Θράκης: Επένδυση στη ρομποτική για την επόμενη διετία
Σε εξοπλισμό και αναβάθμιση παραγωγικών εγκαταστάσεων στοχεύει τόσο το 2024, όσο και το 2025 η Ζυθοποιία Μακεδονίας Θράκης. Σύμφωνα με πληροφορίες του Financial Report, πρόκειται για 11 εκατ. ευρώ συνολικά επενδύσεις στις παραγωγικές εγκαταστάσεις της εταιρείας στη ΒΙΠΕ Κομοτηνής.
Ειδικότερα, το επενδυτικό πρόγραμμα της εταιρείας εστιάζει στρατηγικά στον περαιτέρω εκσυγχρονισμό της βασικής παραγωγικής της μονάδας της εταιρείας και σε μια σειρά παρεμβάσεων, από καινούργια γραμμή εμφιάλωσης και ρομποτικά συστήματα στα logistics και τις αποθήκες, μέχρι επενδύσεις στον ποιοτικό έλεγχο.
Κατά τις ίδιες πηγές, όλες αυτές οι ενέργειες θα συμβάλλουν στην άνοδο της παραγωγικής δυνατότητας της εταιρείας, καθώς και της ζήτησης, εν γένει, για τα προϊόντα της.
Σημειώνεται, επίσης, ότι μέσα στο 2024, η εταιρεία έφερε εις πέρας επένδυση που συνδέεται με τη μείωση του περιβαλλοντικού της αποτυπώματος και την εξοικονόμηση ενέργειας. Πρόκειται για μια νέα επένδυση για την εγκατάσταση φωτοβολταϊκών στις στέγες των παραγωγικών της εγκαταστάσεων, που λειτουργούν από τον Ιανουάριο του 2023 και καλύπτουν το 100% των αναγκών της σε ηλεκτρική ενέργεια κατά τη διάρκεια των ημερών με ηλιοφάνεια. Την ίδια στιγμή, η Ζυθοποιία Μακεδονίας Θράκης βρίσκεται σε διαδικασία σχεδιασμού και λανσαρίσματος νέων καινοτόμων προϊόντων. Αυτά αφορούν τόσο στην κατηγορία της μπίρας, αλλά και στην ευρύτερη κατηγορία των μη αλκοολούχων ποτών. Υπενθυμίζεται ότι μέσα στην άνοιξη, η εταιρεία είχε προχωρήσει στην κυκλοφορία μπίρας χωρίς αλκοόλ, ένας κωδικός ο οποίος είναι δέλεαρ για όλες τις ζυθοποιίες τα τελευταία χρόνια.
Μ.Μπακ.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ:
- Τσιάρας στη Βουλή: Αρχές του 2025 η ρύθμιση των κόκκινων δανείων των αγροτών
- Γερμανία: Σερ αντίστροφη μέτρηση για τις πρόωρες εκλογές
- Ευρωπαϊκές αγορές: Έκλεισαν με μικρές απώλειες, σε μια καλή εβδομάδα
- Κιλκίς: Νεκρός ο οδηγός του οχήματος που παρασύρθηκε από τρένο
- Κίμπερλι Γκιλφόϊλ: «Εμπνέομαι από τη διαρκή οικονομική δύναμη της σχέσης ΗΠΑ – Ελλάδας»
- Κομισιόν: Παράταση του «Ηρακλής» για τα «κόκκινα δάνεια» έως τις 30 Ιουνίου 2025
- Ανοιχτή η πλατφόρμα για τους πληγέντες των πρόσφατων πλημμύρων
- Μητσοτάκης: «Θα πάμε με τον ίδιο εκλογικό νόμο και στις εκλογές του 2027»
Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις