Στο μέτρο της υποχρεωτικότητας του εμβολιασμού, που τίθεται σε ισχύ από 1η Σεπτεμβρίου, σε υγειονομικούς που εργάζονται σε δημόσιες και ιδιωτικές δομές υγείας, αναφέρθηκε ο αναπληρωτής υπουργός Υγείας, Βασίλης Κοντοζαμάνης, κατά την ενημέρωση για το Εθνικό Σχέδιο εμβολιαστικής κάλυψης για τη νόσο COVID-19.
Ανακοίνωσε ότι την Τετάρτη, 1η Σεπτεμβρίου, θα ενεργοποιηθεί και η πλατφόρμα υποβολής αιτήσεων για την πρόσληψη επικουρικού προσωπικού, εκτός των γιατρών, ώστε να καλυφθούν τα κενά τα οποία θα δημιουργηθούν. Η πλατφόρμα θα παραμείνει ανοιχτή για λίγες ημέρες.
Ο κ. Κοντοζαμάνης, απηύθυνε ύστατη έκκληση στους επαγγελματίες υγείας να εμβολιαστούν, έστω και τώρα, «ως μια πράξη ευθύνης απέναντι στην κοινωνία», τονίζοντας ότι ο νόμος είναι σαφής και θα εφαρμοστεί απαρέγκλιτα μετά την 1η Σεπτεμβρίου, που είναι και η τελευταία μέρα που ένας υγειονομικός θα μπορεί να εμβολιαστεί -αφορά την εφαρμογή του μέτρου, διότι μπορεί κάποιος να εμβολιαστεί και αργότερα.
Ο νόμος προβλέπει αναστολή καθηκόντων για όσους δεν έχουν κάνει τουλάχιστον μία δόση εμβολίου και θα εφαρμοστεί στο ακέραιο, είπε ο κ. Κοντοζαμάνης.
Τόνισε ότι το υπουργείο Υγείας έχει καταρτίσει σχέδιο για την εύρυθμη λειτουργία των νοσοκομείων, που περιλαμβάνει αναδιάταξη δυνάμεων και ανακατανομή του προσωπικού ανά νοσοκομείο.
Είπε επίσης, ότι εάν χρειαστεί θα συμβληθεί ο δημόσιος τομέας και με ιδιωτικές δυνάμεις σε υποστηρικτικό επίπεδο. Επανέλαβε ότι σύμπραξη δημόσιου και ιδιωτικού τομέα ήδη γίνεται.
Αναφέρθηκε στο ζήτημα μισθοδοσίας στον δημόσιο τομέα, που προβλέπει προκαταβολή αποδοχών 15ημέρου, λέγοντας ότι θα υπάρχει επιστροφή του μισθού ως αχρεωστήτως καταβληθέντος, ενώ όσοι τεθούν σε αναστολή εργασίας όταν και εφόσον εμβολιαστούν, όταν θα επιστρέψουν, είναι πιθανόν να τοποθετηθούν σε άλλη θέση, αφού οι ανάγκες της υπηρεσίας θα έχουν διαφοροποιηθεί.
Η μεγάλη πλειονότητα των υγειονομικών έχει ήδη εμβολιαστεί και κάθε μέρα προστίθενται και άλλοι, είπε ο κ. Κοντοζαμάνης.
«Λίγοι, ευτυχώς, εξακολουθούν να επιμένουν στην άποψη, ότι είτε το εμβόλιο είναι βλαβερό για τον άνθρωπο, είτε ότι η υποχρεωτικότητα του εμβολιασμού παραβιάζει τα ατομικά τους δικαιώματα».
Αναφέρθηκε στην αρνητική απάντηση του ΣτΕ στο αίτημα έκδοσης προσωρινής διαταγής που είχαν υποβάλλει υγειονομικοί, ώστε να παγώσει η υποχρεωτικότητα των εμβολιασμών. Επανέλαβε ότι το μέτρο της υποχρεωτικότητας απευθύνεται σε αυτούς που είναι επιφορτισμένοι με την φροντίδα των πλέον ευπαθών πολιτών.
«Ο εμβολιασμός των επαγγελματιών υγείας είναι μια πράξη που την επιβάλλει το καθήκον, στην πραγματικότητα όμως είναι μια πράξη ανθρωπιάς, στοιχειώδους αλληλεγγύης, απέναντι σε πολίτες που βρίσκονται σε ανάγκη».
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ:
- Ανοίγουν τη Δευτέρα οι αιτήσεις για τις 30 Σχολές Επαγγελματικής Κατάρτισης της ΔΥΠΑ
- Στη MECCANICA GROUP το «Ξενία Κομοτηνής» για 40 χρόνια
- Λιβάνιος: Εκτός λογαριασμών ρεύματος τα δημοτικά τέλη από το 2028 – Θα πληρώνονται σαν τον ΕΝΦΙΑ
- Eurostat: Φθηνότερο LNG για την Ευρώπη το α΄τρίμηνο, αλλά η ενεργειακή εξάρτηση παραμένει κυρίως από τις ΗΠΑ
- Η OpenAI αλλάζει τα δεδομένα με το “Jalapeno” και σπάει την κυριαρχία της NVIDIA
- Οδηγίες ΕΒΕΠ: Τα 3 ευρώ χρεώνονται ανά προϊόν μέσα στα μικροδέματα Temu – Shein
- Ο Θεοδωρικάκος είδε πτώση τιμών, απλώς όχι στον κόσμο που ζουν οι καταναλωτές
- Το ευρώ ενισχύεται 0,13%, στα 1,1391 δολάρια
προτεινόμενη πηγή στην Google
Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις








